Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä teidän ARVOSTUS duunareita kohtaa?

Vierailija
26.01.2006 |

Ihmetyttää suuresti tämä nykyajan " buumi" haukkua amislaisia yms. ja arvostella tavallisissa töissä olevia. Mitä teidän päässä liikkuu jos saa kysyä?

Kuka teidänkin auton korjaisi jos ei olis autonkorjaajia?

Kuka teidän talon rakentaisi jos ei olisi osaavia rakennusmiehiä?

Kuka teidän putket korjaa jos ei ole putkimiehiä?

Kuka korjaisi tuolla poikki menneitä sähköjä jos ei olisi sähkömiehiä?

Kuka teille ruokaa möisi jos ei olisi kauppiaita?

Kuka teidän ravintolaruoat tekisi jos ei olisi kokkeja?

Kuka teidän drinkit sekoittasisi baarissa jos ei olisi baarimikkoja?

Kuka teidän työpaikan käytävät putsaisi jos ei olisi siivoojia?

Kuka lapsenne hoitaisi jos ei olisi lastenhoitajia?

Kuka teitä neuvoisi raskausasioissa jos ei olisi neuvolatätejä?

jne. jne.!

Miettikääpä hetki!

Mitäs jos me kaikki alettais " akateemisiksi" , mitäs sit? Kuka meidän yhteiskuntaa pyörittäisi kun ei olisi perusammattien taitajia?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ihan liikaa yritetään Suomeen hommata korkeasti koulutettua väkeä. Kyllä se on sitten hienoa kun joka siivooja on maisteri ja talonmies tohtori?

Duunareita tarvitaan! Ei kaikkia edes kiinnosta pitkä opiskelu, miksi siis pitäisi väkisin kituuttaa lukujen parissa?

Terv. akateemikko jolle ennustettiin, ettei kukaan enää palkkaa maistereita vaan pitää olla tohtori tai post-doc :P

Vierailija
22/27 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkimiehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanut akateemikon olevan arvonimi, joten tulipas isoteltua oikein olan takaa XD. No, noin minulle kuitenkin sanottiin, että mitään työtä en saa jos en jatka maisterin-opintojen jälkeen...

13, aivot vielä imetysdementiassa

Vierailija
24/27 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämän takiahan ammattikorkeakouluja on perustettu joka niemeen ja notkelmaan, ja sieltä suolletaan ulos työttömiä korkeakoulutettuja. Tässä varmaan yksi syy miksi duunareita ei arvosteta, kun Suomen duunareiden oma puolue ei sitten kuitenkaan loppupeleissä heidän ammattejaan arvostakaan.

Mutta oikeassa olet ap, itsekin ihmettelen kuka TYÖT tekee kymmenen vuoden päästä kun kaikki ovat kouluttautuneet esimiehiksi.

Vierailija
25/27 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkinto samoin vanhemmillani. Silti minä arvostan erittäin paljon esim jäätelöautokuskiamme, roskakuskejamme ja postinkantajaamme (kaikki nuoria miehiä), jotka tekevät työnsä hyvin.

Sen sijaan EN ARVOSTA näitä olen niin taiteellinen ja erikoislaatuinen -tapauksia, joita pursuaa joka puolelta. Heillä ei ole mitään edellytyksiä elättää itseään taiteella (itse olen lahjakas tanssissa ja maalauksessa, mutta en ammattilaiseksi asti), mutta ollaan olevinaan liian erikoislaatuisia tekemään mitään kunnon työtä. Eikä näitä laiskiaisia tunnen useita) saisikaan ylös aamulla anivarhain vaikka lumiauran rattiin.

Osa näistä ns. paremmista taiteellisista lahjakkuuksista ei kuitenkaan koskaan pääse edes opiskeleman alaa (toki ahkeria taiteilijoita ilman koulutustakin on!) ja lusmuilua jatketaan vielä kolmikympisinä.

Vierailija
26/27 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuin itsestäni ja miehestäni vanhempina, kun piti kirjoittaa myös pojastamme sori ;)

Siis ainakin nyt taaperona poikamme ihailee roskakuskeja ja etenkin rakennusmiehiä yli kaiken - ja aikoo asua isona muitten rakennusmiesten kanssa parakissa :).

Minun on helppo ihailla hänen kanssaan ahkeria työntekijöitä.

Vierailija
27/27 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin minäkään jaksaisin noin yksioikoisen ihmisen kanssa kovin syvällisiä pitkään yrittää keskustellakaan...

T: Kampaaja

Vierailija:

silti arvostan ammattilaisia, jotka tekevät hyvin työnsä, kuten kampaajaa. En vain välttämättä jaksaisi keskustella hänen kanssaan kovin syvällisiä.