Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kristityt:eikä teoilla todellakaan ole teille väliä- mitä on vastuu?

25.01.2006 |

Ihan erään ketjun innoittamana haluaisin kysyä kritityiltä, jotka täällä palvovat Jeesusta ja kovasti kuuluttavat sitä, ettei heidän tarvitse tehdä mitään vaan pelkkä usko riittää Taivaspaikkaan. Mikä on sitten kristityn vastuu? Onko sitä? Jos kaikkea saa tehdä, mikään ei ole kiellettyä, eikä mistään joudu vastaamaan Tuonpuoleisessa. Saatteko te sitten temmeltää täällä katolisine pedofiileinenne ja homopappeinenne (tulevaisuuden visio) ihan mielin mnäärin? Ja kenen oikeutuksella? Vanha Testamentti on edelleen osa Raamattua, onko Jumala todella muuttunut Jeesuksena niin paljon, ettei enää välitä mistään?

Ja toinen kysymykseni koskaa Raamattua. Jos uskotte että se on Jumalan sanelema, miten selitätte sen, että sieltä löytyy pedofiliaa ja huoruutta myös profeettojen toimesta? Sanotteko te, että Jumala on lähettänyt sellasia ihmisiä viemään sanaansa eteenpäin? Entä Raamatuntutkimus ja eksegetiikka? Ovatko ne täysin tuulesta temmattuja tieteenaloja teidän mielestänne?Koittakaa pysyä asiassa ja jättää hehkutus vähemmälle, haluaisin oikeasti kuulla mitä näistä asioista AJATTELETTE. Koko kristityn elämäni aikana en nimittäin ole törmännyt teidän kaltai´seenne tulkintaan kristinuskosta. Miisan kommentti " joko olet Jeesuksen puolella tai et" on muuten suora sitaatti George Bushilta, tunnetummalta helluntalaiselta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huoruus ja kaikki mahdolliset synnit esiintyvät Raamatun sivuilla, olet aivan oikeassa. Kaikesta huolimatta Jumala rakastaa ihmistä, luomaansa olentoa, ja tahtoo että kaikki pääsisivät taivaaseen. Jumala vihaa syntiä ja sen vuoksi ihminen ei voi syntisenä tulla Jumalan luokse. Tarvitaan siis sovittaja, Jeesus Kristus. Hän kuoli ihmisen syntien puolesta jotta kaikki Häneen uskovat pääsevät armosta taivaaseen.

Raamatussa esiintyvät ihmiset eivät ole täydellisiä kaikkea muuta. Heidän elämänsä on usein sellaista että " häkki heilahtaisi" nykymaailmassa. Raamattu ei väitäkään että heidän elämäntavastaan pitäisi oppia ottaa. Pikemminkin Raamattu osoittaa että Jumalan armo yltää noinkin suureen syntiseen. Kaikki tekevät syntiä, kukaan ei omilla ansioillaan pääse taivaaseen, siksi on Jeesus.

Toki kristityillä on vastuu tekemisistään. Ei voi olla uskossa jos jatkuvasti tekee syntiä ilman katumuksen häivääkään. Teoilla ei pääse taivaaseen mutta usko synnyttää halun tehdä hyvää. Ihmisen hyvän tekeminen ei ole täydellistä mutta uskon pitäisi synnyttää halu seurata Jumalan antamia elämän ohjeita.

Raamatun tutkimus ja yleensäkin tiede kiinnostaa ainakin minua kovasti. Evoluutioteoria ja Raamattu asetetaan usein vastakkain mutta kukas sen evoluutioteorian olisi alkuun laittanut ellei Jumala (jos evoluutioteoria on totta).

Vierailija
2/11 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

gekkokolmonen:

ettei heidän tarvitse tehdä mitään vaan pelkkä usko riittää Taivaspaikkaan. Mikä on sitten kristityn vastuu?

Niin, taivaspaikkaa ei voi ostaa. Jumala ei ole ihmisen velkuri.

Ilman uskoa ei voi pelastua. Jumala on rakkaus ja jos olet Jumalan lapsi niin myos rakastat ja et voi jatkaa elämää synnissä. Pelkkä anteeksi pyytäminen ei riitä, pitää katua ja tehdä elämänmuutos ja olla tekemättä uudelleen. Armo on silti Jumalan lahja.

Ja toinen kysymykseni koskaa Raamattua. Jos uskotte että se on Jumalan sanelema, miten selitätte sen, että sieltä löytyy pedofiliaa ja huoruutta myös profeettojen toimesta? .

Profeetat olivat ihmisä ja ihmisinä tekivät virheitä ja heidän virheistä voi oppia.

GekkoKolmonen - Oletko sinä ateisti vai mitä? Uskosto että ateistit voivat temmeltää ja kommunisiten ja natsien tavalla tehdä mitä vaan koska vain tämänpuoleinen on olemassa ja ihmisen velvollisuus on vain itseään kohtaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kristitty vaan muslimi. Saan varmaan kuitenkin esittää

pari kysymystä? ;) (yleensä saa kristityiltä ryöpytyksen niskaan jos osallistuu heille suunnattuun keskusteluun)

Eli Tuulityttö kirjoitit:Raamatussa esiintyvät ihmiset eivät ole täydellisiä kaikkea muuta. Heidän elämänsä on usein sellaista että " häkki heilahtaisi" nykymaailmassa. Raamattu ei väitäkään että heidän elämäntavastaan pitäisi oppia ottaa.

Kirjoitit myös että Jumala vihaa syntiä...

Siis minua kummastuttaa se, että jos Jumala vihaa syntiä, miksi hän

olisi lähettänyt profetaksi huorintekijän tai pedofiilin. Eikö juuri

profeetta ole Jumalan asialla? Eikö profeettoja lähetetty " ohjaamaan"

ihmisiä oikeaan suuntaan (kertomaan Jumalasta, opettamaan tekemään hyvää ja karttamaan pahaa)???

Ja silloin kun Jeesusta ei vielä ollut, kenestä ihmisten olisi tullut ottaa

oppia jos ei profeetoista?

Vierailija
4/11 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun kysyit,

Siis minua kummastuttaa se, että jos Jumala vihaa syntiä, miksi hän

olisi lähettänyt profetaksi huorintekijän tai pedofiilin.

kyllä Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa kaikkia ihmisiä, ja siksi Hän lähetti välimiehen Jeesuksen.

Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.

Jumala ei lähetä huorintekijä tai pedofiili profeettaa, se on silloin vääräprofeetta ja ei lähtöisin Jumalasta.

Vierailija
5/11 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

josefiina4:

Jumala ei lähetä huorintekijä tai pedofiili profeettaa, se on silloin vääräprofeetta ja ei lähtöisin Jumalasta.

Vierailija
6/11 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:136 Say: " We believe in God, and in that which has been bestowed from on high upon us, and that which has been bestowed upon Abraham and Ishmael and Isaac and Jacob and ,their descendants, [111] and that which has been vouchsafed to Moses and Jesus; and that which has been vouchsafed to all the [other] prophets by their Sustainer: we make no distinction between any of them. [112] And it is unto Him that we surrender ourselves."

Topics discussed in this Verse:

[Abraham] [Isaac] [Jacob] [Jesus:given the revelation] [Moses:given the revelation] [Muslims] [Prophets] [Revelation:belief in] [Tribes]

Qooloo amanna biAllahi wama onzila ilayna wama onzila ila ibraheema waismaAAeela waishaqa wayaAAqooba waalasbati wama ootiya moosa waAAeesa wama ootiya alnnabiyyoona min rabbihim la nufarriqu bayna ahadin minhum wanahnu lahu muslimoona

____________________________--

Yllä on ote Koraanista. Siellä mainitaan mm. Mooses profeettana. Onko Koraanissa kerrottu se kohta, missä Mooses tappoi ihmisen?

Vierailija
7/11 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä kun kysyin, itselläni on kristittynä ollut samoja pohdintoja. En tunne Raamattua niin hyvin, että jokaisen profeetan elämänkerran muistaisin. Ihan hiljattain keskustelimme erään pastorin kanssa Davidista ja Batsebasta. Heistä voi lukea 2. Samuelin kirjasta, luvut 11&12. David oli kuningas ja Batseba hänen palvelijansa vaimo. David näki Batseban kylpemässä oman talonsa katolla, alkoi himoamaan häntä, haetti B:n jotta voisi maata hänen kanssaan ja kun B tuli raskaaksi, lähetti B:n miehen sotaan ja käski surmata siellä. Näin tapahtui ja D otti B:n vaimokseen. Jumala antoi lapsen kuolla synnytyksessä rangaistuksena pariskunnalle. Jumala ei rangaissut lasta kuolemalla, vaan otti hänet paratiisiin elämään täydellisyydessä ja yltäkylläisyydessä.

Joku sanoo, että D:han siinä syntiä teki, kun murhautti himoissaan. B oli kuitenkin yhtä syyllinen. Kaupunki rakentui siten, että korkean mäen huipulla oli kuninkaan linna. Sieltä näki ihan joka puolelle. B tiesi tämän ja meni silti katolle peseytymään. Hän näyttäytyi julkisesti alastomana, mikä oli kiellettyä. Kuitenkin Raamatusta voidaan lukea, miten David katui syntiään ja kääntyi. Jumala antoi rangaistuksen tapahtua silti. Tämän Davidin kerrotaan laulaneen Jumalalle monia ylistyslauluja, joita on kirjoitettu Psalmeihin.

Itse koen tämän kertomuksen hyvänä esimerkkinä ihmisille, miten näinkin vakavaan syntiin langennut ihminen voi saada Jumalalta armon ja toimia Jumalan puhemiehenä.

Vierailija
8/11 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matt. 7:

12 Sentähden, [b]kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille[/b]; sillä tämä on laki ja profeetat.

13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;

14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

21 [b]Ei jokainen, joka sanoo minulle: ' Herra, Herra!' , pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.[/b]

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: ' Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

23 Ja silloin minä lausun heille julki: ' Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät' .

24 Sentähden on jokainen, joka [b]kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan[/b], verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.

26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,

29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa

Tässä sanotaan suoraan, että eivät kaikki, jotka sanovat " herra, herra" pääse taivasten valtakuntaan. Vain sellainen, joka on kuullut Jeesuksen sanat. Hän käyttää sanaa " nämä" , jonka oletan liittyvän juuri tähän tiettyyn tilanteeseen sisältyvää opetukseen.

Tässä kohtaa näyttää myös olevan yksi niistä kohdista, missä Jeesus ilmaisee olevansa sama kuin Jumala. Hän käyttää sanontaa " tekee minun Taivaallisen isäni tahdon" ja seuraavassa hetkessä käyttää sanaa " kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan" . Hän siis tässä kertoo, että Hän puhuu Jumalan suulla.

Vierailija
9/11 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

gekkokolmonen:

Ihan erään ketjun innoittamana haluaisin kysyä kritityiltä, jotka täällä palvovat Jeesusta ja kovasti kuuluttavat sitä, ettei heidän tarvitse tehdä mitään vaan pelkkä usko riittää Taivaspaikkaan. Mikä on sitten kristityn vastuu? Onko sitä? Jos kaikkea saa tehdä, mikään ei ole kiellettyä, eikä mistään joudu vastaamaan Tuonpuoleisessa. Saatteko te sitten temmeltää täällä katolisine pedofiileinenne ja homopappeinenne (tulevaisuuden visio) ihan mielin mnäärin? Ja kenen oikeutuksella? Vanha Testamentti on edelleen osa Raamattua, onko Jumala todella muuttunut Jeesuksena niin paljon, ettei enää välitä mistään?

Ihmettelet, pääsevätkö homopapit taivaaseen ja erityisesti pääsevätkö sellaiset, jotka hyväksyvät homopapit tai pedofiilipapit. Minä en pysty tätä sanomaan. Ihmisen silmissä ja raamatun opetusten valossa näyttää siltä, että nämä henkilöt eivät pääse taivaaseen, mikäli eivät tee parannusta teoistaan.

Minä en kuitenkaan voi nimetä ketään nimeltä, onko hän menossa taivaaseen vai ei. Edellä Raamatun kohdassa Jeesus sanoo, kuinka taivaan portilla vasta tapahtuu se, kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. Jumala on ainoa, joka sen asian voi ratkaista.

Ihminen ei voi toista tuomita, koska tulee mieleen Jeesuksen omat sanat syntisen naisen edessä: " Kuka teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven." Vuorisaarnassa sanotaan, että jos joku sanoo " sinä hullu" , niin hän on ansainnut helvetin tulen. Käytännössä syntiä löytyy jokaisen elämästä ja niinpä ei tällaisia julkisyntejä voi lähteä erittelemään ja tuomita siten toisen ihmisen.

Toinen syy siihen, että ei voi tuomita on se, että nykyään ainakin media tekee syyttömästäkin syyllisen. Esimerkiksi eräs pastori sai syytteen siitä, että hän olisi lähennellyt tai jopa raiskannut naisia. (Tästä oli Ilta-Sanomissa juttua, joten joku muu voi muistaa paremmin.) Hän menetti työpaikan, vaimo jätti ja maine meni pilalle. Loppujen lopuksi ainakin oikeus totesi hänet syyttömäksi. Entäpä jos se, jota syytetään, ei olekaan tehnyt niitä tekoja?

Ihminen voi vastata vain omista teoistaan Jumalan edessä. Mikäli omatunto soimaa, niin silloin on parasta tehdä parannusta niissä asioissa, mitkä kokee vääräksi.

Vierailija
10/11 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

josefiina4:

Siis minua kummastuttaa se, että jos Jumala vihaa syntiä, miksi hän olisi lähettänyt profetaksi huorintekijän tai pedofiilin.

Mikä profeetta oli pedofiili?

Tiedän että Daavid syyllistyi aviorikokseen, mutta kenestä muusta sinä nyt puhut?

Ihmisen elämä on pitkä ja kirjava. Nooa oli hurskas mies joka vedenpaisumuksen jälkeen rakensi Jumallalle alttarin. Mutta vanhana joi kännit.

Tarkoittaako tuo sitä että hän olikin väärä profeetta?

Vierailija
11/11 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.

Mat.7

vertaus miehestä joka huoneensa rakensi kalliolle, eli se kalliohan on Jeesus, joka sille rakentaa se kestää.

gekkokolmonen:

Ihan erään ketjun innoittamana haluaisin kysyä kritityiltä, jotka täällä palvovat Jeesusta ja kovasti kuuluttavat sitä, ettei heidän tarvitse tehdä mitään vaan pelkkä usko riittää Taivaspaikkaan.

vain Jeesus riittää, josta sitten seuraa että sinä et enää tee niitä huonoja asioita vaan ne kaikkoavat elämästä ja tilalle tulee uutta, niinkuin lukee, ja tuhve pyysi ne paikat,että " katso uudeksi minä teen kaikki, missähän se nyt oli???

Jeesuksen omille tulee Pyhä Henki joka johdattaa jos olet kuuliainen sille äänelle ja sit on myös se paha henki joka pitäisi erottaa, joka on kokoajan kuiskuttelemassa korvaan jne. mutta silti se rakennus kestää.