Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä olen niin väsynyt ja loppu:(

Vierailija
25.01.2006 |

alusta asti meidän vauveli ollut huono nukkumaan ja hereillä ollessaan vaan kitisee.Nyt ikää 7viikkoa ja mä olen jotenkin niin loppu tähän kaikkeen.siivoan kodin,laitan ruokaa hoidan poikaa ,kannan ympäri kämppää aamusta iltaan hyssyttäen niin että kädet ovat aivan kipeät.

ennen kävimme vaunuttelemassa päivisin mutta tuntuu ettei sekään enään kiinnosta minua haluaisin vain nukkua ja nukkua ja nukkua..en jaksa lähteä ulos siitäkin kun alkaa kamala huuto kun saa poja pakattua vaunuun hän huutaa seuraavat 30min siellä vaunussa kurkku suorana ja mikään ei kelpaa.

mies hoitaa onneksi aika paljon iltaisin mutta tuntuu hänelläkin pinna olevan aika tiukalla ja ymmärrän häntä kyllä kun itse käy töissä joka päivä ja päivät venyvät matkojen takia 12 tuntisiksi.

Minusta alkanut tuntumaan että poikani on tyytymätön elämäänsä..olen huono äiti.päivisin hän ei muuta tee kun kitise ja kun illalla isi tulee kotiin hän hymyilee ja jokeltelee isille ja ..taas alkaa huuto ja kiukku.Isälleen sentään kerran päivässä hymyilee ja juttelee.Miksi ei minulle.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:ap

Vierailija
2/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet vauvan/vauvoja jos sit pitää ruikuttaa miten raskasta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa n. 6kk iässä! Usko pois kyllä se siitä. Paljon kahvia ja tee rutiinit ne helpottaa. Vaikka kuinka väsyttäisi niin on jaksettava.. Niin pieni aika elämästä!

Vierailija
4/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sitten lääkäriin/neuvolaan. Ei tosiaan ole normaalia että vauva kitisee JATKUVASTI. Huono-unisia vauvoja toki on, mutta jatkuva kitinä ei ole hyvä homma.

Vierailija
5/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävää tapaamassa. Ajan kanssa helpottaa vauvan suhteen. Koita jaksaa! :)

Vierailija
6/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä neuvolaan ja kerro omista tuntemuksistasi ja sano, että tarvitset apua. Kodinhoitaja voisi tulla kotiinne sillointällöin, että saat nukuttua tai käytyä kaupassa tms. niin että et ihan hajoaisi.

Ovatko isovanhemmat/sukulaiset käytettävissä? Jos ovat niin älä arkaile pyytää apua. Esim muutaman tunnin lapsi pärjää ihan hyvin ilman sinua ja pääsisit hiukan nukkumaan univelkoja pois.

Muista myös kunnollinen ravinto, se auttaa yllättävän paljon jaksamiseen.

Onko miehesi tietoinen siitä kuinka uupunut olet? Miehet ovat usein pihalla tästä, koska eivät joudu itse kokemaan sitä 24/7 vastuussa ja kotona olemisen tunnetta. Keskustelu voi hiukan helpottaa, mutta konkreettinen apu on kyllä parasta.

Mutta siis VAADI apua niin ajan kuluessa tilanne helpottaa.

Vierailija
7/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko niin että sinulla on hiipinyt päälle synnytyksen jälkeinen masennus... Silloin sinusta tuntuu että mikään ei suju, eikä silloin yleensä sujukaan. Tiedän tämän kokemuksesta.

En väitä että kuvittelet vauvasi itkevän paljon. Meillä ainakin kävi niin että kun en olut oma itseni (olin masentunut, väsynyt) en kertakaikkiaan saanut lasta tyyntymään, koko arki meni sekaisin koska en saanut iloa mistään.

Mitä jos ottaisit yhteyttä neuvolaan?

Vierailija
8/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vasta viikolla 21 ja pelottaa että kun vauvan on aika tlla maailmaan hän ei ole tyytyväinen minuun. en osaa hoitaa häntä.. suurin pelkoni on juuri että voimat loppuu. kaikkialta kuulee vain kuinka rankkaa ja raskasta vauva ikä on.. en tosin oletakkaan että se olisi ruusuilla tanssimista koko ajan. voimia sinulle.

Vierailija
9/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi joku joka hoitaisi vauvaa joskus että saat nukkua. Esim. minun tilanteessani hoitaminen onnistuisi hyvin vaikka parina päivänä viikossa, olen toiminut yksityisenä pph:na ja minulla on kolme isompaa koulussa ja yksi 1v kotona. Hinnan toki hoidosta ottaisin ;) Mistä päin olet?

Vierailija
10/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan sama juttu! Syynä ei olleet mitkään sairaudet, vaan tyttö oli niin seurallinen! Jatkuvasti piti/pitää kantaa sylissä, jutella ja leikkiä, eikä hän ole KOSKAAN viihtynyt hereillä makuulla: ei sängyssään, ei vaunuissa. Yksin ei ala olemaan lattiallakaan. Eikä ole mikään unelmanukkuja, päivät meni nukutusta yrittäessä.

Mun elämä on ollut koko tän 8 kk:n ajan sitä, että olen niska vääränä kantanut vauvaa ja tehnyt yhdellä kädellä kotona mitä voin. Ja odottanut, että SIT KUN vauva on sen-ja-sen-ikäinen, niin sit pitäis helpottaa.... Eli kahvin voimalla elämää eletään ja äiti on VÄHÄN väsynyt! Mies on pitkät päivät poissa ja lukee illat tentteihin, eli käytännössä olen yksinhuoltaja, joka tekee kotitöitä vauvan lyhyet päiväunetkin.

Tsemppiä meille, ehkä se SIT helpottaa, kun vauva on 4-vuotias...?

Vierailija
11/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekat pari kuukautta ihan kamalaa sumua, väsymystä ja masennusta. Sitten yhtäkkiä helpotti. Lapsi alkoi nukkua paremmin ja itselläkin alkoi kai hormonit tasaantua. Se aika tuntui silloin ihan ikuisuudelta, mutta kun pahin oli ohi, älyttömän lyhyeltä. Nyt lapsi on vuoden vanha, eikä missään vaiheessa ole tuntunt yhtä rankalta kuin alussa.

Usko pois: Tunnelin päässä on valoa ja paljon onnea ja mahdollisesti lähempänä kuin uskotkaan.

Vierailija
12/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään mitä hän sanoo..jos minä sanon että hei mä olen väsynyt..ja mulla on ahdistava olo..Pelkään että hän suutuuu ja sanoo että hei ja minä käyn töissä 12h päivässä 5 kertaa viikossa..

sukulaisia meillä kummallakaan ei täälä ole(olemme juuri muuttaneet)paikkakunta pieni ja muutaman ystävän olen täältä saanut..mutta tuntuu että hekään eivät tule käymään kun eihän täälä meillä voi edes keskustella tms rauhassa kun minä seison ja hyssytän lasta ja jos en niin tee lapsi huutaa.eli ymmärrän senkin että ei tämä varman kovinkaan mieluisa kyläpaikka ole.

Vierailija
13/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on poika, joka huusi ensimmäiset puoli vuotta teinpä mitä hyvänsä:(

Eikä syynä ollut " mikään" ...Mitään " oikeaa" syytä ei siis löytynyt ja poika ei edes ollut ensimmäinen lapseni, joten kokemustakin vauvanhoidosta jo oli, mutta mikään vaan ei kelvannut:((

Huutaminen helpottui ja loppui vasta sitten kun poika oppi liikkumaan eli puolivuotiaana kun alkoi enemmän ryömiä ja heti perään kontata niin silloin sitten löytyi niin paljon mielenkiintoista tekemistä ja näkemistä että huuto loppui kuin " seinään" ...Laiha lohtu sinulle tällä hetkellä, tiedän, mutta varmasti tuo huuto joskus loppuu...Milloin? Sitä en osaa ennustaa, mutta lapsessa ei tarvitse kuitenkaan olla mitään " vikaa" vaikka huutakin elämänsä " alun" ....Meillä nimittäin tuo huutaja on nykyään 14 v. hyvin käyttäytyvä ja hurmaava, hyvin koulussa menestyvä nuori mies...erityisen mukava ja sopeutuvainen, jopa opettajienkin mielestä:D

Tsemppiä nyt loputtomalta tuntuvan huudon kestämiseen!! Paistaa se aurinko vielä teillekin...Joskus!!:)

t. nykyään suurperheen äiti

Vierailija
14/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT MARSSIT NEUVOLAAN JA SELITÄT TILANTEEN! LÄHES JOKAISESSA KUNNASSA/KAUPUNGISSA ON PERHETYÖNTEKIJÖITÄ, JOTKA OVAT TÄLLAISIA TILANTEITA VARTEN OLEMASSA. ÄLÄ MUREHDI YKSIN JA VÄSYTÄ ITSEÄSI TOTAALISESTI!!!

Vierailija
15/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti saat tsemppiä toisilta! Hyvä homma, tällästä varten nää sivut on parhaimmillaan!! =D

Mut asiaa puhuivat toiset! Masennus, tai alakulo vähintään tulee helposti. Kannattaa toimia, muuta nyt toimintaa! Sää olet nyt äiti ja se on iso muutos, itte selvisin sillä että lakkasin liiallisen siivoomisen. Pyykkäämisen ja imuroinnin kerkee tehdä kerran viikossa -vaikka viikonloppuna.

Osta pakkaseen valmiiksi vierasvaraa ja ruokaa, sun ei ole hyvä rasittaa itteesi liikaa valmistamalla kaikkea itte. Parempi jos näin alkuun mies käy vaikka kaupassa ja sinä keskityt nukkumiseen ja tutustut nyyttiin.

Meijän esikoinen synty puoltoista vuotta sitten ja touhusin kaikkea ja vedin itseni piippuun ihan huomaamattani -kannattaa nyt vaan rauhottua ja mennä ihan vauvan tahtiin! Ja olla itsekäs -koska olet myös se sama vanha itsesi joka olit ennen lasta niin menet vaikka jotain kaveria moikkaan -ilman lasta- tai kuntosalille. Irtiotto saattaa olla vaikeaa, mutta se kannattaa!

Ja hei, ton ikänen vauva saattaa nauraa ilmavaivojenkin vuoksi! Ja se on liian pieni tajutakseen kuka sitä hoitaa, joten se ei kiukuttele sulle.

Mutta väsyneenä saatat käsitellä lastasi niin että lapsi huomaa väsymyksesi, miehellesi lastehoitoa on töitten jälkeen niin vähän että miehelle on vaan luksusta plärätä lasta.

Kaikki aika jonka saat olla ilman että lasta tarttee pitää sylissä tai joudut hoitamaan muuten kannattaa nukkua tai olla muuten maate.

Juttele neuvolassa tai äitisi kanssa, VOIMAA!

Vierailija
16/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ottaa asian puheeksi perjantaina neuvolassa.

Vierailija
17/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika hyvä juttu se eka, mikä löytyy. Mulle valkeni vasta sen luettuani, että mullahan on toi. Kaikki oireet löytyi, vaan paria lukuunottamatta. Mua helpotti edes tietää, että tätähän tämä - en ole maininnut kylläkään kuin miehelleni tästä, koska koen, että jaksan vielä toistaiseksi.

Oletko sinäkin:

pedantti kodin järjestyksessä, haluat hoitaa lapsesi mahdollisimman hyvin, väsynyt, (Kyllä äiti jaksaa, ei vaivata isää, joka käy töissäkin..), haluat syödä monipuolisesti, koet syyllisyyttä siitä ettet ehdi hoitaa kuntoasi, masentaa kun ei ole enää omaa elämää eikä kaveritkaan käy, työelämä ahdistaa (CV ei tästä parane ainakaan), ärtyisä koko ajan, mietit kuolemaa tästä arjesta vapauttavana juttuna, ehkä myös vauvan heittäminen parvekkeelta on käynyt (hirveänä ajatuksena) mielessäsi..?

Vierailija
18/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- epätoivon tunteita

tunne, että perhe, ystävät ja jopa vauva ovat hylänneet äidin

- jatkuva väsymys, johon uni ei tuo virkeyttä

- ei selviydytä taloustöistä

- ei kiinnostusta omaa ulkonäköä eikä ympäristöä kohtaan

-Pelokkuus, tuskaisuus

- huoli omasta terveydestä

- huoli perheenjäsenten ja erityisesti vauvan terveydestä

- jatkuva jännitys, äiti ei osaa lainkaan rentoutua. Kun jännitys on suurin, äiti voi tuntea räjähtävänsä ja hyvinkin pieni asia voi laukaista aviomieheen, perheeseen, ystäviin tai vauvaan kohdistuvan väkivaltaisen purkauksen

- lukeminen, television katselu, keskustelu ym. eivät suju

- tunne ettei muista mitään (muistikatkokset)

- joskus äiti löytää itsensä istumasta pitkän aikaa tekemättä yhtään mitään ja ajattelemasta, kuinka kauhealta kaikki tuntuu

äiti voi olla täysin vakuuttunut, että on vahingoittanut tai tulee vahingoittamaan vauvaansa tai että aviomies kuolee

MINULLA ETENKIN TUO ETTÄ AVIOMIES KUOLEE.

- puhuu jatkuvasti, mutta sekavasti

- ei syö

Vierailija
19/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koliikkikeinu on hyvä. meillä oli kaverilta lainassa vaikkei koliikkia ollutkaan ja vauveli tykkäs kovasti keinutella.

voimia koko perheelle!

Vierailija
20/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILLAISIA ÄITEJÄ TÄNNE NYKYÄÄN SYNTYY!??? Ei jakseta NORMAALIA väsymystä mitä vauva aiheuttaa. VAUVAT ITKEE, VAUVAT VALVOTTAA, NE RASITTAA VÄLILLÄ, ÄITIÄ MASENTAA KUN SE EI JAKSA jne, jne. NÄÄ ON IHAN NORMAALEJA ASIOITA! Ei ihme ettei kaikille riitä apua kun noin pienestä mennään jo pyytää apua.

Sehän on ihan todellisuutta että sillon kun on vauva niin ei sillon paljoa nukuta tai levätä. Sitä kestää sen pienen hetken ja sit se helpottaa. Mä en KÄSITÄ miten joku voi luulla äitiyden olevan jotain muuta kun sitä väsymystä ekat kuukaudet!! Kaikki mitä ap kuvaili oli IHAN NORMAALIA! Jos sitä ei kestä niin pitää kyllä miettiä että miten herkkä sitä on! IHminen on väsynyt jos vauva valvottaa se on tosi asia, mut niin se vaan on kaikilla. Vauva itkee ja sitä hoidetaan, turha luulla että siinä paljon jää itselleen alussa aikaa! Onhan niitä helppoja vauvoja, mutta niitä on varmana vaan se 20% vauvoista. Yleensä vauvat itkee ja on levottomia ja niitä on paljon! Jos muutkin kestää niin mikset sinä? Jos sulla ei ole taustalla mitään muita mielenterveys onglemia yms. niin ota nyt itseäsi niskasta kiinni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi