Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, kumpi meista on " oikeassa" ? Menen naimisiin ensi kesana. Haluaisin ihanat perinteiset haat, romanttisen morsiuspuvun, kartanojuhlat tai linnatyyliset kirkkovihkimisen

Vierailija
23.01.2006 |

jälkeen. Valssi on ehdoton, samoin ruokatarjoilu. Bestman ja kaaso kuuluvat mielestäni asiaan. Mieheni taas haluaisi matalan profiilin vihkiäiset, kirkkoon suostuu, mutta kartanojuhliin ei eikä häävalssiin. Hänestä riittäisi kahvitusvastaanotto tai vaihtoehtoisesti iltapukujuhla. Myös minua morsiuspuvussa hän vierastaa, on ehdottanut pikemminkin tyylikästä iltapukua, ei-valkoista. Syynä on se, että minulla on takana pitkä avoliitto ja kaksi alle kouluikäistä lasta. Tytöt olisivat tietysti juhlassa morsiusneitoina, jos minä saan päättää. En ole ollut aikaisemmin naimisissa ja siksi en haluaisi prinsessapäivästäni luopua. Mieheni mielestä se taas on jotenkin sopimatonta ja tyylitöntä. Kumman kannalla olette?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole rumempaa kuin morsian valkoisessa tylliunelmassa joka ei hänelle sovi tippaakaan. Mene siis pukuliikkeeseen sovittamaan ja katso peiliin. Jos näyttää oikeasti hyvältä niin mikä siinä. Itse menin naimisiin iltapuvussa jonka ostin morsiusliikkeestä. Vannealushameineen ym. ( ja meinasin kuolla nauruun kun sovittaessa näin itseni korsettiyläosassa - sitä en siis ostanut) Mutta huntu ei toisiin häihin mielestäni sovi. Ota vaikka harsohattu jos haluat. Lapset kuuluvat tietysti morsiusneidoiksi, kuuluvathan he perheeseen. Ei kai miehesi nyt sitä kiellä.

Tehkää näköisenne häät. Me tehtiin ja niistä tuli ihanat ( ja lapset tietysti morsiusneitoina ja sulhaspoikina)!

Vierailija
22/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinulla on jo lapsiakin, mielestäni prinsessahäät ei silloin sovi.

Olen vanhanaikainen. Jos vielä hunnun nakkaat päähän niin teet itsesi naurettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: eräs 22-vuotiaana valkoisessa hääpuvussa vihille mennyt, mutta jo vuosia aiemmin neitsyytensä menettänyt

P.S. Ap, minäkin kannatan teille kompromissia. Eiköhän sellainen keskustelemalla löydy!

Vierailija
24/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita neitsyyttä vaan on " muoti-ilmiö" .

ottakaapa asioista selvää!

Vierailija
25/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei tarkoita neitsyyttä vaan on " muoti-ilmiö" .

ottakaapa asioista selvää!

Vierailija
26/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, hääpuku kyllä voisi päällä olla eikä mikään iltapuku.

Vierailija
27/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli " prinsessapäivä" , mutta ikää oli tuolloin 22 v, eikä lapsia ollut. Jos menisin naimisiin vasta nyt (ikää 35), haluaisin jotain häiden ja iltapukujuhlien väliltä, koska haluaisin myös lapset mukaan juhlimaan. Olimme iltapukujuhlissa ja jotenkin tuntui kuin olisi ollut opiskeluaikojen vuosijuhlassa, kun lapset puuttui kuvioista :D

Vierailija
28/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri sunnuntaina häämessuilla, joissa erä mies kertoi hääetiketeistä ja -historiasta. Sanoi että vasta 100 vuotta sitten on keksitty se, että huntu olisi neitsyyden merkki. Sitä ennen se on ollut vaan suojana paholaista vastaan!

Vierailija
29/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin upean prinsessapuvun ja olin tosi kaunis vaikka ikää jo 30 v :-)

Vierailija
30/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä olin kaunein morsian minkä hän on ikinä nähnyt, ja se on ainoa mielipide joka minulle siinä merkitsi:)

Vierailija
31/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. kolmekymppinen prinsessa

Vierailija
32/32 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta senhän varmaan tiesitkin :) Kuitenkin, jos nyt haluaa olla inhorealistinen niin hääthän OVAT usein naisen juhla, niissä noudatetaan naisen toiveita ja sulhaset - anteeksi vaan - näyttävät enemmän noloilta ja vaivautuneilta kuin onnellisilta. Niin myös morsiamet, jotka ovat ottaneet liian kovat paineet päivän onnistumisesta.

Meillä oli yli sadan hengen häät normaaleine kirkkomenoineen ja tansseineen. Jo suunnitteluvaiheessa minusta alkoi tuntua, että onko tämä meidän juttu, mutta kun oli leikkiin lähtenyt, niin... päivä meni loistavasti ja mukavat muistot jäi, mutta jälkikäteen mietittynä enemmän juhlat muistuttivat naamiaisia kaikkine jäykkine muodollisuuksineen, kuin riehakasta juhlintaa. Kannattaa muistaa myös se, että vaikka itsellesi häänne olisivat vuosisadan pippalot, muille vieraille ne ovat todennäköisesti vain (pitkästyttävä) toisinto kymmenistä muista, saman kaavan mukaan menevistä häistä.

Keskustelkaa ja yrittäkää löytää molempia tyydyttävä ratkaisu. Jos itse saisin nyt päättää, olisin pitänyt pienet, rennot häät vaikkapa mökillä lähimpien ystävien ja sukulaisten kesken ilman kaasoja, kimppuja, ohjelmaa jne. ja säästänyt rahaa vaikkapa ihanaan, ptikään häämatkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi