Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KULTAISET 60-LUKULAISET hoi!!!

24.01.2006 |

Onko totta,

Edellinen kirjoitus 17.1 ja minun aloittama..

No, eipä meitä voi ainakaan yliaktiiviksiksi kutsua.

Pistänpä nyt vielä tän aloituksen kun muita ei näy.

Täälä menee aika hyvin. Ainoa harmi on neidin aamupäivä" koliikki" .

On alkanut huutaa heti kun isi lähti töihin, eli nyt toista viikkoa. Aamuisin, ei auta mikään. Nukkumaan vaan sitten kun väsyy. Tilanteet on lyhyitä, mutta silti ne ahdistaa, kun on tottunut kilttiin ja nauravaiseen vauvaan. Pierujahan hän sitten poksauttelee päälle, että masusta varmaan johtuu.

Onneksi noi pirskatin pakkaset loppui, meinasin tulla hulluksi täälä neljän seinän sisällä. Nyt on taas hyvä mieli kun saa tytön ulos nukkumaan ja hän nukkuu sielä hyvin. Sisällä vain 10 min tirsoja.

Mitä muille kuuluu?

Jokohan se pahin rs-epidemia on ohi?

Sitä Rota-piikkiä ei ehkä saada tän vuoden aikana, joten meidän vauvoille siitä ei taida olla mitään hyötyä- huokaus..

Terv. Helinä ja Sissi 9 vkoa 2 pvä

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maidoton ruokavalio minun kohdallani (ainakin toistaiseksi) tarkoittaa sitä, että en laita suuhuni mitään missä on maitoa tai maidon ainesosia. Korvaan maidon esim kaura- ja riisivalmisteilla, kun en hirveästi uakalla noita soijatuotteitakaan käyttää tuon neidin masuvaivojen takia. Ja syön sitten tietenkin kalkkitabletteja ja monivitamiineja... Imetysdieettini tuntuu tehonneen (tai siten lapsen masu on kehittynyt), koska ilmavaivat ovat selvästi vähentyneet...

Kannattaisiko sinun Helinä jutella noista masuvaivoista neuvolassa tai sitten tehdä omapäisesti ja radikaalisti ja jättää kylmästi kaikki masuvaivoja mahdollisesti aiheuttava pois ruokavaliostasi kuten minä tein. :P Siis kanamuna (ainakin suurelta osin), kaalit, kofeiini, pavut. paprika noin aluksi. Pääskyltä sain siis näitä neuvoja ja meillä nekin jo tehosivat paljon. Ja meillä aika iso osa vatsavaivoista hävisi kun vähensimme vastikkeen määrää. Soli sai ilmeisesti jo aika lailla äidinmaitoa ja veteli pullosta sitten vaan vanhasta tottumuksesta niin paljon, että vatsa tuli kipeäksi... Toki vähentäminen pitää tehdä varovasti, esim 10 ml / ateria. Nälässähän ei ole tarkoitus lasta pitää. ;)

Toivottavasti itkeminen alkaisi helpottaa, se on todella hermoille käyvää, kun itse ei osaa auttaa mitenkään ja toisella on selvästi paha olo...

Minä muuten ompelin eilen unipussin ja varsinainen unenkerääjä olikin. Soli nukkuahti vähän ennen puoltayötä ja nukkui heräämättä kertaakaan aamuyhdeksään. :o

Vierailija
2/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista viestiä, kun ekan kerran viikkoon taas nousen sängynpohjilta. On nimittäin ollut megaluokan flunssa ja kuumetta lähes 40 astetta useana päivänä. Lisäksi kaksi lapsista myös sairaana, toisella keuhkoputkentulehdus. Onneksi vauva on ollut terveenä. Elämä on tosiaan tuntunut painajaiselta, tänään ekan kerran alle 38 kuumetta.

Pikkumies on ollut aika vihainen minulle, kun en ole häntä jaksanut hoidella. Äitini on tullut joka päivä hoitamaan ja tuonut vaan imetettäväksi, ja silloin onkin aika raivareita ollut. Tosin on voinut johtua osittain kuumeestani ja lääkkeistäni taas. Ainoa positiivinen juttu, että maitoa tulee nyt sopivasti, ei tarvitse enää pumpata ylimääräisiä pois. Lisäksi tupla ja tripla annokset panadolia ovat saaneet vauvan vatsan taas reistaamaan, kuulostaa ihan rikkinäiseltä putkistolta ne korinat ja lorinat. Viime yönä onneksi helpotti, kun selvisin ilman panadolia.

Sellainen mukava edistysaskel tähän sairauteen liitty, että pikkumies siirtyi omaan petiin, kun en halunnut päälle yskiä ja muutenkin nukuin huonosti. Eli nukkuu n12 h kahdella syötöllä, jotka ovat klo2-3 ja 5-6. Meillä vauva on nukkunut läpi pakkasten ulkona, olen vain tumpannut hyvin, sillä yritys sisällä meni ihan pieleen, oli vain väsynyt ja huusi. Nykyisin on aivan ihana ja aurinkoinen ja iltahuudot on historiaa. Rytmi on myös löytynyt eli aamulla nukutaan ulkona 2-3h ja iltapäivällä yleensä 4h.

