Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huhtimassut pinoon!!!

24.01.2006 |

taidan olla eka.. ollaan lähdössä kohta ostamaan vauvalle kaukaloa ja sitteriä, joten pinoudun nopsaan. millä viikoilla vauva yleensä kääntyy oikeinpäin masussa?? aattelin vaan et jokohan meillä on käännytty..potkut tuntuvat nyt aika ylämahassa ja sivuilla. sain nukuttua viime yönä niin että ei tarvinnut nousta pissille kertaakaan=0..ihme...aamulla sitten lorisikin oikein kunnolla=)

viikonloppuna ukolla on yötöitä, joten joutuu nukkumaan ihan yksin=(. en oiken osaa nukkua yksin enää, kun tottunut että joku on vieressä...jospa ottais esikoisen viereen.

mutta nyt menoksi.

T:peetu 26+ 3

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostinpa minäkin sitten kaupassa käydessä niitä kosteuspyyhkeitä. En kyllä varmaankaan käytä jatkuvasti mutta epäilemättä niillä on käyttöä reissussa ja kaupungilla. Hyvä että oon alottanu valmistelut ajoissa, kun huomaa aina kaikkea, mikä on vielä tekemättä. Saa rauhassa valmistautua. Varamaidot ajattelin ostaa sitten lähempänä niin on tuoreempia.

En tiedä milloin vaavin pitäis kääntyä rivotarjontaan. Kysyin kyllä kerran lääkäriltä mutta en oo varma sanoiko että viimeistään viimesen kuukauden aikana, siis en oo varma. Mulla se ilmeisesti on ollu jo jonkin aikaa. Potkut tuntuu ylämahassa ja hikka juuri tuolla alamahassa. Tämä vauva onki kova hikottelemaan.

Mulla on yöunet parantunu huomattavasti, kun olen jäänyt pois töistä. Ei tarvi enää läheskään niin usein valvoa yöllä. Liekö johtunut stressistä se valvominen.

Ootteko te muut muuten pesseet kantoliinan, jos se on uusi? Varmaan seki ois hyvä pestä, jos muutki vaatteet.

lyyli 30+3 (loppulaskenta alkanut, enää 9,5 viikkoa!!!)

Vierailija
2/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut eilen käydä lukemassa pinoa ja lueskelin sen äskettäin.

mulla alkoi eilisellä lääkäri-neuvola käynnillä kahden viikon sairasloma ja sitten maanantaina 6.2. on taas kontrolli ja katsotaan onko minusta vielä töihin sittenkään. siis kohdunsuun kypsymisen vuoksi joudun lepäileen.

eilen oli keskusteltu noista kosteuspyyhkeistä. muistan kuulleeni suosituksen, että ihan jatkuvaan käyttöön niitä ei suositella, mutta silloin tällöin voi ihan huoletta käyttää. mun oma mielipide: ovat tosi käteviä automatkoilla (kesällä voi vaihtaa kakat auton takapenkillä) ja sitten käytin niitä toisella lapsella ihan pienenä (ensimmäisen kk:n aikana) kun vauva vielä kakkas yölläkin kaksi-kolme kertaa ja nukuttiin koko perhe samassa huoneessa, niin minusta se oli paljon rauhallisempaa ja helpompaa, kun ei aina lähdetty hyppimään pesuhuoneeseen pesulle. ja vauvakaan ei siinä niin virkistinyt.

mulla on vauvan vaatteet tuolla lajiteltuina että voisin nostaa pesukoneeseen, mutta en ole vielä ostanut hyväksi kokemaani mini risk-aineita, siis pulveria ja huuhteluainetta, joten pesu saa odottaa ja eilen vasta vein paperit KELA:lle, joten jos odottaisin vielä uuden pakkauksen vaatteet samalla kertaa pestäväksi. ja sitten meillä on vielä ostamatta aika oleellinen juttu: lipasto tms. minne pienet, puhtaat vaatteet voi laittaa.

kalenterin takasivulle olen kirjoittanut kauppalistaa: vaippoja, liivinsuojia, tutteja, siteitä yms. yms. aina kun mieleen tulee jotain, mutta ne ostan myöhemmin, etteivät turhaan ole täällä kotona likaantumassa.

ja uusista vaunuista haaveilen.. on meillä 2002 vuoden BRIO-yhdistelmät, mutta minä aina ihastun uusiin juttuihin. pitäis vielä saada mies innostumaan tästä pienestä (n.500¿) hankinnasta ;) ..kun minä löysin niiiiiiin ihanat ja tyylikkäät menopelit lastentarvikkeesta!

pitänee alkaa vähän järkkään paikkoja vaikka saikulla olenkin, siis voisin vaikka petailla sängyt ja vähän pyykkiä pestä.

ihanaa tiistain jatkoja kaikille mammoille!

-lottis rv30-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei huhtikuiset

ei ole tullut kirjoiteltua kuulumisia. Kaikki on mennyt oikeastaan ihan hyvin, jos ei oteta huomioon jatkuvaa flunssaa ja kuumetta. Seuraavassa vähän kysymystä supistuksista, joihin en ole saanut kunnolliista vastausta neuvolasta enkä neuvolalääkäriltä.

Mikä on ns. normaalimäärä harjoitussupistuksille päivässä. Osa supistuksista on kivuliaita mm. rasituksen aikana osa taas vähemmän kivuliaita.

Kävin neuvolalääkärissä tänään ja tilanne sisätutkimuksessa normaali. Milloin saa yleensä sairaslomaa supistusten takia? Itse joudun kävelemään työmatkalla paljon ja päivittäin tulee kävellessä kivuliaita supistuksia, lääkäri ei kommentoinut asiaa mitenkään eikä myöskään viikon kestänyttä päänsärkyä.

Kiitos vastauksista rv 26+5

Laitoin kysymyksen jo muuallekin.

Vierailija
4/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain muutama hassu viesti tähän aikaan päivästä, harvinaista! No, kirjoittelenpa tähän vähän kuulumisia, niin pitenee pinokin.

Me mittailtiin eilen miehen kanssa makkaria, että millä konstilla sinne virittäisimme sekä pinnasängyn että parisängyn. Kivahan tuo yöpöytäkin olisi olla... Mutta ahtaksi kyllä käy! Kummallista tämä nykyajan asuntojen huoneiden koko, kun vaatehuoneen kokoisia makkareita tekevät! Juuri ja juuri siis taitaa saada sekä pinniksen että parisängyn mahtumaan siten, että parisängystä vielä pääsee molemmilta puolilta pois. Yöpöytää ei välttämättä enää mahdutetakaan. Kun pitäisi vielä jättää tilaa kaappien oville ja makkarin ovelle, että ne saisi auki ja kiinni. Milloinkahan insinöörit ja arkkitehdit hoksaavat, ettei tällaisessa huonekoossa ole mitään järkeä?

Näin toissa yönä ihan kamalaa painajaista. Olin neuvolassa, ja neuvolan täti minulle paasasi, että kaikki arvot on minulla nyt ihan pielessä! Sitten alettiin kuuntelemaan sydänääniä, ja ne kuuluivat alkuun ihan vaisuina, mutta loppuivat sitten kokonaan. Täti minulle vain sanoi, että nyt ei vauva ole ollenkaan kunnossa. Onnekseni heräsin tässä vaiheessa järkyttävän paniikkihien vallassa... Yritin rauhoittua, ja käväisin veskissä. Ilokseni vauva päätti vessareissun jälkeen aloittaa hulvattoman potkutreenin, joten sain loputkin unen aiheuttamat pelot jätettyä taka-alalle ja nukahdettua uudelleen. Huh, toivottavasti vastaavia unia ei tule enää uudelleen!

Meilläkin on seuraavaan neuvolaan vielä pari viikkoa aikaa. Alkavatkohan sen jälkeen jo käynnit vähitellen ensisynnyttäjillä tihenemään? Silloin on enää 2 kk laskettuun aikaan. Tähän asti olen käynyt tasaiseen 4-6 viikon välein.

Lumista tiistain jatkoa huhtimammat!

Kissankello 29+5

Vierailija
5/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on kylmä, tuulee ja sataa lunta :)

Pitää varmaan takkaa ennakkosuunnitelmista poiketen polttaa tänään kuitenkin. Sauna ehkä riittäisi, mutta melkein 1- vuotiaan kanssa on vähän hankala yksin mennä. Mies kun lähti tänään kouluttamaan ja tulee vasta perjantaina kotia. Onneksi sieltä on kuitenkin tulossa sisko ja mummo apujoukoiksi.

