Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsymys :(...

24.01.2006 |

Sain juuri " jopa" kolme päivää lääkäristä sairaslomaa väsymykseen ja unettomuuteen...huomenna on sitten neuvola lääkäri jos hän sattuisi olemaan yhtään ymmärtäväisempi, en todellakaan aio väkisin kärvistellä puolikuntoisena töissä...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvin käy, jota tietystä toivomme, niin kolmessa päivässä pääset sellaiseen unirytmiin, että työnteko taas sujuu. Ja saat nukuttua väsymystä pois. Ellei, niin hae reilusti lisää sairaslomaa. Kerralla kai harvemmin myönnetään kovin pitkää pätkää väsymyksen takia.

Itsekin olen heinäkuisia ja unen saanti on illalla välillä tosi tuskaista. Kolmeen-neljään saakka pitää pyöriä ja odotella unta. No, on tässä tullut luettua erittäin tylsiä tenttikirjoja sekä kudottua vauvalle puolitoista villapaitaa yön pimeinä tunteina :) Olen sikäli onnellisessa asemassa, että käyn toissä vain kahtena päivänä viikossa, muuten on luentoja 3-4 tuntia / päivä. Eli lepäilyyn jää aikaa.

Kaikkea hyvää ja ennen muuta lepoa sinulle toivottelee Suippo rv15

Vierailija
2/4 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on tuttua mullekin. Olen pidemmällä saikulla unettomuuden vuoksi. Tähän vaivaan tuntuu olevan niin monta mielipidettä kuin on lääkäriäkin. Työpaikan lääkärit ovat sitä mieltä, että saikkua vaan, neuvolassa ovat tass sitä mieltä että olis hyvä palata töihin. Itsekin kyllä mielelleni vielä töihin menisin, koska la:ni on kesäkuussa ja ennen sitä ehdin kyllä rimpuilla kotona. Mutta sepä siinä, mikä ihme avuksi? Mullakin kun noita unettomia öitä on 3-4 per viikko ja yleensä kaksi tai yksi näistä ihan totaaliunettomia, muina saatan kuukahtaa tunniksi pariksi. Aika raskasta on tehdä töitä sellaisen yön jälkeen. Ja aika kummallista ettei tähän vaivaa ole mitään käytäntöä olemassa, kun kuuluu olevan aika yleinen ongelma.

Liikkuuko tällä palstalla ketään, jolle olisi määrätty jotain lääkkeitä unettomuuteen? Onko edes olemassa sikiölle riskittömiä lääkkeitä, jotka auttaisivat tähän vaivaan?

Onneksi pääsen huomenna neuvolalääkärille, joka toivottavasti tietää aiheesta enemmän kuin työterveyshuollon tyypit. Taaskin kun on kaksi unetonta yötä takana ja on aika lohduton olo....

Jaksamista tielle Suippo ja Heinähattu!

Anna 19+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttava aine lorzepam joka on bentsodiatsepiini kuten esim Diapamkin kun en saanut unta. Ei ole kuulemma haittaa vauvalle, mutta en itse suostunut ottamaan sita kuin 2 kertaa ihan pahimpaan unettomuuteen koska kaikkiin bentsodiatsepiineihin on erittain helppo jaada koukkuun ihan lyhyessakin ajassa enka halua addiktiksi. Laakari olisi maarannyt enemmankin, mutta mielestani ei kannata ottaa kuin tosiaan ihan pahimpaan hataan (mulla oli juuri pysaytetty ennenaikainen synnytys ja olin hirmuisen stressaantunut siita tilanteesta). Eli suosittelen ihan laakkeettomia vaihtoehtoja teillekin.

Vierailija
4/4 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen heinäkuinen, viikkoja 13+4, jolla unettomuutta myöskin. Illalla nukahdan hyvin, mutta saatan herätä puoli kolme yöllä ja olla puolihorroksessa kääntyillen ja vääntyillen aamuun saakka. Aamulla todella kiukuttaa, itkettää ja väsyttää, kun pitää lähteä töihin. Töissä oikein mukavaa, mutta kun yön nukuttuja tunteja voi kertyä ehkä vaan neljäkin, niin väsymys todella painaa. Pelkään nukahtavani rattiin , erityisesti loppuviikko rankkaa. Tämä on jatkunut muutaman kuukauden. Päikkäreitäkin kokeiltu, mutta eipä taida auttaa...

Saikkaria oon välillä miettinyt, kun olo on oikein uupunut...