G:Saatteko lapsillenne vaatteita?
Näitä keskusteluja seuranneena innostuin kyselemään seuraavia.
1. Saatteko lapsellenne/lapsillenne käytettyjä vaatteita esim. sukulaisilta tai tutuilta?
2. Saavatko lapsenne synttäri tms. lahjoiksi vaatteita?Keneltä? Mitä vaatteita (sisävaatteita, juhlavaatteita,haalareita)?
3. Oletteko tyytyväisiä saamiinne vaatteisiin vai onko vaatemakunne kovasti erilainen?
4. Käytättekö saamianne vaatteita, vaikka eivät olisikaan aivan makunne mukaisia?
5. Toivoisitteko saavanne enemmän vaatteita vai ottaisitteko lahjan mieluummin rahana ?
6. Entä annatteko itse käytettyjä vaatteita eteenpäin tai ostatteko vaatelahjoja?
7. Mitä muuta haluaisit kommentoida aiheesta?
Kommentit (18)
Lapset saivat tänä jouluna vaatteita lahjaksi miehen sukulaisilta, koska mies oli tälläisen lahja toiveen heille esittänyt.
Käytettynä saatu muutama vaate esikoiselle serkuilta.
Ja mummo ja mieheni täti ostavat käydessään muutaman sisävaatteen lapsille.
Mielellään ostan vaatteet itse. Tädin ja mummon käydessä yleensä menemme yhdessä ostoksille.
1. Saatteko lapsellenne/lapsillenne käytettyjä vaatteita esim. sukulaisilta tai tutuilta?
* saamme siskoni pojalta/pojilta vanhoja vaatteita
2. Saavatko lapsenne synttäri tms. lahjoiksi vaatteita?Keneltä? Mitä vaatteita (sisävaatteita, juhlavaatteita,haalareita)?
* saavat jonkin verran, sukulaisilta ja kummeilta, lähinnä sisävaatteita.
Anoppi ostaa jonkin verran sisävaatteiden lisäksi esim. sadevaatteita.
3. Oletteko tyytyväisiä saamiinne vaatteisiin vai onko vaatemakunne kovasti erilainen?
* kyllä ja ei, joitakin vaatteita tulee käytettyä, joitakin ei.
4. Käytättekö saamianne vaatteita, vaikka eivät olisikaan aivan makunne mukaisia?
* yleensä emme, sillä olen tarkka vaatteista, ja laitan mielummin niitä mistä itse pidän (toki lastenkin tahtoa kuullaan)
5. Toivoisitteko saavanne enemmän vaatteita vai ottaisitteko lahjan mieluummin rahana ?
* rehellisesti sanottuna lelulahjoja en niinkään kaipaisi (tosin eivät olekaan mun lahjojani ;D ), kun niitä on aivan liikaakin jo. Vaatteet olisivatkin tervetulleita, mutta koska maut eivät aina osu yksiin, ottaisin mieluiten lahjakortteina tai rahana lasten tileille.
Toki lahjan antaja päättää itse mitä antaa :)
6. Entä annatteko itse käytettyjä vaatteita eteenpäin tai ostatteko vaatelahjoja?
* esikoisen vaatteita olen antanut sukulaislapselle/tuttavaperheen lapsille, kun hän on jo 15 v tyttö, ja pienemmät ovat poikia: 3,5 v ja pian 2 v, joten keskimmäiseltä jääviä vaatteita käyttää kuopus, ja kuopuksen vanhoja säästelen aikalailla, sillä vauvaa toivotaan :)
Vaatelahjoja en hirveän paljon tule ostaneeksi, juuri siksi, että on hirveän vaikea tietää minkälaisesta vaatteesta toisen lapsi pitää (ja riippuuhan tuo paljolti vartalon mallista, koot yms.) ja toivonkin, ettei antamani lahja jäisi aivan käyttämättä.