Maha- asukille ei mitään uutta... ulospääsyreitti pitäisi jostain löytää, mutta onneksi ei ole ihan vielä löytänyt :)

Taitaa jäädä turinat nyt vähän lyhyiksi, kun pakko mennä lepäämään ennen kuin esikko herää päiväunilta :)

-viivi_84 ja maha- asukki 28+3

Vierailija
6/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö sään lauhtuminen syynä meidän vaimeaan osanottajamäärään. Kaikki ovat pihalla senkin edestä. No, minä ainakin tässä töiden " lomassa" vähän urkin tännekin puolelle.. Sain pienen tauon onnekseni. Kiva istua hetki.

Kun nyt olen pessyt vauvanvaatteita, kauhistuneena katselen sitä määrää mitä niitä on kertynyt. Missä välissä ollaan noin paljon saatu/ostettu. En ainokaistakaan kyllä osta, en en en. Helppoa sinänsä. Perustarpeita vaan tarvii ostaa. Haalareitakin on ties monet.

Mutta napaan, hikka meilläkin vähän väliä tuntuisi olevan. Ja muutaman yön olen nukkunut kerta heräämisellä ja enkä välttämättä ole vessassakaan käynyt. Helmee! Supistelee pienenkin kävelyn aikana huolella, mutta tukivyö auttaa siihen hieman. Tuntuu pitävän tuon lapsosen vähän ylempänä, kun välillä seistessä haluisin levittää jalkoja auki, kun tuntuu pää painuvan tuonne niin alas että. Eihän se todellisuudessa niin alhaalla ole, mut seisomatyö tekee osittain tunteen myös. Neuvola onkin torstaina, ja sen jälkeen siellä käydäänkin 2 viikon välein. Aika kuluu... hui.

Paitsi hankinnoista vielä: Kantoliina-asiaa olen miettinyt, ostaisinko minkälaisen?! Onko ehdottomia kokemuksia parhaasta? Asiasta taidettiin puhuakin jossain vaiheessa, mut ku tuo muisti on mitä on..

Näihin kuviin ja tunnelmiin Lumo 30+1!

Vierailija
7/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs ole tänään kovin aktiivista olut pinoutuminen...

Vauvan kääntymisestä sen verran että äitini, joka on äitiysneuvolassa terveydenhoitajana, sanoi että ideaalivauvat ottavat rt:n n. viikolla 28, mutta toiset kääntyvät vasta reilusti yli 30-viikkoisina. Viimeinen lääkäriaikahan on juuri tuolla 35-viikon tienoolla, joten jos silloin epäillään perätilaa, tulee lähtö äippäpolille.

Omassa masussa vauveli nimittäin on vielä ihan miten päin tahansa joten olen ottanut asiasta selvää;)

Minä aion pestä uuden kantoliinan ennen käyttöä, se tulee kuitenkin niin tiiviisti vauvan ihoa vasten. (Äitiysaltzheimer vaivaa nyt pahasti joten en muista nyt kuka kysyi mitäkin, joten tässä vastaukset ihan näin kohdistamatta...)

Omaan massuun ei uutta, odottelen kovasti 30 viikon rajapyykkiä, sitten tuntuu että lähtölaskenta on todella alkanut. Töitä olisi jäljellä tasan 4 viikkoa, ihanaa kyllä jäädä lomalle!

Eipä muuta kuin talvipäivän jatkoa!

Lala76 28+3

Vierailija
8/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se täällä vaan oleskelen, tänään on supistellut muutaman kerran oikein kunnolla ja kivuliaasti, kunhan nyt ei mitään tapahtuisi sen suuremmin... Ei todellakaan huvita enää joutua sairaalaan makaamaan ennen kun vauva syntyy, viime viikko kyllä riitti sitä lajia!

Joten jopa minäkin, joka olen huono kotona vaan olemaan, olen todellakin levännyt ja ollut vaan. Kunpa tuo pikkuinen nyt edes muutaman viikon vielä malttaisi mahassa pysyä, niin ei olisi huolta enää.

Kova kaveri se on edelleen liikkumaan, tuntuu tosiaan siltä ettei lepotaukoja ole ollenkaan :) Mutta mukavaa se vaan on, tietääpä että siellä ollaan kunnossa ja voimissaan.

Olen tällä hetkellä enemmän kuin tyytyväinen siihen, että minä, yleensä viime tigassa asiat tekevä ihminen, olen kaikki vaatteet ja muut laittanut vauvalle valmiiksi. Kun tässä ei näköjään tiedä kuinka pian niitä tarvitaan...

Yritän olla stressaamatta ja levätä, mutta väkisinkin sitä tulee laskettua päiviä ja mietittyä että kuinka valmis vauva tähän maailmaan on missäkin vaiheessa.

Tämä on nyt taas yhtä valitusta tämä teksti, taidan painua takaisin lepäilemään, jos mielialakin edes hitusen paranisi.

Eusenia 29+1

Vierailija
9/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä on vaihteeksi ihanaa tuo lumipyry pakkasen sijaan.

sainpahan sitten minäkin supistusten takia määräyksen vuodelepoon, vaan helpommin sanottu kuin tehty kun on kaksi vintiötä jaloissa. no, pitää vain yrittää lepäillä josko saisimme vauvelin pysymään masussa vielä hyvän aikaa, muutoin ne ottavat osastolle. päätäkin särkee niin julmetusti (ja silti piti tulla koneen ääreen...).

yöt menee katkonaisesti. olen alkanut taas heräilemään aamuyöstä ja sitten on tosi vaikeeta saada unta. vauvakin aloittaa silloin jumppasessionsa joten nukuttaa vielä vähemmän. raivotarjonnassa ollaan edelleen ja tuskinpa siitä enää kääntyy kun ei ole kääntyillyt moneen kuukauteen.

minäkin olen tehnyt kauppalistaa jo vauvaa varten tutteja ym. pientä. mietin jo tässä etä näinkö sitä pitäisi laittaa/ostaa ihan kaikki valmiiksi ettei sitten käykin niin että jää ostaminen miehen harteille kun minä makaankin sairaalassa...ja siitähän tulee sanomista jos ostaa vääränlaiset....sairaalakassinkin voisi pakata kaapin perälle, ihan varmuuden vuoksi. vai hätäilenkö?

mutta ehkä on parasta oikaista tuonne sohvalle. päivän jatkot kaikille!

hope@ rv 30+1

Vierailija
10/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos tästä pian pitäisikin loikkia:) Aamupäivä oltiin lasten kanssa perhekahvilassa; mieltä piristävää muiden mammojen kanssa jutskailla. Illalla tulee sit kivasti happihyppelyä, kun ekku ollaan pihalla, ja sit on luvattu viedä esikoinen luistelemaan, ja vielä koirakin pitäsi lenkittää. Nyt kyllä' tekeekin mieli olla ulkona niiden pakkasien jälkeen!

Napaan ei mitään uutta. Hiukan hiljaisempaa on ollut, iltaisin lähinnä jyske käy. Aivan on jo mietityttänyt päivisin, kun ei mitään kuulu... Muutoin olo mitä mainioin:)

Meillä on muutes Kissankello sama ongelma makareiden suhteen; ne on aivan ääliömäisesti suunniteltu! On pikkaisen ongelmaa saada

parisänky ja lastensängyt mahtumaan.. Nytkin meillä on vain 1 lastensänky ja ist parisänky, ja reunoilla ei silti sovi kävelemään! Tosi kiva pedata pedit... Noh, pieni ongelma sekin.

Mä kaipailisin myös liinavinkkejä, kuten Lumokin. Reppuillut olen tähän asti, mutta nyt ajattelin sen paljon puhutun liinan hankkia. Trikoista kyllä ajattelin näin ensialkuun..

Mutta nyt ylös ja ulos!

tilda ja tirppana 27+2

Vierailija
11/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, tänään ollaan oltu melko rauhallisia pinoutumaan :) Minä muutenkin vähän laiska siihen, tosin.

Nyt on viimein ruvennut jalka vipattamaan siihen suuntaan, että tarttis ruveta vauvahankintoja tekemään ja ihmettelin juuri kuinka kauan oikein kestää se äitiyspakkauspäätöksen saaminen. Noh, tarkastin sitten kalenteristani, ja lähetin hakemuksen vasta kaksi viikkoa sitten. Että ei ehkä ihan heti kuulu. Malttia malttia.

