Meillä se vasta outo päiväkoti onkin
Ovat lähdössä retkelle, retkestä tuli viikko- kaksi ennen ilmoitus, rahat pitää tuoda päiväkotiin viikkoa ennen eli viikko sen jälkeen kun asiasta on tullut tieto. Minun lapseni joutuu nyt olemaan päiväkodista pois sen takia kun minulla ei ole antaa tuota retkirahaa. Minä joudun olemaan pois töistä. Retki on koko päivän mittainen melkein. Että ottaa päähän kun luulevat että kaikilla on heti antaa
Kommentit (44)
Meillä retkimaksut on yleensä muutaman euron luokkaa.
Eiköhän se tule vielä kalliimmaksi, kun jäät palkattomalle lapsen kanssa päiväksi kotiin.
Joten pidä ap puolesi. Maksullisiin retkiin, itseasiassa mihinkään retkiin, ei ole pakko suostua. Jos lapsi jää päiväkodille niin hoitajakin jää.
retken ajaksi, jos ei voi osallistua. Lapsi voidaan laittaa ehkä toiseen päiväkotiin tai ryhmään, koska kaikkia hoitajia tarvitaan retkellä, mutta ilman hoitoa häntä ei voi jättää.
Siis ajatelkaa nyt asiaa päiväkodin kannalta. Jos yksikin lapsi jää pois retkeltä, niin siis hoitaja jää päiväkodille...? Tarkoittaa käytännössä sitä, että retkelle ei voi lähteä, koska lapsia on liian paljon/hoitaja.
Ja en todellakaan halua laittaa lastani vieraaseen päiväkotiin päiväksi sen takia ettei minulla ole juuri tällä hetkellä retkirahaa. Maanantaina pitäisi viedä raha tarhaan mutta meillä kun ei ole rahaa kuin 5e, ja vaikka olisikin se summa mitä maksaa niin en nyt viimeisiä rahoja voi siihen laittaa jos vaikka sattuu jotain, vähän aiemmin pitäisi tällaisista sanoa että voi säästää
Kun rahaa tulee, se menee ruokaan tai vuokraan. Monesti on niin että viikko voi olla täysin ilman rahaa, ruokaa kyllä ostettu tällöin kaappiin muttei mihinkään yllätysretkiin ole säästetty. Onneksi olen työharjoittelussa joten voin tuon päivän olla pois mutta harmittaa se silti ettei voitu aiemmin ilmoittaa. Kaikilla kun ei ole rahaa lompakossa kokoajan
tuntuu niin pahalta lapsesikin puolesta, kun toiset sitten puhelevat kivasta retkestä, mitä kivaa siellä oli ym.. niin paha mielihän siitä vain tulee.
t: se pääsiäisenä pulassa ollut...
Ei ne varmaan jätä retkeä tekemättä vaikka yksi osallistuja ei vielä olisikaan maksanut!
syövät siellä yms. Monesti pyytävät jotain retkirahaa olettaen että on lompakossa sen verran nyt aina rahaa
mutta maksat sitten kun lapsilisä tulee. Melko varmasti se kelpaa tarhalle.
Ihan älytöntä päiväkodilta suunnitella noin hintavaa retkeä ilmoittamatta asiasta etukäteen vanhemmille! Eihän koulujenkaan luokkaretket ole noin kalliita! Ja jos ovat, niin niihin on yhdessä säästetty koko vuosi!
Hinta omantunnon mukaan. Minä maksoin kahdesta arvasta 20e kun arvaan, että joillakin perheillä rahasta on tiukempaa kuin meillä. Toivottavasti vaan lapset pääsisivät mukavalle retkelle.
tai sanot maksavasi perjantaina se kympin?
jos tiputan sen 5e retkikassaasi?
kun enempää en nyt pysty, itsellä' kin tiukka tilanne...
t. mikä lie numero, pääsijäisnoita...
Mutta eihän tuossa sitten kuitenkaan yhdenkään hoitajan pidä jäädä lapsen kanssa, jos lapsesi sijoitetaan siksi päiväksi toiseen päiväkotiin? Se on ihan normaali käytäntö. Lasta ei tarvitse päästää retkille jos ei halua ja lapselle on järjestettävä silti hoito, mutta ei voi olettaa, että se tapahtuu samassa pk:ssa.
päivän pois töistä tuon asian vuoksi. Lainaa, jostain puuttuva summa tai laita lapsesi varapäiväkotiin. Käytte , vaikka aikaisemmin katsomassa, millainen vara-pk on, niin lapsesi on mukavampi mennä sinne.
sairaus jonka takia voidaan joutua milloin tahansa lähtemään lääkäriin. Bussirahaksi olen säästänyt tai lääkerahaksi. Yritän tänään kysyä kun käyn hakemassa että sopisiko millään maksu 25 pvä niin lapsi pääsisi mukaan. Sanoin vain ettei tule, en kertonut rahapulasta mitään. Pärjätään muuten 25 asti ellei retkeä ole. Eli mitään rahapulaa ei silleen ole.
kouluissahan esim. luokkaretket ovat näin:
vaikka jonkun vanhemmat eivät pystyisi/ HALUAISI maksaa osallistumismaksua, on ko. lapsen kuitenkin päästävä retkelle mukaan.
SEN SANOO LAKI.
vanhempien ei tarvitse osallistua kustannuksiin.
koskisiko sama päivähoitoa?
Koulussa on kyse oppivelvollisuudesta, ei hoidosta. Sikäli lait ovat erit.
ei kaikki osaa ajatella, että asioilla ja rahapäivillä on tärkeä yhteys joillekkin.
aika monelle.
Täällä on aina toimittu niin, että jos yksikin lapsi jää päiväkotiin, jää yksi hoitaja hänen kanssaan. Ei ketään voi pakottaa retkille mukaan!