* eipä tule mieleeni mitään lisättävää :)
.
ennen pojan syntymää sain serkunni pojan vanhoja käyttökelposia vaatteita pari kassillista. kun poika syntyi saatiin valehtematta 90% ekan vuoden vaatteista lahjana!! eli saatiin todellakin vaatteita, uusia kylläkin. jotain vanhoja myös saatiin " lahjoituksena"
saa lahjaksi vaatteita. me olemme sopineet että lahjan ostaja kysyy meiltä mitä poika tarvitsisi. helpottaa huomattavasti ettei tule 7 yöpukua :D tarpeellista vaatetta on aina tullut. vaatteita on tullut kummeilta, isovanhemmilta, ystäviltä.
pääasiallisesti tyytyväinen. pojan yksi kummi on kyllä " outo" vaatteiden ostaja. viimeksi poika sai college puvun joka oli selkeästi tytön. muistaakseni oli vielä teksti girl power selässä :) no se meni säilöön odottamaan jospa kakkonen olisi tyttö :)
no en kaikkia. jotkut ovat menneet kylmästi ystäväni tytölle, olemme saaneet jonkin verran tytölle selkeästi tarkoitettuja vaatteita, tai ainakin mun mielestä ne on ollut sen verran tyttömäisiä.
vaatteena kyllä. rahana en haluaisi. tai sitten rahana pojan omalle tilille.
ostan vaate lahjoja ja annan käytettyjä eteenpäin. lähinnä ystäväpiirissäni lainataan vaatteita. esim nyt ystävälleni syntyy poika vauva keväällä ja olen antanut heille lainaksi kaikki pojan vauva ajan vaatteet. jos menee jokin rikki / käyttö kelvottomaksi niin ei haittaa.
[/quote]
eipä juuri tule mieleen
Mukelot:
1. Saatteko lapsellenne/lapsillenne käytettyjä vaatteita esim. sukulaisilta tai tutuilta? Suurin osa pojan vaatteista on serkun vanhoja.
2. Saavatko lapsenne synttäri tms. lahjoiksi vaatteita?Keneltä? Mitä vaatteita (sisävaatteita, juhlavaatteita,haalareita)? Joululahjaksi saatiin iso pino käyttövaatteita (sisävaatteita arkikäyttöön ja kevättakki).
3. Oletteko tyytyväisiä saamiinne vaatteisiin vai onko vaatemakunne kovasti erilainen? Olen tyytyväinen. Lahjaksi olen saanut sellaista, mitä olen toivonut.
4. Käytättekö saamianne vaatteita, vaikka eivät olisikaan aivan makunne mukaisia? Käytämme, jos vaan ovat käytännöllisiä.
5. Toivoisitteko saavanne enemmän vaatteita vai ottaisitteko lahjan mieluummin rahana ? Olen ollut tyytyväinen vaatelahjoihin.
6. Entä annatteko itse käytettyjä vaatteita eteenpäin tai ostatteko vaatelahjoja? Kaikki pieneksi jääneet vauvan vaatteet ovat lähteneet eteenpäin pojan serkulle. Ostan yleensä kummilapsille jonkinlaisen käyttövaatteen lahjaksi. Samoin omalle pojalleni.
*** On saatu ihan mukavasti naapureilta, ystäviltä ja miehen työkaverilta ;-)
*** Kummit ostavat mielellään " parempia" sisävaatteita oman ajatuksen mukaan tai kysyen mietä tarvittais.
*** Vanhemman kummi ja toinen nuoremman kummeista ostaa tosi hyvin meidän makuun sopivia ja käytännöllisiä. Nuoremman toinen kummi ostaa kyllä nättejä mutta välillä epäkäytännöllisiä. Mummuilla menee yleensä nappiin, harvoin ei. Yhtään rumaa vaatetta emme ole saaneet, päinvastoin yleensä ovat kovasti tykättyjä.
*** Aina koitetaan vähän käyttää. Yleensä käytännöllisyys on se mistä asia kiikastaa jos jostain kiikastaa.
*** Musta on kiva saada nättejä toimivia vaatteita. Ulkovaatteisiin otetaan mielellään rahaa vastaan. Mummut yleensä antavatkin rahaa suurempiin vaatehankintoihin kuten ulkohaalareihin ja kenkiin, sen lisäksi tykkäävät ostaa sisävaatteita tai yövaatteita vaikkei aina olisi merkkipäiväkään.