Mielenkiintoista sinänsä, minä kun olen perinteinen viimetipan ihminen, että nyt olisi kova kiiru päästä pian laittamaan paikkoja kuntoon. Toisaalta hyvä niin, kun ei tiedä kuinka huonosti sitä taipuu sitten lähempänä.

Mies rupesi sunnuntai-iltana puhumaan makkarin remontista, että maaliskuussa viimeistään aukaistaisiin seinä ja lisättäisiin ääni ja lämpöeristeitä. Meidän makkarin nurkassa on tosiaan jotain häikkää, vetoista sekä naapurista kovempi puhe/kuorsaus ym. kuuluu juuri nurkan kautta. Varmaan olis heillekin mukavampaa, ettei meiltä kuuluisi vauvan itkua... eläkeläisiä nääs. Ja samalla vauvan tulevan huoneen eristystoimet sitten työn alle. Vähän hirvittää, tuleeko tehtyä ja tuleeko tehtyä riittävän vauhdikkaasti ja hyvin. Ja se miten talous...

Huh huh, mitenkähän tämä etenee?

Huomenna neuvola aamulla, kerron sitten kuulumiset. Sokerirasituksen tulokset kysyin jo perjantaina, jos en jo kertonut, ja kunnossa oli! Saatoin mennä hyvillä mielin kysymään vauvavakuutusta :)

Hauskaa iltaa!

Huliana ja mönkeröinen rv 27+1

Vierailija
12/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä trikooliina (hug-a-bub) ja olen ollut siihen supertyytyväinen! Olihan se sitominen alussa vähän säätöä, mutta opin pian ja vauva viihtyi. Trikoinen on paras kesällä, ei ole liian kuuma ja sitä on helppo viikata ' kapeammaksi' .

Rintareppuun verrattuna ero on huomattava. En nyt jaksa uskoa, että BB-reppu on ihan niin vahingollinen lapselle kuin liinafanaatikot väittävät, mutta ÄIDILLE liina on paljon mukavampi :-) Se jakaa painon pois hartioista (jotka yleensä muutenkin ihan jumissa imetyksestä) ja vauva pysyy lähempänä kroppaa, mikä tekee puuhailusta helpompaa. Musta ainakin repun kanssa kumartelu oli hankalaa, pelkäsin aina, että vauva putoaa.

Liinan voi lisäksi sitoa myöhemmin selkäpuolelle, niin vauvan on helpompi seurata maailmaa. Trikooliinaa ei tarvitse aina sitoa uudestaan, vaan sitä voi helposti kiristää kun laittaa vauvan siihen uudestaan.

Vierailija
13/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei,

Hieman jäänyt itsellänikin tuo kirjoittelu, kun viikonloppuna oltiin maalla ja eilen luin koko päivän illalla olleeseen tenttiin. Nykyään sitten muuten päivät meneekin tuolla töiden parissa, jos niitä nyt töiksi voi sanoa. No, saanhan minä tuosta gradun edistämisestä vähän rahaa.

Kukas muuten eilisessä pinoss kirjoitti kolmenkympin rajan rikkoontumisesta? Totesit vain, että ultran mukaan rajapyykki on jo rikkoontunut aikoja sitten? Minkä verran teillä heittää ultran antama raskauden kesto papereissa olevaan laskettuun aikaan? Sekava sepustus, toivottavasti tarkoitus tuli kuitenkin selväksi. Kiinnostaisi tietää, kun meillähän tuo vauva on noin 1½ viikkoa isompi paperien la:aan.

Omaan napaan ei kuulu uutta. Luulen, että vauveli on kääntynyt, kun liikkeet tuntuu niin paljon vahvempina tuossa ylhäällä kuin aiemmin. Aktiivinen tapaus edelleenkin. Joskus tuntuu, että myllää aikaisempaa enemmän.

Mutta nyt ruoanlaittoon. =)

Elliina 28+2

Vierailija
14/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä mennyt ihan asioilla juoksemisessa.Nyt ole totaalisen puhki,kun vihdoin kotia pääsin.

Löysin muuten tänään jotain sellaista mitä olisimme esikoisen vauva aikanakin tarvinneet.

Niitä tuttipulloon tulevia kansia.7 vuotta sitten moisia ei ollut ja aina oli pullosta valskannut maidot korkin kautta kassiin.

Nämä ovat siis niitä renkaita,missä ei ole lainkaan sitä tutin reikää.

En tosiaankaan ollut aikaisemmin kiinnittänyt huomiota niihin,kun vasta tänään aloin kattelemaan,että mitäs nämä tämmöiset on=D

Onko kellään ollut alamasussa/alaselässä sellaisia menkkakipuja muistuttavia,mutta huomattavasti rajumpia tuntemuksia?

Minulla noita on ollut jo aika monena päivänä ja yleensä siihen on vielä sisältynyt supistelua.

Viime yönä sitten heräsin,kun alamahassa juili oikein huolella.

Näin jopa untakin,että menkat olisivat alkaneet,että sen verran kovat kivut oli.

Vajaan tunnin verran siinä sitten kääntelehdin ennen,kun helpotti...Ajattelin jo,että pitääkö mies herättää kuskaamaan sairaalaan.

Tänään on sitten ollutkin alapää tosi kipeänä.Kävely sattuu,tuolilta nouseminen sattuu,autosta nousemisesta nyt puhumattakaan.

Neuvolaan en viitsi soittaa,kun heti nakki napsahtaa polille ja sinne soittaminen ja kysyminen on niin hankalaa,kun siellä se suhtautuminen on vähän nihkeätä.

Oma napa on ollut hiljainen nyt noiden kipujen vuoksi ja teinkin sellaisen huomion,että kun noita juilimisia tulee,niin vauva ei liiku sen jälkeen ja sitten,kun tulee päivä,että niitä kipuja ei ole,niin vauvakin liikkuu iloisesti.

Alkaa olemaan jo niin väsähtänyt olo näiden kremppojen vuoksi,että ihan meinaa poru päästä.

Neuvolan tätikin sanoi,että tällä kerralla saan sitten kokea kaiken sen mistä jäin esikoista odottaessa paitsi.Toosi kivaa=(

Ihanaa mies kävi hakemassamunkit lähikaupasta ja nyt keitti kahvit.

Päivän ensimmäinen kofeiini kuppi=)

Niksu 30+3

Vierailija
15/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo viikonloppuna kirjotellu ja eilenkään en kerenny!!sain sen mieskullan armeijasta kotiin perjantaina ja sunnuntai iltana oli takas lähtö.kyllä sitäkin melkein itketti kun piti minut ja masu jättää taas!no,onneksi lauantaista maanantaihin saan sen taas kotiin!=)!!

eilen käytiin ostamassa emmaljungan yhdistelmä vaunut:)ihana oli saada jotain konkreettista kotiin joka muistutta että kohta meilläkin on vauva!kela korvaa vaunut meille erityissotilas avustuksena=)!meinasin tällä viikolla käydä ostamassa maalit ja maalata piakkoin lastenhuoneen.ja turvakaukaloa meinaan myös mennä katselemaan.sitteri ja parveke vaunut meillä onkin..kerettiin ne hankkia silloin esikoiselle mutta koskaan hän ei niitä kerennyt käyttää.

masussa on kova melske..nyt tosin tänään ja eilen ollut hieman rauhallisempaa:)liikettä kuitenkin koko ajan ni ei oo päässy äiti huolestumaan!

koksiin sain ajan sinne sokeriseurantaan 8.2 ja siel on sit oltava yön yli=(ei paljo nappaa niitten idioottimaisten lekurien luo mennä.aionkin koksiin ilmoittaa että sisätutkimusta ei tee enää siellä kuin yksi tietty lääkäri,jos hän ei ole paikalla,siirretään aika.yksityiselle menen muuten.nyt riitti se niitten pelottelu ja väärät diagnoosit!!

mulle tuli tänään potilasvahinko papereista päätös.myönsivät virheensä ja nyt keskustellaan korvauksista!hautajaiskulut ainakin korvataan.ei ne millään pysty korvaamaan sitä että meiltä lapsi menehtyi mutta periaattesta saavat kaiken mahdollisen korvata!

nyt salkkareita katselemaan=)

hjo ja rakastus 28+6

Vierailija
16/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi uteluni,mutta mitä sinulle tapahtui?

Ymmärrän tietysti,jos et halua sitä tuntemattomille repostella.

Tuo juttusi vaan kuulosti niin karmaisevalta,että oli pakko kysyä.

Ihan kylmän väreet meni lukiessa=(

mulle tuli tänään potilasvahinko papereista päätös.myönsivät virheensä ja nyt keskustellaan korvauksista!hautajaiskulut ainakin korvataan.ei ne millään pysty korvaamaan sitä että meiltä lapsi menehtyi mutta periaattesta saavat kaiken mahdollisen korvata!

nyt salkkareita katselemaan=)

hjo ja rakastus 28+6

[/quote]

17/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut täältä E-P:ltäkin. Oli miehen synttärit joten ehdin vähän myöhään tarkastelemaan pinoa =)

Kantoliinoista sen verran, että itse ostin ennen esikoisen syntymää myös hug-a-bub -liinan, siis sellaisen trikoisen. Tykkäsin keveydestä, sitomisen ja vauvan asettelun opettelemiseen meni aikaa ja hermoja, ja alkoi meillä ainakin onnistua vasta kun vauva osasi kannatella itseään vähän paremmin. Ei siis tykännyt olla liinassa pienenä! Enkä itse osannut häntä asettaa siihen kehtoasentoon, liina kun on aika kapea kumminkin. Myöhemmin ostin (myös trikoisen) baby bundlerin, myös babyidean maahantuomia. Muuten samat sidonnat yms. mutta huomattavasti leveämpi liina = myös painavampi, eikä päät kavennetut mutta oli helpompi pitää isompaakin lasta. kudottuja en ole käyttänyt, kaverin omaa kokeillut kyllä ja vaikutti tukevalta mutta siis trikoisella pitkällä on helpompi aloittaa kuin vastaavalla kudotulla (joka ei siis jousta), on helpompi saada lapsi tukevasti sidottua.

Pikkukakkoselle ostin nyt rengasliinan (mim sarong-merkkisen, myös babyidean), juuri sitä varten että saan laitettua vauvan nopeasti ja myös kehtoasento onnistuisi pienestä pitäen (eikä ole niin KUUMA, sillä kantaminen on tosi hikistä hommaa useimmiten...)

Mitään halpojahan nuo liinat eivät ole, mutta niitä saa myös käytettyinä esim. babyidean kirppari-osastolta. Itsekin olen yhden ostanut käytettynä ja säästänyt n. 30e vastaavaan uuteen verrattuna, eikä ollut mitään vikaa. Myös babyidean kantoreppu meillä on, en muista sen nimeä, esikoinen menee siihen vielä ensi kesänä lyhyitä matkoja jos tulee mustikseksi kun vauvaa kannellaan koko ajan, mutta sitä sitten voi käyttää rintareppu-tyylillä jo pikkuisellekin jostain 5-6kk iästä lähtien.

Itse olen lähtenyt varustelukierteeseen nyt kakkosen tullen, koska esikoinen oli aika vaativa vauva enkä osaa enkä uskalla odottaa tästä helpompaa. Suurin osa on tietysti jo olemassa valmiina esikoisen jäljiltä. Jos joku systeemi osoittautuu toimivaksi, olen tullut siihen tulokseen, että maksoi se sitten mitä maksoi, se on tienannut itsensä ensimmäisenä iltana takaisin..... Näin minulle kävi viimeksi mm. rintapumpun (avent on ihan best!) kanssa.

Oletteko muuten miettineet seuraavaa asiaa, jonka kanssa itse säästin lukuisia euroja: LIIVINSUOJAT. Kaupasta saatavat kertakäyttöiset ovat melko ikävän tuntuisia kun tarttuvat rintojen päihin kiinni, itse tein puuvillaflanellista n. 12cm halkaisijalla ja ompelin siksakilla reunoista 4 kerrosta päällekkäin, tosi edullisia ja toimivia - sitten vaan pesussa kuuteenkymppiin esim. pesupussissa. Enkä silittänyt niitä eka pesun jälkeen... Myös pehmopeppujen sivuilta löytyy fleece+hamppu-liivinsuojia, olivat kalliimpia (muistaakseni 3-4e/pari, jotka olivat tosi hyvän tuntuisia. En muistaakseni ostanut koko imetysaikana, joka kesti reippaat 6kk, kuin 2-3 pkt tavallisia liivinsuojia (ja esim. ystäväni sanoi niitä kuluneen 1-2 pakettia viikossa eli aika lailla paljon ja kuluttaneensa niihin satoja euroja). Aina kun jouduin turvautumaan kaupan suojiin, jotka ovat kuin terveyssiteitä koostumukseltaan, tuntuivat rinnat märiltä ja ne eivät myöskään hengittäneet yhtään... Eli vinks vinks vaan! Nyt aion valjastaa käyttöön vanhat sekä hommata lisää noita fleecepintaisia, joita minulla on muistaakseni vain 2 paria, koska olivat tosi hyviä.

