Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia lahjoja toivotte vauvalahjoiksi/ristiäislahjoiksi?

23.01.2006 |

Heips!

Meille on alkanut tulemaan tiedusteluja vauvalahjoista-ristiäislahjoista--- mitä te olette toivoneet/pyytäneet/saaneet???

Kiitos...ja vointeja kaikille! Perässä tullaan!

rv34 menossa... :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännöllinen lahjakin saatiin, kun toivottiin myös jotakin hyödyllistä, baby-sitteri.

Yksi kivoimmista oli, kun vanhempani olivat pyytäneet ammatti-valokuuvaajan ottamaan ristiäisistä kuvia. Esikoisestakin otettiin paljon kuvia ristiäisissä ja niihin ei koskaan kyllästy. Katsomme niitä kuvia tosi usein.

Vierailija
2/7 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä sellaista mistä on heti hyötyä vaan vaikka myöhemmin. Muoviset lastenaterimet lautasen kanssa. Varmasti löytyy käyttöä sellaisille.

Sitteri on kyllä ehdottoman hyvä, itkuhälytin? tuttipulloja tai tutteja, jotain vauvanleluja tai pikkulasten kirjoja.

Ne tavanomaiset korut ja valokuvakehykset, niille ei läheskään aina löydy käyttöä. 99,9% lapsen eliniästä ne ovat kuitenkin korurasiassa tai laatikossa piilossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöllisten lahjojen kannalla olen minä!

Toki siis noi kehykset, albumit, lusikat, vauvakirjat sun muut on aivan ihania muistoja ja ainakin meillä kummit ja isovanhemmat ostivat noita " perinteisiä kummilahjoja" . Omasta toivomuksestamme.

Mutta eniten hyötyä tulevan kannaltahan on juuri sitteristä, jumppamatosta, itkuhälyttimestä, perus leluista, vaatteista sun muusta tollasesta, mitä nyt ikinä haluatte vauvallenne hommata.

Sellaisia toivoisin jos nyt vauva olisi tulossa.

Ja sehän on kaikkein kätevintä että yrittää mahd. paljon sopia kuka ostaa mitäkin, jos oikeen tarkat toivomukset on, ei oo sitten kivaa kun tuleekin samoja lahjoja.

Vierailija
4/7 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapset saaneet synnyttyään kaikkea käytännöllistä, vaatetta, lelua ym.. ja sitten ristiäislahjoista suurin osa on ollut tälläistä korua, valokuvakehystä, vauvakirjaa ja muuta sellaista mikä jää muistoksi ja mun mielestä ne on kivoja ristiäislahjoja, että ne on lapsella vielä aikuisenakin muistona, eipä sitä sitteriä ym. varmaan sitten enää tule säilytettyä kun käyttöikä on ohi. Ja yks mikä on kaunis mutta tavallaan käytännöllinen, niin sellanen " säätöpossu" joka on tinaa, niitä saa kultasepänliikkeistä, meillä ainakin tuo esikko kovasti tykkää kun saa kolikoita kummeilta, isovanhemmilta ym.. ja sitten laittelee niitä ylpeänä säästöpossuunsa :)

Vierailija
5/7 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös pojat saaneet syntymän jälkeen käytännöllisiä lahjoja, vaatteita yms Ja ristiäislahjoiksi kummeilta lusikat, esikoinen sai vakuutuksen, vauva-kirjan, koruja ja valokuva kehyksen sekä säästöpossut yms.

T:Mareila+pojat 4 v 10 kk ja 8kk

Vierailija
6/7 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tinaisia, hopeisia, lasisia koristeita (kehyksiä, rasioita, kynttiläjalkoja jne) ja käyttöesineitä (mukeja, kahvilusikoita, kakkulapio jne.). Kaikki on siis aina esillä valokuvien kanssa. Lisäksi kaikilla on ainoa, mitä olen toivonut eli oma kummilusikka, niinkuin meillä vanhemmillakin on. Ja niitä kanssa käytetään:)

Itse tykkään että on kiva saada aina jotain mikä säilyy henkilökohtaisena muistona eri elämänvaiheilta.

Kaikki on olleet kivoja lahjoja mutta kehyksistä tykkään itse eniten sekä tytön kultaisesta sydänriipuksesta.

Vaatteet ovat olleet kaikista lyhytikäisimpiä lahjoja.. kakkonen sai kummiltansa 62 cm lappuhousut (ei farkkukangasta) ja ne oli päällä muutaman kerran sitten ne puettiin nallen päälle, että jäisi joku muisto kummilta:/

Myös muut kun ' perus' ristiäismuistot ovat kivoja, kuten kello, taulu, muumiseinälautanen, valokuva-albumi, Arabian lastenastiasto ja aterimet jne.

Myös joku laadukas satukirja olisi kiva lahja ja tietysti vauvakirja.

Ja jos kysyttäis niin voisin toivoa vakuutusta tai muskari- tai vauvauintirahoitusta. Tietysti rattaat, sitteri, kunnon syöttötuoli (esim. trip trap) olis kiva saada lahjaksi. Kuten kantoliina, lelukaari/jumppalelu, unipussi, kestovaippoja koko satsi tai vaikka videokamera tai digikamera jne.

Jos ei noita pieniä henk. kohtaisia muistoja kaipaa, niin tälläisen kalliimman voisi toivoa vaikka kimppalahjaksi.

Jos nyt pääsisin kummiksi antaisin tytölle korun ja pojalle kehyksen sekä lupauksen ' kummipäivästä' eli lupaisin viettää kummilapseni kanssa yhden päivän/illan kuussa. Näin sekä vanhemmat voisivat suunnitella itselleen jotain etukäteen ja henkilökohtainen yhteys kummilapseen kehittyisi, ehkä paremmin kun tavallisesti kyläilemällä:)

(Onnistuisikohan tälläinen pitemmän päälle?)

Vierailija
7/7 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin ristiäislahjaksi etukäteen sovittu kastemalja ja -kynttilä. Olivat posliiniset ja käsinmaalatut. Itse soitin tekijälle mitä haluttiin maljaan maalattavan eli nimi, syntymäpäivä, paino ja pituus. Oli todella mieluinen lahja, hyödyllinen sekä jäävät muistoksi. Lisäksi saimme esim. kivan tinaisen rasian jossa voi säilyttää kasteveden. Menee myöhemmin vaikka korurasiaksi.

Vauvalahjat olivat käytännöllisiä: vaatteita, leluja, pussilakanasettiä jne. Saimme myös vaippoja, " pyllypyyhkeitä" jne käyttötavaraa.