Onko normaalia että raskauden
puolivälin tienoilla on lieviä supistuksia? Eivät ole kipeitä mutta ns. ikävän tuntuisia. Touhuan kyllä aika paljon, siivoan päivittäin ja leikin esikoisen kanssa. Muuta mielestäni kuitenkin jaksan eikäö väsyntä. RV:t nyt 23.
Kommentit (10)
supistaa kunhan ne eivät ole kipeitä? Oisko joku paikalla joka tietää?
Muuten olo on erinomainen ja hyvinvoiva, energinen. Joten miten sitä osaisi rauhottua?
ap
että eivät haittaa, jos ei ole kipuja. Kohtu vaan harjoittelee.
nopeasti, joten supistukset normaaleja. Mutta kokoajan täytyy seurata supistusten laatua ja kertoo myös neuvolassa niistä.
Eihän siivoaminen nyt synnytystä käynnistä, saatim kohdunsuuta avaa. Kunhan nyt ei mattoja tamppaa! Mä siivosin koko raskauden loppuun asti, mies auttoi viimeisellä kolmanneksella ja mulle esim. imurointi oli keino rauhottua kun selkä oli tosi kipeä istuessa!
Mainitse neuvolassa, mutta luulisin, että ovat normaaleja. Ainakin minulla niitä on päivittäin (nyt rv 28, toinen raskaus) ja kaikki paikat kiinni jne. Mutta toisilla ne tietysti voivat helpommin lähteä " kypsyttämään tilannetta" . Jos eivät ole kipeitä, niin ei varmaankaan huolta.
Tuleeko supistukset toisessa raskaudessa " herkemmin" ? Siis tälläiset harjoitussupistukset?
päivittäin suppareita mutta kohtu vaa reenaa..älä panikoi..
eivätkä aina todellakaan ole kivuliaita. kokemusta on, enkä ole ainoa!
se on toki harvinaista, mutta ei mahdotonta. jos sinulla raskaudet menevät kuin tanssi, älä väitä että näin on kaikilla!
oman kokemukseni perusteella suosittelisin kaikkia käymään kurkkaamassa kohdunsuun tilannetta parin viikon välein. ei tietenkään ole mahdollista, mutta jos olisi minusta kiinni..liian usein suppareihin ei kiinnitetä huomiota, tai äiti ei edes tunne niitä ennenkun on liian myöhäistä.
ap, jos supistuksia tulee säännöllisesti parin tunnin ajan, käy lääkärillä. muuten ei pitäisi olla hätää.
onnea raskauteesi!
Vierailija:
Eihän siivoaminen nyt synnytystä käynnistä, saatim kohdunsuuta avaa. Kunhan nyt ei mattoja tamppaa! Mä siivosin koko raskauden loppuun asti, mies auttoi viimeisellä kolmanneksella ja mulle esim. imurointi oli keino rauhottua kun selkä oli tosi kipeä istuessa!
Toisinaan enemän, toisinaan vähemmän. Ei ne raskaudet nyt kenelläkään suju kuin gtanssi. Siis omat ongelmat ovat minullakin vaikka kiitollinen olen että olen vähällä päässyt. Mikä touhuaminen sitten raskaana on sallittua? Itse en elämääni ole rajoittanut koska sittenhän ei voisi edes rakastellakaan! Sehän vasta raskasta on...Toivon kaikille raskaanaoleville hyvää ja antoisaa raskausaikaa!
ap
P.s voiko itse huomata jos kohdunsuu lähtee aukeamaan? Yhdellä tutulla oli koko odotusajan 1cm kohdunsuu auki.
Voisihan se lääkäri vaikka kurkata että supistukset eivät ole kohdun suuta avanneet.