*** Olen antanut suurimman osan nuoremman tytön vaatteista pois niitä tarvitseville. Vanhemman vaatteethan kierrättyvät nuoremmalle. Muutama vaatelahja on tullut ostettua. Mieluummin ostaisin vaatteita kuin leluja lahjaksi.
*** Vaikka pidänkin shoppailusta niin usein meinaa iskeä piheys. Siksi musta on mukavampi saada lapsille vaatteita kuin rahaa lahjaksi. Näin he ainakin saavat niitä nättejä vaatteita mitä antaja on halunnut. Ulkovaatteet siis ovat asia erikseen.
Harrastan lasten vaatetuksessa paljon kirppisvaatteita. Ja olen myös kovin onnellinen saaduista vaatteista. Aivan ihania vaatteita on näin saatu meidän tytöille. Siksi tykkään itsekin laittaa vaatteita kiertoon, esim. veljeni ystävän vauvoille ;-)
Vauvanvaatteita saatiin, melko vähän kuitenkin, yli 1-vuotiaan vaatteita ei juuri lainkaan. Mieluusti ottaisin (tai ostaisinkin) käytettyä, mutta moni ei taida kehdata tarjota ja minä taas en kehtaa pyytää. :-) Kummilapsen äiti on antanut takaisin muutaman lapselle ostamani (ja myös lapsen sisaruksen käyttämän) vaatteen, koska tietää, että ovat ainakin makuuni. :-) Ikä/kokoero tämän perheen lapsiin ja monien muiden tuttujen lapsiin on kuitenkin niin pieni, että nykyään ei juuri saada käytettyä vaatetta, tai sitten jotkut säästävät vaatteita tuleville sisaruksille. Ja isommilla vaatteet kuluvatkin eri tavalla.
Sukulaisilta jonkin verran, lähinnä pyjamia ja t-paitoja yms sisävaatetta.
Ihan ok. Jotkut vauvanvaatteet jäivät vähälle käytölle, koska malli oli outo tai epäkäytännöllinen. Siksipä ne kai olivat säästyneetkin eteenpäin annettaviksi. :-)
Toki, mutta saattavat jäädä vähemmälle käytölle niin kuin omatkin harkitsemattomat ostokset.
Tämä määrä on ok. Mieluummin vaatetta kuin krääsäleluja (yleensäkin leluja on jo ihan riittävästi). Kunhan vaan koko on oikea.
Olen antanut vaatteita eräälle vähävaraiselle tuttavalle ja keräyksiin muutenkin. En jaksa hirveästi myydä kirppareilla. Ystävillä ei juuri ole minun lastani nuorempia lapsia ja nekin vähät ovat eri sukupuolta.
Kummilapselle ym. lapsiystäville pyrinkin enimmäkseen ostamaan vaatteita lahjaksi. Tuon ulkomailta sellaista, mitä kotimaasta ei saa, joten vanhemmatkin ilahtuvat - tai siis juuri vanhemmathan kai yleensä pehmeistä paketeista ilahtuvat, lapset eivät niinkään aina välitä, paitsi jos paidassa on joku huippumakee kuva.
Mukelot:
- Aika vähän. Jonkin verran olemme tytölle saaneet isommilta serkuilta vaatetta, mutta pojalle, joka on pienempi ei olla saatu kauheasti.
- Kyllä. Pääasiassa sisävaatetta. Ja mummi on joka vuosi antanut rahat kunnon talvikenkiin (antaa jokaiselle lapsenlapselleen), olemme sitten ostaneet Gore-texit.
- Olen ollut tyytyväinen vaatelahjoihin. Tosin minulla on laaja värimaku eli tytöllä voi olla sinistä, vihreää, ruskeaa ja pojalla punaistakin.
- Pakko myöntää, että yksi lahjaksi saatu tytön kaksiosainen puku jäi kertakäyttöiseksi. Isältäni tuli ja oli sellainen itämaistyyppinen, kiiltävä punainen kangas. En oikein pitänyt ulkonäöstäkään, mutta ajattelin, että jos lapsi pukee päälleen niin pidetään. Ekan kerran kun paita laitettiin päälle, siinä ollut neppari raapaisi tytön naamaan pitkän naarmun. Siihen jäi puvun käyttö.
- Olen tyytyväinen siihen vaatelahjamäärään, jonka saamme. En ottaisi rahana vastaan.
Meillä on kavereiden kesken sellainen tapa, että annetaan omien lasten vaatteita lainaan tai sitten myydään nimellisellä hinnalla. Laina on suositumpi, näin vaatteet saavat useamman käyttäjän. Me vaan olemme " väliinputoajia" eli kellään ei ole sen ikäistä tyttöä tai poikaa, että juuri meidän lapsillekin vaatteita tulisi:) Ostan mielelläni vaatelahjoja kummilapsille ja tietysti aina kavereiden vastasyntyneille vauvoille:)
Mukelot:
1. Saatteko lapsellenne/lapsillenne käytettyjä vaatteita esim. sukulaisilta tai tutuilta? EMME OLE SAANEET KÄYTETTYJÄ, EMMEKÄ NIITÄ HALUAKAAN. Yhden kevyttoppiksen mummo oli ostanut kirpputorilta, se olkoon poikkeus, ja varmasti tulee pidettyä.2. Saavatko lapsenne synttäri tms. lahjoiksi vaatteita?Keneltä? Mitä vaatteita (sisävaatteita, juhlavaatteita,haalareita)? VAUVA ON SAANUT PALJON VAATTEITA LAHJAKSI sukulaisilta, kummeilta, isovanhemmilta, meidän vanhempien kavereilta. Ihan arkivatteita, mutta myös vähän parempia vaatteita
3. Oletteko tyytyväisiä saamiinne vaatteisiin vai onko vaatemakunne kovasti erilainen? OLEN AIKA TYYTYVÄINEN, ihmisen tietävät makumme...
4. Käytättekö saamianne vaatteita, vaikka eivät olisikaan aivan makunne mukaisia? VARMASTI kaikkia vaatteita tulee joskus pidettyä.
5. Toivoisitteko saavanne enemmän vaatteita vai ottaisitteko lahjan mieluummin rahana ? SEKÄ ETTÄ
6. Entä annatteko itse käytettyjä vaatteita eteenpäin tai ostatteko vaatelahjoja? VAATELAHJOJA OSTAN, mutta omia vaatteitamme emme anna eteenpäin.
Aiemmin emme ole saaneet, kun lähipiirissä vain samanikäisiä tai nuorempia lapsia kuin meillä. Nyt uusperhekuvioiden myötä lapset saivat isompia serkkuja ja esikoinen saa paljonkin vaatteita. Kuopus on vauva ja hänelle saamme vaatteita niiltä kavereilta, jotka ovat saaneet lapsilukunsa täyteen. =) Keskimmäinen (poika) saa lähinnä vain isosiskon vanhoja.
Mummot ostavat jonkin verran lähinnä sisävaatteita ja toinen mummo on ostellut joskus juhlavaatteita esim, joulu- ja kevätjuhliin. Kummeilta lapset saavat toisinaan esim. yöpukuja.
Olen valtavan tyytyväinen vaatelahjoihin, kun perheen taloudellinen tilanne ei ole mikään hulppea. Enimmäkseen vaatteet ovat myös kivoja, vaikka tietysti osa on sellaisia, joita en itse olisi ostanut...
Yhtään vaatetta ei ole jäänyt kokonaan pitämättä vain siksi, että ulkonäkö ei miellytä, mutta kyllähän niitä nätimpiä tietysti tulee enemmän käytettyä... Epäkäytännöllisyys on ennemminkin ollut joidenkin vaatteiden käyttämättä jättämisen syy.
