Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yövaippa takaisin?

Vierailija
23.01.2006 |

Poika 2,5v on ollut päiväkuiva kesäkuusta lähtien. Pari kuukautta sitten jätimme myös yövaipan pois kun oli monen viikon ajan ihan kuiva. Ensimmäinen kuukausi meni hyvin, sänky pysyi täysin kuivana, mutta nyt on tullut takapakkia. Ensin tuli pisut noin kerran viikossa, nyt joskus useamminkin. Jos herää yöllä kysyn aina onko pissahätä, mutta vain kerran tullut yöllä potalle.

Olen ehdottanut vaipan laittoa illalla, mutta poika ei millään sitä haluaisi. Pitäisikö kuitenkin laittaa vai ehkä herättää yöllä potalle? Mitä mieltä olette? Olimmeko liian hätäisiä yövaipan kanssa, ja voiko tästä näin kehkeytyä pahemikin ongelma? Eihän kerta viikoon sinänsä vielä pahaa kastelua ole, mutta pikkuveli (5kk) nukkuu niin risaisesti, etten millään jaksaisi yöllisiä lakananvaihtoja...

Miten muilla on sujunut yökuivanksi opettelu? Mielipiteitä kaivataan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kuukauden aikana on tullutkin varmaan 7 vahinkoa.

Vierailija
2/3 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö nyt 4v. Kokeilimme yökuivana oloa 3vuotiaana ja ei ollut valmis silloin eikä ole sitä vieläkään täysin. Vahinkoja sattuu.

N.3vuotias alkaa olemaan sen ikäinen että voi hallita täysin yöllä rakkonsa. Kaikilla ei näin käy vielä 5vuotiaanakaan!

Meille sanottiin että mielummin pitää vaippaa kun häiritä yöunta herättelemällä pissalle. Siinä häiriintyy niin monen yöunet.

Jos ei selvää edistystä ole tapahtunut vuodessakaan niin sitten aletaan tutkia paremmin.

Eli kun olen nyt viimeisilläni raskaana ja tytär herättää vahingon sattuessa niin olen laittanut vaipan takaisin.

Kokeilimme siis ensin 4kk sitä ilman vaippaa nukkumista, mutta kun yöpyykkääminen alkoi käydä liian raskaakasi laitoin vaipan. Ensin tuli itku että enhän minä enää vaippaa mutta kun selitin että helpottaa kaikkien elämää niin tyttö ymmärsi.

Nykyään usein herää itse yöllä pissalle mutta noin parina aamuna viikosta on vaipassa kunnon pissat.

Se monin kerroin petaaminen on muuten TOSI hyvä juttu! Me tehtiin sitä myös ja se helpottaa kummasti yötouhuja!

Vaikea neuvoa sulle että mitä teet.. Lapset on niin yksilöllisiä tuossa kuivaksi opettelussa.

Meilläkin 2 vanhempaa sisarusta on oppineet yökuiviksi alle 3 vuotiaina mutta tämä pienin ei vieläkään.

Joten tee kuten parhaaksi näet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövahinkoja sattui loppuvuodesta parin kuukauden ajan aika säännöllisesti, siis muutamia viikossakin, ja mietin laitetaanko yövaippa takaisin.

Hän oppi kuitenkin itse heräämään yöllä potalle isoveljen kanssa (käyvät yleensä kerran yössä pissalla molemmat noin kolmen aikaan) ja siihen loppuivat vahingot. Nyt on sänky pysynyt ihan kuivana jo kuukauden ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme