montako rv 22-26 ovat sairaslomalla
ja minkä takia, miten pitkä?
Olin itse juuri viikon kotona supistuksien takia. Ja nyt on tosi väsynyt olo.
Kommentit (7)
Ise olen viikolla 25 ja koko tämän ajan olen ollut sairaslomalla, kun 3 kk tuli täyteen sairaslomaa, täytyy hakea lääkäriltä B-lausunto,sairastodistus, jonka sain neuvola-lääkäriltä,eli olen sairaslomalla äitiysloman alkuun asti,saan kelalta sairaspäivärahaa, joka on kumminkin palkasta 70 vai onko senyt 80 %!!
Eli kanattaa itsensä kannalta , jos voimat vähissä eikä jaksa niin hakea sairaslomaa,töissä kerkiää olla koko lopun elämäänsä, vauva ja sinä olette nyt tärkeintä!
supistelujen takia. Poika syntyi viime heinäkuussa rv 38+2.
sellasta olisin sulta kysellyt, kun nyt oot kanssa saikulla.. niin.. miten se vaikuttaa äitiyspäivärahaan? Kun olin alkuviikosta kelassa kyselemässä justiinsa näistä asioista ja en sitten ymmärtänyt mitään sen immeisen jutuista. Antoi jotenkin kierosti sen kuvan, että vaikuttaa siihen paljonkin tai sitten ymmärsin väärin kun en kehdannut olla vallan selventämässä.. Hävetti jo muutenkin ku tunsin itteni aivan hölmöksi niillä kysymyksilläni..
Jensku ja pikkuinen 21+6 =)
Hei!
Sikäli mikäli minä jotain asioista olen ymmärtänyt, niin ei mahdollisen sairasloman pitäisi vaikuttaa äitiyspäivärahasi suuruuteen ELLET hae äitiyspäivärahaa viimeisen 6 kuukauden (juuri ennen äitiysloman alkua) tulojen mukaan. Silloinhan saisit tuota Kelan sairaspäivärahaa tuolla 6 kk:n tarkastelujaksolla ja onhan se päiväraha kuitenkin pienempi kuin normaali palkkasi. Muussa tapauksessahan äitiyspäiväraha tulee viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan eli onko se nyt tänä vuonna v. 2004 tulojen mukaan?
Sairaslomani ei pitäisi vaikuttaa mitenkään äitiyspäivärahaan, saan saman äitiyspäivärahan kun vuonna 2004, kun sain esikoiseni, joka on nyt siis 1v10 kk,eli katsottiin vuoden 2003 palkka-ansioni mukaan,eli jos olet työssä nyt ja jäät sairaslomalle, sinulle maksetaan nyt sitä sairasloma-ajan palkkaa, ja kun jäät äitiyslomalle 1 kk ennen synnytystä saat sen äitiyspäivärahan, joka katsotaan edellisen vuoden työtulojesi mukaan, mutta jos tulosi ovat nousseet esim juuri nyt lähiaoikoina yli 20 % siitä mitä sait edellisen vuoden verokortista katsottavista tuloista, voit hakea viimeisen 6 kk takaisten tulojen perusteella, mutta sitä en sitten tiedä jos haet näiden viim 6 kk mukaan ja olet siitä sen sairaslomalla ollut suurimmaksi osaksi, että laskettaisiinko niiden tulojen mukaan, mutta muuten voit ihan hyvin jäädä saikulle ja saat edellsisen vuoden tulojen mukaan äitiyspäivärahan , joka on kuitenkin palkasta se 80 % (vai oliko 70%)
menikö vähän sekavaksi....
...äitiyspäivärahaan, eli itse olen ollut siaraslomalla viikosta 17 ja olen edelleen, ja aion myös olla loppuun asti. Mun sairaspäiväraha laskettiin viimeisen kuuden kuukauden työtulojen mukaan ennen sairasloman alkua, ja jos se jatkuu niin että olen sairaslomalla max 29 päivää ennen äitiyspäivärahan alkamista, se pysyy periaatteessa samana. Eli sairaspäivärahaa ei lasketa tuloksi, jos sulla on se laskettu 6 kk palkkatulojen mukaan.
Jos taas äitiyspäiväraha lasketaan edellisen verotuksen(2004?) mukaan, ei luonnollisestikaan vaikuta mitenkään se mitä tienaat nyt.
Eli tällaisia...
Br1t ja Mercedes 26+1
mulla tosin ei ole vielä edes 22 vkoa täynnä ( 21+ 5 ) ja täällä sitä kotona istutaan ja ihmetellään. Olen töissä hoitoalalla ja nyt ei selkä meinaa kestää töissä enää ollenkaan. Olin tänään lääkärissä ja saikkua jatkettiin kahdella viikolla, eilen olin töissä ja sitä edeltävät kaksi viikkoa kotona. JOten ei ole kivaa lainkaan. Saas nähdä onko musta töihin menijäksi enää ollenkaan, yritän ainakin. Jos jäisin nyt jo pois töistä niin lompakossa tuntuisi.. Vaikka eihän sille sitten mitään voi, jollei pysty niin ei pysty. Vauva on nyt tärkein nyt!
Jensku ja pikkunen 21+5