Tammikuiselle poika (stooria...)
Heips !
Näin se on maha saatu pienennettyä ja poika punnerrettua maailmaan.
Kaikki alkoi viime torstaina (19.1-06, rv 41+2) kun mentiin yliaikakontrolliin klo 11.00
Ensin siinä oltiin puolisen tuntia käyrällä jonka jälkeen odoteltiin tunnin verran lääkärille pääsyä.
Noh...lääkärin luokse kun päästiin, alkoi armoton ultraaminen. Vauva voi hyvin ja liikkui paljon, mutta vettä ei ollut jäljellä kuin tosi niukasti.
Kohdunsuu oli auki jo 3 senttiä, mutta ei supistellut.
Hetken lääkäri mietti ja päätti sitten lähettää meidät alakertaan synnytyssaliin kalvojen puhkaisuun.
Saliin päästiin n. 13:44.
Vaihdoin vaatteet jonka jälkeen kalvot puhkaistiin (13:54), yhtään lapsivettä ei tirahtanut. Vauvan päähän laitettiin se sykeanturi kiinni.
Klo 14:30 alkoivat omat supistukset olemaan jo aika säännöllisiä, niitä tuli 5 min välein.
Klo 15:30 mulle laitettiin oksitosiini-tippa vahvistamaan omia supistuksia jotka sitten lähtivätkin heti hurjempina käyntiin.
Klo 16:30 en pystynyt enää kärvistelemään ilman kivun lievitystä ja sain vihdoin epiduraalin. Kohdunsuu auki 4cm.
Kipu hävisi vatsan puolelta, mutta siirtyi pepun puolelle.
Klo 17:40 Supistukset tosi kipeitä, eikä epiduraalista tietoakaan. Pepussa kamala painon tunne. Kohdun suu auki jo 8cm.
Klo 17:45 kohdunsuu auki jo 10cm ja mun on pakko ruveta ponnistamaan. Kolmen supistuksen aikana syntyy reipas poika. Kipu loppuu siihen paikkaan kun saan tuon pienen ihmeen työnnettyä maailmaan.
Olo on onnellinen.
Koko synnytys kesti säännöllisistä supistuksista laskettuna 3,5h.
Yhtään repeämää ei tullut eikä tikkejä tarvittu.
Nyt vuotokin on jo melkein loppu, tulee enää lähinnä vain limaa jossa on verijuovia.
Olihan se kokemus...edellinen synnytys kun kesti 19h ja tuli pieni repeämä ja pari tikkiä.
Sitten pojan mittoja: pituus 50cm, paino 2902g ja pipo 34cm
Nyt vaan opetellaan elämään kahden lapsen perheenä. Isosisko haluaa kovasti osallistua " pikkuisen" hoitoon.
Kiitos ja kumarrus...siirryn tältä palstalta pois...
t. Catja76 ja pikkuinen 6vrk
Kommentit (3)
Olisimpa jo itse tuossa tilassa!
Onnellisia päiviä toivotellen:
-sitruuna ja minttuvihtori 36+6-
koko perheelle!!!
my_selene ja Remppa rv22+2