no, mutta täytynee lopettaa tämä, mutta oli pakko päästä jakamaan ainakin tuo viimeinen...

terveisin Eikkuli 29+6, jolla muuten huomenna myös " paukkuvat kympit" ehkä viimeistä kertaa tämän raskauden aikana =D

Vierailija
18/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako sulta kysyä että mitä vauvallesi tapahtui??

Vierailija
19/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäänpä pinoon minäkin noin 2kk tauon jälkeen. Lopetin työt joulukuun laussa ja kotikone on ollut vähän tildessä, joten nettirintamalla on ollut kovin hiljaista.

Odotus sujuu ok, tosin huomaan olevani jo liian vanha näihin touhuihin, kun kaikenlaista pikkuvaivaa on ilmaantunut - tai sitten paikat on vaan niin loppuun käytetty kahen lapsen jäljiltä, ettei enää kivuttomasti onnistu kolmannen odotus. Ja odottavan aika on pitkä, kuten muutkin varmaan tässä vaiheessa ovat huomanneet. Vauvan tavarat odottavat vaatehuoneessa ja varastossa ja odotan vaan, koska olisi sopiva ottaa ne jo esiin =)

Hyvää viikkoa ja vointia kaikille!

nuuppari rv 29+3

Vierailija
20/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama oli kysynyt mitä vauvallemme tapahtui..

2004 odotin esikoistani ja laskettuaika lisi ollut 6.10.2004.menin viikolla 24+5 lääkäriin vatsakivun ja supistelu herkkyyden takia.lääkäri ei tehnyt sisätutkimusta,ei ultraa,ei ottanut tulehdusnäytettä.sanoi vaan että kotiin lepämään.oli sitä mieltä että kipu johtuu vauvan asennosta.

25+2 (juhannusaattona) edelleen kiristi vatsaa.supisteli,en vain tiennyt kun esikoista kerran odotin.menin vanhempien luo palauttamaan autoa lainasta ja kävin vessassa.vessassa huomasin että vuodan verta ja joatin tulee ulos.luulin sitä vauvan pääksi,mutta se oli sikiöpussi joka oli valunut ehjänä pysyen osittain ulos kohdusta.ambulanssi vei minut äitipolille ja sieltä suoraan hesinkiin ja kamalalla kiireellä.vauvan keuhkoja kpsyttävä kortisooni annettiin jo silloin.toisen pistoksen sain helsingissä 12 tunnin kuluttua.tulehdus oli käynnistänyt synnytyksen.istukka valui kohdunsuulle joten hätäsectio oli ainut vaihtoehto.pieni tyttömme 770g ja noin 30 cm syntyi.vauva sai hyvät pisteet ja vielä niin pieneksi oli pirteä.huusikin naama punaisena..ja niin kuin isi sanoi,näytti intiaanilta kun oli niin punakka=)!isi lähti lastenklinikan teholle tytön kanssa ja minut vietiin heräämöön.tyttö syntyi 23.36.!ylpeä pienen keijun isi toi minulle hoitajan ottaman kuvan tytöstä ja yöksi päästiin osastolle.päivällä 12.00 oli tarkoitus pikkuista mennä katsomaan.en koskaan enää nähnyt tyttöä elossa.aamulla meille tuli kamala puhelin soitto ja kysyttiin hätäkasteseen nimeä.tyttömme sai nimen juuri ennen kuin kuoli 10.26.keuhkot eivät pienellä kestäneet.infektio joka käynnisti synnytyksen,oli kerennyt vauvaan asti=(!jos silloin alunperin olisi tutkittu asianmukaisesti,tulehdus olisi voitu antibiooteilla hoitaa ja raskaus jatkua ongelmitta.tyttömme olisi luultavasti nyt hengissä.

ei raha korvaa menetystä,mutta periaattesta on potilasvahinkoilmoitus tehty!

sellainen on siis meidän esikoisemme tarina...