Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yksin

Vierailija
23.01.2006 |

Hei. Mulla olis kysymyksiä yh-ihmisille.

Mun la on 06/06. Huomasin raskauteni varsin myöhään viikolla 14.

Mä en seurustele. Ja kun kerroin tulevalle isälle asiasta, hän otti jalat alleen. Mua pelottaa saada lapsi yksin, kuinka olette selvinneet? Mun sukulaiset asuvat myös satojen kilometrien päässä, eli heistä ei ole lastenhoito apua. Mä olen nyt viikolla 20, enkä ole kertonut äidilleni, kaikki muut tietää... jotenkin se tuntuu päivä päivältä vaikeammalalta. Miten te olette jaksaneet yksin? onko teillä kokemusta esim. sijaisisovanhemmista ja myöhemmin sijaisisistä?

Mistä olette saaneet tukea? Lastenhoitoapua? Kuinka olette selvinneet taloudellisesti?Mitä jos lapsella on koliikki? Neuvolasta mulla on jotenkin tosi paskat kokemukset. Kun olen yrittänyt kysyä asioita, mun päälle puhutaan ja kysymykset " unohdetaan" .

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sitä lapsen kanssa yksinkin pärjää ;) Kotona ollessa saat äitiyspäivärahan, elatusavun, lapsilisän ja asumistuen. Ja lisäksi voit hakea sosiaalitoimistosta toimeentulotukea. Kyllä niillä rahoilla toimeen tulee vaikkei rikastumaan pääsekkään ;) Ja jos lapsen isä ei ole kerta kiinnostunut lapsesta, niin kyllä varmasti löydät vielä jonkun fiksumman miehen ;)

Kannattaa kysellä esim. turvakodeista ja sosiaalityöntekijältä, mitä kaikkia vaihtoehtoja on tuohon arjessa selviytymiseen. Riippuu ihan kaupungista, mutta esim. turvakodeilla on joitakin tukimuotoja tuleville äideille. Sehän on nimenomaan ensi- ja turvakoti ;) Myös mannerheimin lastensuojelujärjestöllä ja seurakunnalla voi olla jotain...

Onko sinulla minkälainen tukiverkosto lähellä? Onko ystäviä tai sukulaisia? Kannattaa ihan rohkeasti kysellä tutuilta ja sukulaisilta apua ja neuvoja ;) Usein tuommoinen vauvan syntyminen sukuun aiheuttaa erilaista sekoilua ja hösellystä vähän joka suunnalta ;)

Sieltä saattaa tulla yllättävääkin tukea kun vaan rohkesti kyselee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla