Rautatabletit-kokemuksia?
Heippa vaan kaikille!
Olen raskausviikolla 24 ja tässä vaiheessa hemoglobiinini on kokenut lievän " nyrjähdyksen" alaspäin. Aloitin viikko sitten rautaa popsimaan neuvolan ohjeistuksesta 100 mg päivässä, merkki on Obsidan. Ongelma vaan on se, että niistä tulee järkyttävä olo ja vatsa on aivan sekaisin. Olisiko muilla kohtalotovereilla samoja kokemuksia ko.tableteista ja olisiko ehdottaa jotain muuta hyväksitodettua merkkiä?
Kiitos kovasti, kaikki vinkit tulee tosi tarpeeseen.
Nim. " vatsa sekaisinko 3 ja puoli kuukautta vielä?"
Kommentit (6)
heippa vaan!
Mullekaan ei obsidan sopinut. Käy ihmessä apteekista kysymässä muuta merkkiä.
Joku toinen voi olla mahaystävällisempi.
Itselle sopii spartocine. Neuvolassa th sanoi, että jos mikään ei tunnu sopivan mahalle, niin luontaistuotekaupasta saa myös jotain rautavalmistetta.
Etsimällä löytää :)
*Heidi rv38
Kokeile apteekista tai luontaistuotekaupasta sellaista kuin Kräuterblutsaftin yrttirautajuomaa...on aika kallista mutta mulla ei ainakaan tuu mitään vatsaongelmia ja nostaa nopsaan arvot ylemmäs. Sitä saa ottaa odotusaikana. Ite olen edellisessä raskaudessa sitä ottanut ja samoin aion nyt tehdä. Eikä ole pahanmakuista...erikoista kylläkin :)
Sitä sairaalassakin ekan synnytyksen jälkeen suosittelivat kun mulla tippu niin alas raudat.
Kokeilin varmaan kaikki markkinoilla olevat tabletit, masu tuli kipeeksi niistä. Eikä tuo kräuterblutsaftkaan nostanut hemoglobiinia.
Mutta sitten löysin sellaisen nestemäisen raudan kuin MALTOFER, jota kokeilin ja se nosti hempan nopeasti ja pitää sen korkealla.
Sitä voi tiputella mehun sekaan joten ei maistu miltään, ja imeytyykin hyvin kun laittaa esim.appelsiinituoremehuun jossa on C-vitamiinia (auttaa tunnetusti raudan imeytymisessä).
Pullollinen maksaa n.10euroa apteekissa ja kestää aika pitkään.
Mutta vatsa oli ihan sekaisin koko sen ajan. Sen jälkeen join pullollisen Kräuterblutsaftia, ja se sopi myös mulle hyvin. Nosti myös hb:n niin että se yksi pullo riitti, ja nyt on ollut koko loppuraskauden hb yli 130.
39+1
Joten nyt syön Duroferon Duretteria, sopii täydellisesti. Ohjeessakin lukee, että " Duroferon-depottableteista rauta liukenee hitaasti ja imeytyy vereen tasaisesti pitkän ajan kuluessa. Tästä johtuen elimistö käyttää raudan, etenkin anemiassa, paremmin hyväkseen ja samalla haittavaikutukset, kuten pahoinvointi ja mahakivut, vähenevät."
Farmaseuttikin suositteli.
..retafer-nimistä (meniköhän oikeen) tabua. Mulle tuli samoin obsidanista huono olo ja pahoinvointi alkoi uudestaan, vaikka oli jo kerran loppunut. Kannattaa testata eri merkkejä. Se on aika yksilöllistä, mikä auttaa. Mulla toi retafer on ollut ainoa, joka kelvannut.