Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin kuulunut sydänäänet??

25.01.2006 |

Kävin tänään neuvolassa, raskausviikkoja 10+1 ja vaikka kuinka metsästettiin, niin sydän ääniä ei kuulunut sitten millään...

Nyt kamalassa paniikissa ihmettelen kotona, onko tuolla mitään vai ei... Kävin kuitenkin tuumasta toimeen ja varasin ajan yksityiselle ultraan jonka sain sitten ylimääräisenä aikana heti huomiseksi, onneksi. Ei millään jaksa miettiä, onko tuolla mitään vai ei, olisi kuitenkin ensin joutunut pari viikkoa odottamaan seuraavaa neuvola aikaa ja äitiyspolille olisin päässyt vasta muutaman viikon päästä...

Kuitenkin tuulimunaraskauden ja parit keskenmenot kokenut ja pari tomeraa poikaakin pyörii jaloissa, mutta kummasteen sitä hätääntyy vielä meikäläinenkin.

Raskausoireet ovat kuitenkin vielä olemassa eli väsymystä, oksetusta yms. perusjutut vievät voimat ja halut yhtikäs mihinkään!!

Huomista odotellen ja jännittäen!! Toivottavasti kaikki on hyvin!!

Mayya 10+1

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli sama tilanne rv:lla 10. ei kuulunut ääniä ja menin paniikkiin ja siitä sitten tilaamaan aikaa yksityiselle. Olisi vaan pitäny kuunnella toisia että " joillakin äänet kuuluvat vasta jopa rv:lla 16." Ultrassa kuitenkin kaikki hyvin ja rv 14 äänet kuuluivat voimaikkaina.

Helppo se on tosin sanoa että kaikki on hyvin, itseäni helpotti kun sai varmuuden ultran kautta että kaikki oli hyvin :)

mayday rv 22+3

Vierailija
2/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuului vauvan sydänäänet rv 11+1, nyt viikko sitten, mutta lääkäri sanoi etukäteen, että ei välttämättä kuuluisi ja jos ei, niin menisimme heti terveyskeskuksen ultralla katsomaan!!! Aika jännä, ettet päässyt heti kunnalliseen ultraan. Ymmärrän tunteesi. Itsekin olin aika epävarma onko masussa ketään ja oireetkin aika lievät. Viikon päästä pääsen ekaan ultraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lähden ultrasta hakemaan! Ja tuleva isä myös!

Tulevalle isälle paikka oli tosi kova, kun tulin päätä pyöritellen ulos huoneesta, hänen piti päästä mukaan kuuntelemaan, josko jotain kuuluisi ja lääkäri lupasi kutsua sisään, muttei tehnyt sitäkään. Muutenkin lääkäri oli tosi tökerön oloinen.

Minulle lapsi on kuitenkin jo kolmas ja tulevalle isälle ensimmäinen, meillä on tällainen uusioperhe koossa ja en haluaisi että isukki joutuisi pettymään, kun niin ihan kamalan hirveästi vauvaa odottaa ja haluaa, miten kukaan voikaan niin olla innoissaan jostain! Tietenkin haluan itsekin, mutten halua hänelle samoja pettymyksiä mitä aikoinaan itse koin ja jotka lopulta murensivat suhteeni lasteni isään eli exääni alunpitäen!

Kiitoksia, sain paljon toivoa huomista varten!!

Mayya

Vierailija
4/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa neuvolassa rv10+0. Eka ultra oli rv13+0 ja siellä sain ekan todisteen, että masussa on elämää.

NapNap rv34+1

Vierailija
5/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mentiin ekaan ultraan 3 viikkoa etuajassa.sen jälkeen oli neuvolla ja sydän sykki ja kuului hyvin jo viikolla 8

Vierailija
6/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli juuri viimeviikon tiistaina sama tilanne: eka neuvola rv tasan 10. Ja ei kuulunut mitään,vaikka kuinka haettiin!Vaikka minulla on jo 6. raskaus,jäi kauhea pelko tyhjästä kohdusta.Aikaisemmin olen käynyt eka käynnillä hiukan myöhemmin,rv 10.3 ja 10.5 ja äänet ovat aina kuukuneet hyvin selvästi.

Mutta,minun neuvolantäti on tosi ymmärtäväinen.Laitoin hänelle sähköpostia tiistai-iltana kauheasta pelostani ja hän pyysi tulemaan uudestaan perjantaina rv 10.3. Menin aamulla pelolla varustettuna,mutta äänet kuuluivat heti!!

Elikkä, ainakin meidän neuvolan kone tunnistaa äänet vasta tasan 10 viikolla ja riippuu omasta kierrosta koska on tarkalleen 10 viikkoa täynnä.Tosin joskus voi kuulla aiemmin ja monesti vasta 11 vk,sanoi neuvolantätini.

Sinäki voisit mennä uudestaan omaan neuvolaasi vaikka maanantaina ja äänet saattavatjo kuulua! Ja onhan halvempaakin käydä neuvolassa kuulolla kuin yksityisellä.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
7/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuka kuuntelee ja miten kuuntelee. Minulla oli eka käynnilla rv 11+ jotain sijainen kuuntelemassa ja eihän niitä ääniä saatu mitenkään kuulumaan. Terkalla valui hiki otasta ja se säikähti aina kun laite paukku, koska mun suolet huusi ruokaa (käynti kesti luvattoman kauan, johtuen terkan epävarmoista otteista). No lopulta saatiin kokeneempi terkka paikalle ja se sai äänet heti kuulumaan asennon muutoksella eli laitoin jalat pois telineiltä ja kohtu tuli paremmin esille.

Vierailija
8/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis eilen ultrassa, kun eivät sydänäänet kuuluneet! Siellä se pikkuinen lölli, eli kaikki hyvin!!

Mayya

Vierailija
9/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuului jo viikolla 8+3 kun kaverilla on sellainen laite kotona ja kuunteli ihan huvikseen!