Vaatteita tulee tällä hetkellä aika lailla sopivasti. Ulkovaatteisiin ja kenkiin tuki tietysti olisi ihan mukavaa, mutta ne kyllä mieluusti ostan itse, että saan käyttöön sopivat.
6. Entä annatteko itse käytettyjä vaatteita eteenpäin tai ostatteko
vaatelahjoja?
Vaatteet kiertävät lähinnä perheen sisällä, mutta jos jotain ylimääräistä on, niin annan kummitytölle. Vaatelahjoja en kauheasti ostele. Yleensä kysyn, mitä lahjaksi toivotaan ja sitten saatan ostaa vaatteen, jos sitä on toivottu.
On oikein ihana saada vaatteita, mutta myönnän kaipaavani lastenvaatteiden ostamista. =) Viime aikoina vaatteita on tullut niin paljon lahjoituksena, että ei ole tarvinnut juuri mitään ostella. Budjetissa se näkyy plussana, mutta kieltämättä kiva olisi päästä välillä itsekin ostelemaan juuri niitä omasta mielestä ihanimpia vaatteita... Mutta siis olen kyllä todella kiitollinen vaatelahjoista ja kierrätysvaatteista.
Sukulaisilta saamme jonkun verran vaatteita molemmille lapsille (3 ja 6 v).
Mummit ja muut sukulaiset ostavat joululahjaksi sisävaatteita, esim. collegeasuja tai yöpaitoja, ei ulkovaatteita.
Tähän mennessä suurin osa on ollut siistiä ja sopivaa vaatetta. Jotkut vanhemmat mekot ovat kyllä menneet roolivaatteiksi.
Kaikki kelpaa, jos ei muualle, niin pihavaatteeksi tai päiväkotiin varavaatteeksi. Usein joku vaatekappale, joka ihan ei ole minun mieleen, on tyttären (6 v.) lempivaate :)
Jokainen antaa sellaisen lahjan kuin haluaa.
Annan lasten vaatteita eteenpäin, harvemmin ostan vaatteita lahjaksi.
1. Me on saatu ystäviltä/sukulaisilta tosi vähän käytettynä poikien juhlavaatteita, lakeerikengät ja naamiaisasuja.
2. Saa myös jonkin verran vaatelahjoja, isovanhemmilta ja kummeilta. Isovanhemmat ostavat ns. taattua tavaraa: villavaatteita ja Marimekon pyjamia, raitapaitoja ja -sukkia, yms. He myös antaa lapsille " haalarirahaa" , yms.
3. Ollaan tyytyväisiä. Varsinkin vanhemmat tietää, että me ostetaan kyllä itse " muotivaatteita" , he ostaa noita Marimekkoja, käsintehtyjä villasukkia, ym.
4. Ainut, mitkä on menneet keräykseen käyttämättä, oli äitiyspakkauksesta tietyt vaatteet, mutta nekin meni hyvään tarkoitukseen.
5. Ihan sama. Lapset tykkää leluista, askarteluvälineistä, ym. joten nekin lahjat on mieluisia.
6. Annan eteenpäin ja ostan myös vaatelahjoja.
1. Vain nuorimmaiselle tytölle saamme hänen pikku serkultaan
2. Saavat siskoltani käyttövaatteita ja muilta sukulaisiltani mitä sattuvat sitten ostamaan.
3. Siskoni ostamiin vaatteisiin olen todella tyytyväinen, meillä on sama maku lasten vaatteissa vaikka hänelle ei ole lapsia. Muilta sukulaisilta tulleet vaatteet ovat usein meille sopimattomia (koko/malli) joten ne olen laittanut heti kiertoon.
4. En käytä, jos ei ole sopiva vaikka haalarin alle lämmikkeeksi ja jos ei niin myyn pois kun sopivia käyttäjiä ei tutuista löydy.
5. En toivo vaatteita enempää lahjaksi jos ovat erinlaisia mitä haluaisin lasteni käyttävän joten otan mielummin rahana tai jotain lelua yms mistä lapsi pitää.
