Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksen pakkolopetus - neuvoja kaivataan!

24.01.2006 |

Selkäni jymähti ja sain lääkkeet, joita ei lääkärin mukaan imetettäessä pidä käyttää. Tyttö on kohta 7 kk ja on ollut ns. yötissittelijä, päivisin saanut nania. Öisin onkin sitten syönyt kohta 4 kk ajan kahden tunnin välein, eli unikoulutusta on ollut tarkoitus pitää. Nyt tuli eilen kuitenkin pakkotilanne. Yöllä annoin pullosta ja aamulla sitten lypsin vähän molemmista maitoa ulos ja nyt tuntuu taas painavan päälle, eli pitäisi lypsää.

Miten olette homman hoitaneet? Paljonko olette lypsäneet ja kuinka usein? Rintatulehdusta tähän saumaan en haluasisi saada.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua vieltä lopettaa imettämistä, soita Teratologiseen tietopalveluun, jossa on ajantaisainen tieto lääkkeistä, joiden kanssa voi imettää. Joskus lääkäreiden tieto ei ole ajan tasalla. Puh. nro on (09) 471 76500, (puhelut arkisin 9-12) nettisivut http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Tsemppiä!

t. Vaadin

Vierailija
2/3 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kertaa olen lopettanut imetyksen ja näin se homma on menny:

Lypsä vain silloin kun rinta on ihan täynnä. Lypsä vain sen verran, että helpottaa, ei siis tyhjäksi. Määristä en tiedä, lypsin käsin suoraan viemäriin. Pidä rinnat erityisen huolellisesti suojattuna kylmää vastaan. Kaalia on hyvä olla kaapissa mahdollisten pakkautumien varalta. Käsittääkseni on olemassa jotain lääkettäkin maidontuotannon lopettamiseen, mutta niitä en ole käyttänyt.

Toivottavasti sujuu helposti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin lopetamaan imetyksen esikoisen ollessa 4kk ruoka-aine- allergia epäilysten yhteydessä v. 2001. Sain silloin neuvolan lääkäriltä reseptin lääkkeisiin, joila maidon eritys loppui. Lääkkeen nimeä en kyllä muista, enkä mielelläni suosittele lääkettä, mulle se ainakin aiheutti pahat sivuoireet. Jouduin yöllä päivystykseen pahan olon, pyörtyilyn yms takia. Annosta pienennettiin ja isi sai saikkua mun ja pojan hoitoon. Mutta ainakin maidontulo loppui parissa päivässä, mikä oli hyvä, sillä silloin poju oli vielä täysimetyksessä.

Mutta lääke on tosiaan olemassa!