Isovanhemmat ei välitä (mummo).
Mitäs työ muut ootte mieltä kun meillä aina tulee ukon kanssa riitaa ukon äidistä. Yhteistä taivalta meillä on mieheni kanssa nelisen vuotta ja meillä on uusperhe : 4 minun lasta, mies ja yksi yhteinen vauva.
Miehellä on myös sisko ja tätä äitinsä tapaa, asuipa tämä sisko vaikka Timbuktussa, lähes viikottain. Äitinsä lupasi esim. tulla meille hoitaa tyttöjä kun lähtään synnyttää, sitten se siirtyi ja seuraavaks lupas tulla kun lapsi on jo syntynyt. Soitettiin sairaalasta että nyt ois tyttö syntyny että TERVETULOA ja mitäs äiti, auto on rikki ja öh..... kaikki rahat män auton laittoon !!! Että tämmöstä ja UKKO uskoo kaiken tuon soopan. Tai mistä mie tien että on tottakin, mutta kummalle tuntuu.
Sit tytön luo oli matkaa 800 km ja meille 500 km ja ei kuulemma voi tulla, kun oli poikansa EKASTA lapsesta kyse, ristiäisiin. Ei mukamas uskalla rekkoja ohittaa ja on niin vaikeeta jne. Samalla kuitenkin isänsä tyttöystävä oli soittanut isänsä ex-vaimolle, siis miehen isälle, että tervetuloa ristiäisiin ja hän vaikka maksaa matkat jos on rahasta kyse. EI ! Ei näkyny mummia meillä eikä ketään miehen puolelta ja mie oon ihan rikki vauvan puolesta =(.
Isänsä oli kuulemma (hauskanpitolomalla) ulkomailla risitiäisten aikaan 26.12. 2005. No, nää on nää tän suvun miehet tämmösii, mutta että sitten mies sano että ei kannata välittää äitistään ja annetaan olla. No, annetaan. Äiti soitti vajaa tunti sitten ja puhu poikansa TAAS sekaste ja poikahan usko. Nyt poika on äitinsä puolta. Mie en jaksa tätä !!!
Kaiken huippu on se että kun tyttö synty niin olin tosi pahassa keuhkokuumeessa 1½ kk:tta ja synnytin sairaana ja miehen äiti lupas tulla hoitaa tyttöjä että saan parantua. Arvatkaa onko naista näkyny ? Soitti vaan ja kysy et eikö miun vanhemmat auttas !!! Ja pah, jos autas en pyytäs apua keltään, äiti on 75 v ja isä yli 80 v et pyydä niiltä jos hoitasivat 5 lasta =(((.
Ja miehen äiti on vähän päälle 50 v, terve ja reipas nainen ja kyllä hoitaa miehen siskon viittä mukulaa mennen tullen ja nääki muksut on kahelle eri miehelle.... Miehen siskolla oli ja on semmonen ryyppypaikka / seurahuone ja kerran vaan mietin ko oltiin niillä ko se sisko sano että ois tuota lakanaa silittää, mutta ei pysty / osaa, mutta onnes äiti tulee ens viikolla ja silittä / siivoo / hoitaa lapset jne.
Siskollaan oltiin kerran käymässä ja oli niiiiiin ylpee ko oli osannu kattoo netistä lihakeiton ohjeen. Pullat tuo viiden lapsosen äiti ostaa kaupasta, mitään ei kuulemma sanojensa mukaan tee/ osaa tehä itse, mutta onnes äiti tulee ja tekee pojille ruokaa !!! Miuta säälittää.....
Ja säälittää miehen puolesta : siskonsa saa kaikki sen mitä mieskin tarttees. Mie oon äitiyslomalla (ollu kotiäiti 11 v.), mies on työllisyystöissä ja meillä miun 4 lasta + yks yhteinen. Miehen siskolla samaten 5 lasta, omistavat n. 10 (?) ravintolaa ympäri Suomea ja mies (bangladeshista) on yrittäjä. Ei niil o rahasta tiukkaa, oon sen itte nähny. Mutta ko ollaan käyty niin siskonsa esittelee kaikkee mitä tuo ÄITI on heille ostanu =(.