Nyt kutsuu yksi potilas. Pysykäähän terveinä!

t. Triina ja pikkumies 2+ kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselen, että mikä tämä Kultaiset 60-lukulaiset -pino on? 60-luvulla syntyneille? Kysyy hän toiveikkaana..

Vierailija
4/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen mukaan nyt kokeillaan vähän kaikenlaista. Yksi juttu on EHKÄ löytynyt ja se on se että tyttö haluaa mennä n. 10 aikaan nukkumaan ulos. Saattaa nukkua jopa kolmekin tuntia, mutta jos joutuu ole sisällä kuten viime torstaina niin tulemme molemmat hulluksi. Tyttö meinaan nukkuu sisällä kerran tunnissa 10min eli MITÄÄN et saa tehtyä et oikeastaan edes pyykkejä ripustettua. Nyt sitten tänään kokeilen, että nukkuisko toisetkin unet ulkona. Heräsi n. klo 13.30 ja laitoin nyt n. 15 takas ulos, kun nukahti hirveän huudon kanssa syliin. Saas nähdä kuin käy.

Viime torstai oli sellainen tuskan päivä, että vaikka perjantaina oli vielä -17 niin pakko oli laittaa ulos nukkumaan en olisi minä enään jaksanut, mutta ei varmaan vauvakaan. Laitoin vaan paljon päälle ja kaikki suojat vaunuihin ja nukkuikin 2h. Enään en pidä sisällä koko päivää vaikka tulisi takas se -20.

Miten muilla samanikäisillä onko teillä jo selvät sävelet vuorokaudessa?

t. Japis + tyttö 9vkoa ja 2pv

Vierailija
5/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan vaan!

Japis

Vierailija
6/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamaan otteeseen olen käynyt pinoja lukemassa, mutta tytön syntymän jälkeen on ollut kyllä sellaista matalalentoa että ei väliksi. ja jotenkin on ollut sellainen olo että ei edes kuulu enää mihinkään pinoon. riinan kun piti syntyä syyskuussa ja sitten syntyikin keskosena elokuussa. ei osannut kirjoitta elokuiseten pinoon ja tavallaan syyskuisiin on liian vanha.. vaikka korjattuikä tietysti on syyskuun mukaan laskettu. ja siinä vaiheessa vielä suurin osa 60-lukusista oli tuolla odotus puolella. '

mukava oli huomata että volga oli jossain vaiheessa kaivannut. meillä siis nyt kaikki kuitenkin suht hyvin. tyttö on edelleen pieni. välipäivinä käytiin neuvolassa ja silloin oli painoa 4330g ja pituutta 56 cm. toestaina sitten taas mennään katsomaan miten on kasvettu. saavutuskasvua ei juuri tule, mutta omilla käyrillä kasvetaan tasaisesti. muuten tyttö kehittyy ihan normaalisti. aluksi oli ongelmia kun pää oli iso muuhun vartaloon verrattuna. mutta nyt sitten jo onnistuu mahalla olo pää ylhäällä. kyljelle käännytään mutta ei vielä mahalle... vaan ei noi meidän pojatkaan ole kääntynyt kun vasta 5kk iässä ja se tulee riinalle siis viikonloppuna ja korjattua ikää vasta 4kk. kehitystähän katsotaan tuon korjatuniän mukaan.

meillä ei ole tietoakaan mistään rytmistä. rytmi olisi helpompi saada jos tämä elämä olisi jotenkin säännöllistä, mutta kun ei ole niin ei ole. isommat lapset ja niiden harrastukset aina sotkee tai sitten viikonloppu kun isäntä on kotona niin viimeistään saa koko viikon työn valumaan hukkaan. mutta ei se mitään menee tämä näinkin.

jokos hilima on saanut parempi öitä?

Vierailija
7/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kuulla kuulumisia, minäkin olen kyllä ollut aika laiska kirjoittamaan...

Meillä menee ihan entisiä latuja eli hyvin. Nuo pakkaset vähän sotki, mutta joinakin päivinä mun vaunuhämäys onnistui aika hyvin ja kyllä tuo sänkyynkin nukahtaa päivälläkin, mutta ei kyllä yhtä pitkiä unia tule kuin ulkona. Tietysti sekin vaikuttaa, että jos tytöt on kotona, ei sisällä mitenkään hiljaista ole. Pari tuntiakin saattoi kyllä nukkua sisälläkin.

Meillä, helinä, ei kovin kauaan aamulla tuo pieni mies jaksa valvoa. Olen pitänyt kiinni siitä, että vasta yhdeksältä ulos, mutta tänäänkin olisi kyllä valmis ollut nukahtamaan jo klo 8. Tuo nukahtaminen onkin meidän vauvan bravuuri, luultavasti vaikeampaa olisi saada se pysymään hereillä :). Useimmiten nukkuu vaunuissa ennenkuin saan kapalot ja peitot päälle ja vaunut pihalle. Illalla samoin, simahtaa syliin tissittelyn jälkeen, nyt varmaan viikon ajan tismalleen 19.50, siitä voi melkein kellon tarkistaa :), mutta tuon kääntöpuoli on se, että herää sitten aika aikaisin. Yleensä puoli 7 maissa, tänään 5.15! Taisi pelottaa, että ensimmäisen nimen nimipäivä menee ihan makoillessa... äitiä kyllä vähän nukuttaisi vielä.

Meillä on perjantaina 5 kk päivä ja neuvolakin, joten silloin nähdään miten pelkällä tissillä on kasvanut. Yöllä syödään edelleen, yleensä kerran tai kahdesta, joskus kolmestikin, mutta ne on nopeita tankkauksia. Ollaan molemmat takaisin unessa alle 10 minuutissa.

Meillä siis nukutaan kahdet päikkärit ulkona, noin 2½-3 tuntia kummallakin kerralla. Ja pyöritään kovasti pitkin lattioita ja harmi on suuri kun ryömiminen ei suju :( Kuolaa valuu leualle ja vaatteille vuolaana virtana, mutta ei ne 2 hammasta ole vielä seuraa saaneet, eikä skyllä olisi väliksikään. Paitaa saa vaihtaa vaan monta kertaa päivässä, kun on ihan vyötärölle asti märkä. Edelleen ollaan käytetty ihan pelkästään kestovaippoja ja oon niihin tosi tyytyväinen, en olisi ikinä uskonut että ne on noin helppoja ja käteviä.

Tervetuloa mukaan Megasykli!

Olen ottanut tavaksi heittää aamulenkin aamupäiväunien loppuvaiheilla, joten jos aion jotain tänään ehtiä, parasta aloittaa!

Mukavaa päivää/viikkoa kultaisille ja tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Pääsky ja Valio, ylihuomenna 5kk

Vierailija
8/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siis pelkästään vauva, äiti on alkanut omituisia oireita osoittaa. :)

Meillä elellään nyt maidottomalla ruokavaliolla ja joko se tai sitten nuo pakkaset sekoittivat neidin päivärytmin niin, että nykyisin nukkumaanmenoaika on ennen puoltayötä, usein jo ennen yhtätoista. Hurraahurraahurraa... No, herääminekin tapahtuu varsin hyvissä ajoin, viimeistään seitsemältä, mutta en valita, kun ei tarvitse velvoa

aamuun asti. Eli aika vähäuninen tuo meidän neito taitaa luonnostaan olla. Nukkuu vuorokaudessa hurjimmillaan1 14 tuntia, yleensä tuollaiset 11 ja silti on ihan pirtsakkana ja iloisena. :P Neuvolasta sain luvan jatkaa maidotonta, se kun tuntuu parantavan myös minun oloani tuon oikea-aikaisen nukkumisen tuoman pirteyden lisäksi. :)

Meillä pyöriskellään jo ihan muina naisina lattialla ja naurukin irtoaa jo kunnolla äänen kanssa. Lisäksi neidin käden ja silmän koordinaatio on kehittynyt tosi hyväksi eli kaikki eteen sattuva menee suuhun. Viime viikonloppuna eteen sattui koiran korva. :D Lisäksi Solista taitaa sittenkin tulla isona painija, viettelee hoitopöydällä aikaa iloisena vain pään ja kantapäiden varassa keikkuen...

Meillä myös edelleen kestovaippaillaan ja hyvin on sujunut... Kertiksiä käytän kyläreissuilla ja silloinkin niiden käyttö harmittaa, kun hiasevat niin pahalle... (hienonokkainen mamma täällä)

Imetys sujuu ja lapsi tuntuu kasvavan ihan nurjaa vauhtia. Osa 70 senttisistä bodyista alkaa olla jo aika nihkeän kokoisia. :O

Mutta nyt kuuluu pihalta vaunuista jotain epämääräistä mutinaa. Joten neiti sisään ja äiti irti koneesta! Mukavaa keskiviikkoa kultaisille ja tervetuoa Megasyklille! Anteeksi, tämä meni totaalisen omaksi navaksi nyt... Niin ja oli kiva kuulla saarasanterin kuulumisia myös.

-kirahvi ja Soli 4 kk ja 6 pvää-

Vierailija
9/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille.

Heitän pikaviestin kun luin muitten kuulumisia niin jäi silmiin tuo Kirahvin maidoton ruokavalio- mitä se tarkoittaa? Kun kuitenkin imetät...?? Kerro.

Täälä on tänään raivottu oikeen kunnolla. Massu vaivaa vissiin pientä, tai sitten meidän päivänpaisteesta on tullut myrskynmerkki...

Helinä ja Sisseli