6. Vaate lahjoja ostan ja yleensä jotain laadukkaista ja kestäviä, kuten kummilikalle ostin ellen lakkatakin mistä kovin piti ja sukulaisialla/tuttvilla ei ole lapsia mille voisi kierrättää pienet vaatteet =(
*Veljeni pojalta saan kuopukselleni. Esikoiselleni ostin kaikki itse.(tyttö)
*Molemmat mummot ja tätini ostavat vaatteita. Usein ostavat laadukkaita ja kauniita vaatteita. Joskus tietenkin ostavat jotain josta en pidä, se jää sitten käyttämättä.
*Olen tyytyväinen ja maku on usein sama. Tietävät tyylini ja merkit joista pidän.
*en käytä
*Lahja on lahja. Vaatteet on ihan kivoja.
*En ole kierrättänyt lasteni vaatteita mutta ajattelin myydä niitä pois. En osta usein vaate lahjoja paitsi veljeni pojalle.
Pienimpiä vauvanvaatteita olemme kierrättäneet yhden tuttavan kanssa, mutta muuten emme saa.
Saavat, sillä yleensä toivon heille lahjaksi vaatetta.
Joskus minun isovanhempien kanssa menee maku ristiin, mutta yleensä olen tyytyväinen.
Kyllä. Ainoastaan jos malli ei sovi päälle, niin laitan kiertoon.
Minusta rahalahja on persoonaton, kivampi saada vaatetta. Joskus tosin toivon rahaa, kuten pojan polkupyörään viime synttäreinä.
Ostan vaatelahjoja. Myyn käytettyjä kirpparilla tai lahjoitan hyvään kohteeseen.
[/quote]
Meillä kun on kolme lasta, niin vaatteet kiertää isommalta pienimmille. Siksi on tosi kivaa, että pienemmät saavat ihan omia vaatteita lahjaksi. Toki joskus itsekin heille ostan vaatteita, mutta vähemmän.
*Jonkun verran saamme sukulaisilta.
*Yleensä meiltä on kysytty mitä toivomme ja saamme sitten sitä mitä olemme toivoneet, hyvin usein vaatteita.
* Lahjaksi saamamme vaatteet on yleensä sellaisia että tulee käytettyä, koska toiveet kysytään tarkkaan niin virheostoksen mahdollisuus ei ole kovin suuri.
*En käytä jos ei ole mieleinen.
* Kuten jo aiemmin kirjoitinkin niin meiltä yleensä kysytään mitä haluamme lapselle lahjaksi ja saamme sitten jotain siltä lahja-listalta. Joiltakin toivomme rahaa ja se on lahjan antajalle yleensä sopinut paremmin kun lahjan etsiminen.
*Kummipojalle ollaan ostettu ja oman lapsen paketeissa on myös joskus vaatteita. Hyväkuntoisimmat olen myynyt, joitakin olen myös antanut pois.
Mukelot:
1. Saatteko lapsellenne/lapsillenne käytettyjä vaatteita esim. sukulaisilta tai tutuilta?Lapsen syntyessä sain ystävältä hänen lapsensa vanhoja vaatteita, mutta oikeastaan en käyttänyt niistä mitään. Oli niin ihana ostaa ja käyttää kaikkia oman maun mukaisia ihanuuksia. Hmm...myös uusi on aina uusi...
Joskus jotain...tosi harvoin, koska kaikki tietää että meillä on ainokaisella enemmän vaatteita kuin hän ikinä pystyy käyttämään. Ostan siis itse aivan liikaa kaikkea ja kaikki tietää sen!
Ihan kiva on ollut saada vaatteita, mutta osa on kyllä ollut niin kamalia, että ne on jäänyt pitämättä..
En käytä, jos ei miellytä.
En toivo vaatteita, enkä rahaa. Lahjat on lahjoja ja jokainen antakoon mitä haluaa tai olkoon antamatta :P
Ostan vaatteita ystävieni muksuille ja kummipojalle todella paljon. Ja oikeastaan niitä on toivottukkin, kun olen niin hurahtanut lastenvaatteisiin ;)
Vaikka itse olenkin kranttu, niin en silti arvostele muiden " halpoja, kierrätettyjä yms. vaatteita" . Kuitenkin sen verran haluaisin sanoa, että en voi ymmärtää ajatusta että lapsella voi olla mitä tahansa päällä, kunhan nyt jokin riepu on...Reiät ja pesemättömät vaatteet ei kuulu mielestäni kenenkään päälle...
Mukelot:
Ainoastaan mun serkun lasten vanhoja vaatteita ollaan saatu, ovat kuitenkin olleet jo 4 lapsen käytössä joten suurin osa on jäänyt käyttämättä. Olen lahjoittanut ne eteenpäin tarvitsevalle...2. Saavatko lapsenne synttäri tms. lahjoiksi vaatteita?Keneltä? Mitä vaatteita (sisävaatteita, juhlavaatteita,haalareita)?
Jonkin verran saavat vaatteita niin joulu kuin synttärilahjoiksi. Nämä ovat lähinnä yöpukuja ja sisävaatteita.3. Oletteko tyytyväisiä saamiinne vaatteisiin vai onko vaatemakunne kovasti erilainen?
Pääsääntöisesti olen tyytyväin niihin mitä ollaan saatu :=)4. Käytättekö saamianne vaatteita, vaikka eivät olisikaan aivan makunne mukaisia?
Melkein kaikkia ollaan pidetty, jos on ollut joku " ihan kamala" niin sitten olen pannut kiertoon..
.
Ihania vaatteita ei kait ole koskaan liikaa, mutta tykkään kovasti shoppailusta eli ottaisin mielummin lahjan rahana tai lahjakorttina. Näin voisin valita juuri sellaiset kun haluan ja oikeaa kokoa...6. Entä annatteko itse käytettyjä vaatteita eteenpäin tai ostatteko vaatelahjoja?
Isomman vaatteet säästän pienemmälle, eikä ainakaan tällä hetkellä ole lähipiirissä ketään kenelle voisin hänen vaatteita antaa. Naapurin kanssa ollaan vaihdeltu jotain... siis niin että lainaan hänelle jotain parempia vaatteita tai kenkiä ja hän lainaa minulle. Ostan joskus vaatelahjoja, mutta yleensä kysyn mitä tarvitaan.7. Mitä muuta
haluaisit kommentoida aiheesta?
1. Saatteko lapsellenne/lapsillenne käytettyjä vaatteita esim. sukulaisilta tai tutuilta? Ei saada, yhdet kengät ja kurahousut saatu tytön serkulta (ihmettelen kovasti minne muut ovat hävittäneet) .
2. Saavatko lapsenne synttäri tms. lahjoiksi vaatteita?Keneltä? Mitä vaatteita (sisävaatteita, juhlavaatteita,haalareita)? Ei pahemmin, ihan ykkösvaate erittäin harvoin. Paita ja neuletakki ekana mieleen tulee. Ja nuo olleet ystävältä ja sukulaiselta.
3. Oletteko tyytyväisiä saamiinne vaatteisiin vai onko vaatemakunne kovasti erilainen? Tyytyväisiä ollaan oltu.
4. Käytättekö saamianne vaatteita, vaikka eivät olisikaan aivan makunne mukaisia? Käytetään.
5. Toivoisitteko saavanne enemmän vaatteita vai ottaisitteko lahjan mieluummin rahana ? Enemmän vaatteita olisi kiva saada, tai rahana. Joka paikka pursuaa leluja, joita kaikki aina ostaa. Samanlaisiakin on tullut.
6. Entä annatteko itse käytettyjä vaatteita eteenpäin tai ostatteko vaatelahjoja? Ollaan annettu tytön vaattteita serkkupojalle (eli aika vähän siis, sellaisia neutraaleja). Ja varsinkin minä ostan paljon vaatteita lahjaksi.
7. Mitä muuta haluaisit kommentoida aiheesta?-