5kk vauva - maissilastut
Sattui silmiini juuri Vauva-lehden uusimmassa numerossa mainos maissilastuista. Mainoksessa sanotaan että lastuja voivat syödä vauvat jotka syövät jo kiinteitä. Onko joku syöttänyt jo alle puolivuoiaalle kyseisiä naksuja? Meillä kun poika tykkää kovasti itse nakerrella käsistään syötäviä...tai siis lähinnä nuoleskella..hampaita kun ei ole:) Olen antanut silloin tällöin palan banaania tai porkkanaa nuoltavaksi ja poika tykkää kovasti. En tiedä kyllä saisiko niinkään tehdä. Onko kukaan muu tehnyt noin?
Kertokaa kokemuksianne varsinkin noista maissilastuista!
Kommentit (6)
Niin, tämä meidän taapero on kyllä jo 11kk. Itse annoin näitä maissinaksuja pojalle, kun hän oli 10kk. Tosin, pojalla on vain 2 hammasta, että eivät nuo naksut niin kamalasti purukalustoa kaipaa :)
Itse tykkään myös syödä näitä naksuja, ja kun tämä pikkuherra on hyvin kärkäs haluamaan samaa mitä joku sattuu syömään, niin annoin sitten hänellekin. Naksut kyllä tavallaan " sulaa" suussa, että luulenpa että jopa ilman hampaita onnistuu, näitä naksuja voi nimenomaan " imeskellä" .
Naksut osoittautuivat myös käteväksi sakeuttajaksi. Olin tehnyt pojalle kanasosetta, josta sattui tulemaan hieman keittomaista. Muutama naksu aina annoksen sekaan, niin johan muuttui keitto soseeksi.
Itselläni ( ja pojalla varmasti ) on vain hyviä kokemuksia näistä naksuista.
jotka ovat sipsien kanssa samassa hyllyssä.
tiklu:
kaikki niistä täällä kirjoittelevat, mutta mistä hyllystä niitä kaupasta löytää?En osaa vastata sun kysymykseesi. Ajattelin, että jos niitä kaupasta löydän voisin kokeilla mitä reilu ½-vuotias poikamme niistä tykkää.
Näitä naksuja löytää ( tai ainakin minä olen aina löytänyt ) kauppojen sipsihyllystä. Joka kaupassa näitä tosin ei ole, mutta luulisi vähän suurremmista löytyvän.
Toivottavasti oli apua :)
Eli niitä saa ainakin prismasta ja minimanista(varmaan myös cittari). Ja oma tyttöni oli muistaakseni jotain 5kk kun ekan kerran sai maistaa. Nykyään ne ovatkin meidän neidin suurinta herkkua rupeaa ääneen nauramaan ja ojentaa käsiä kohti kun näkee. Silloin ihan pienenä muistan että välillä sai kaivella isoja paloja suusta ulos niin annoin vain valvottuna. Pehmenevät kyllä tosi nopeasti mössöksi. Parin euron pintaan maksavat ja se on aika iso pussi ja niitä on myös vaniljalla maustettuina ja olen antanut niitäkin.
että sipsihyllystä löytyy ja tosiaan en mäkään pienemmistä kaupoista ole löytäny. Esikoiselle annettiin niitä joskus yli6kk ikäisenä, kun aikasemmin ei moisista tiedetty, mutta ei niihin paljon hampaita vaadita, kun ne sulaa sellaiseksi mössöksi suuhun, varmaan kannattaa vaan katsoa ettei anna liikaa kerralla.
kaikki niistä täällä kirjoittelevat, mutta mistä hyllystä niitä kaupasta löytää?
En osaa vastata sun kysymykseesi. Ajattelin, että jos niitä kaupasta löydän voisin kokeilla mitä reilu ½-vuotias poikamme niistä tykkää.