Argh, oon tosi, tosi, tosi vihanen ! Miehen puolesta ja samaten lapseni puolesta. Tyttöämme ei mummo ole kertaakaan nähnyt : ristiäisaattona soitti viimeks, 25.12, ja kysy mikä tuli nimeks. Sanottiin et ristiäiset ovat 26.12 että soittaa silloin kun ei kerta pääse sinne, mutta arvatkaas onko soittanu ???. Eipä kertaakaan.... Ja miussahan kai on se vika =(.
Voi kikkula, suku on pahin !
T : Rapuäiti ja uusperhe : 4 + 1 tyttöä.
Kommentit (4)
Onneksi oman lapseni mummo on vähän fiksumpi, mutta eipä tuotakaan meillä kovin usein nähdä, vaikka juna kulkee kolmessa tunnissa tänne. " Helpompihan" meidän on ilmeisesti sinne mennä kaikkine kantamuksinemme hänen pieneen asuntoon, jossa ei juurikaan ole omaa rauhaa.
Muistan sut marraskuulaisista, sä leivoit kaikki itse, ihailen sua todella! Mä olen talouskoulun käynyt ja silleen tiedot ja taidot omaava, mut silti ostetaan leivät kaupasta... Rahatilannetta kyl helpottais leipominen. Ruuat laitan kyllä itse.
sukulaisuus on rasite silloin tällöin, en viitsi omia ongelmiani enää sun päälle laittaa, mut tiedän ton tunteen, kun v....taa suku ja silleen. voimia, ei voi muuta sanoa...
mä sain tytön kaks vko ennakossa laskettu 7.11, syntyi 24.10. tänään käytiin nlassa, rokotus, ensimmäinen kuin on niin jännitin todella rokotusta.
voimaa kestää tollasta noita-mummoa!!!
t vipu
ymmärrän tilanteesi oikein hyvin!!!ja suku on todella pahinta...meillä kun ei pojan mummo käy vaikka asuu samalla paikkakunnalla, eikä kyllä soita ja kysy kuulumisiakaan. Kyseessä on hänen ensimmäinen lapsenlapsi ja kiinnostus nolla. On nähnyt pojan 4 kertaa joista kahdella kerralla on poikaa pitänyt sylissä. Ristiäisiin sentään tuli mutta ei osallistunut järjestelyihin laisinkaan. Toinen mummo kyllä soittelee päivittäin ja kyselee kuulumisia ja kyläileekin mahdollisuuksien mukaan(matkaa 800KM)!!että ei käu tasanonnenlahjat ei...olen vain ajatellut niin että kyllä se mummo joku päivä tajuaa mitä on menettänyt kun ei halua osallistua pienen ihmisen alkutaipaleelle, tosin eipä tunnu pojastaankaan välittävän...eipä auta meidän rapuäiti ku jaksaa kestää tommosia mummoja...
t.Tiitis
Heti aluksi täytyy kyllä todeta että tosi ikävää ja aika kummaa ettei tuon vertaa kiinnosta oma lapsenlapsi, mutta etteköhän pärjää ilman häntäkin.
Tuskin olette lapsen tekoa laskenut sen varaan että hänestä
saatte hoitajan.
Jos oikeen ymmärsin että välimatkanne on 500 km niin en kyllä ihmettele että tuon ikäinen naishenkilö ei sitä mielellään lähde yksin ajelemaan varsinkaan talvisäillä.
Itse en kyllä ainakaan jaksaisi tuollaista murehtia, jos ei toista kiinnosta niin olkoon. En kyllä itsekään pitäisi häneen yhteyksiä.
Onhan vauvalla kuitenkin sinun vanhempasi isovanhempina =)
Ja sitten vielä mitä ihmettä siskon leipomiset liittyy tähän isoäitiin joka ei pidä yhteyttä lapsenlapseen...?