Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidin köyhyys ottaa päästä ja rankasti!!

Vierailija
23.06.2008 |

.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä provot mun havaintojen mukaan ovat erittäin innokkaina ketjuissaan kommentoimassa.

Että suostuu tuollaiseen täysin järjettömään tilanteeseen?

Joku kysyi että uskooko joku että ap olisi tosissaan niin tyhmä???

Tämän kysymyksen esittäjä lienee hiukan pumpulissa elellyt ja todellisuuden maailmaa ymmärtämätön...?

Mitä sanoisit niistä tuhansista naisista jotka ottavat päivittäin turpaansa? Ovatko hekin provoja??

Ihan vaan tiedoksesi... maailmassa kyllä ihan oikeasti piisaa näitä tyhmiä (kuten sinä ilmaiset), pelolla alistettuja naisia jotka kärsivät päivästä toiseen eivätkä osaa tehdä mitään asialle. Valitettavasti sellaista todellisuutta maailmassa on...

Vierailija
22/36 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa kyllä ihan oikeasti piisaa näitä tyhmiä (kuten sinä ilmaiset), pelolla alistettuja naisia jotka kärsivät päivästä toiseen eivätkä osaa tehdä mitään asialle. Valitettavasti sellaista todellisuutta maailmassa on...

Kyllä tämän maailman todellisuudet ovat minulle tuttuja (ihan omasta kokemuksesta ja perhepiiristä, usko pois).

Kommenttini oli tarkoitettu ap:n (ja kaltaistensa) tilanteisiin. Hän ei kirjoittanut pelkäävänsä miestään, tai tämän kiristävän, uhkailevan, lyövän tms.

Ap:lla on näemmä koulutus, hän kirjoitti ihan selvää tekstiä, hän ei kirjoittanut olevansa sairas henkisesti tai fyysisesti, minkä takia hän ei voisi jättää tilannetta ja elää "normaalia" elämää ilman tuota miestä.

_Tätä_ en todellakaan ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa kyllä ihan oikeasti piisaa näitä tyhmiä (kuten sinä ilmaiset), pelolla alistettuja naisia jotka kärsivät päivästä toiseen eivätkä osaa tehdä mitään asialle. Valitettavasti sellaista todellisuutta maailmassa on...

Kyllä tämän maailman todellisuudet ovat minulle tuttuja (ihan omasta kokemuksesta ja perhepiiristä, usko pois).

Kommenttini oli tarkoitettu ap:n (ja kaltaistensa) tilanteisiin. Hän ei kirjoittanut pelkäävänsä miestään, tai tämän kiristävän, uhkailevan, lyövän tms.

Ap:lla on näemmä koulutus, hän kirjoitti ihan selvää tekstiä, hän ei kirjoittanut olevansa sairas henkisesti tai fyysisesti, minkä takia hän ei voisi jättää tilannetta ja elää "normaalia" elämää ilman tuota miestä.

_Tätä_ en todellakaan ymmärrä.

Voi olla älytöntä, tyhmää, saamatonta tms. mutta totta voi silti olla. Ihminen voi pelätä suuren askeleen ottamista. Ihminen voi pelätä miten hän pärjää. Ihminen voi silti myös rakastaa puolisoaan joka tekee lähtemisen vaikeaksi... Kuka meistä voi tarkalleen tietää mikä ap:n tarkka perhetilanne on? ei kukaan...

Vierailija
24/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies elelee leveästi hyvillä tuloilla, ostelee milloin mitäkin monen sadan euron työkaluja joille ei ole edes käyttöä ja jos jollekin kerran on jotain niin hyvä. Itse olen aina rahaton, joka paikkaan on landelta pitkä matka, joten ei edes kylästelyyn ole varaa lasten kanssa. Olemme siis aina kotona.

Kerran viikossa kauppamatka, jolloin täytyy laskea tarkkaan mitä ostaa ja arvatkaas vain onko varaa siihen kaikkein terveellisempään ruokaan, ei taatusti. Tarjousmakkaraa ja ällöä halpis jauhelihaa kuuluu meidän ruokavalioon. Mies lähti just parin päivän reissulle ja kävi kaupassa. Meille toi jauhelihaa ja itselleen oli ostanut pari 1,5 litran limua, pullapussin, hedelmäcoctailtölkkejä ja vaikka mitä "hyvää". Laskin vain mielessäni mitä oikeaa ruokaa olisimme saaneet silläkin rahalla.

4-vuotias lapsi kysyi, että mihin mennään kesälomalle. On kuullut kun muut puhuvat lomista. Mies sanoi lapselle, että tehän olette koko ajan lomalla. Olenhan lasten kanssa kotona. Emme siis lähde mihinkään. Koetan saada pihistettyä ruokarahasta, että saisin edes käytyä parin päivän sukulaislomalla lasten kanssa. Siellä ei yöpyminen maksa mitään ja kaupungissa voi ilmaiseksi nähdä vaikka mitä. Mies menee viikoksi lappiin kalaan. Pyysin, että veisi meidätkin johonkin pariksi päiväksi lomalle. "Ei ole varaa kun kaikki maksaa." Mies sai juuri 3000 lomarahat.

En koskaan ikinä olisi ajatellut olevani tässä asemassa. Pienten lasten kotiäitinä maalla rahattomana ja täysin miehen "armoilla". Täältä asti kun hakee töitä, niin täytyy laskea että kannattaako se. Lasten hoitomaksu, työmatkat nielevät niin paljon, että tulos oman alani palkalla on se ja sama, onko siis työssä vai kotona. Toista olisi, jos asuisi lähellä työpaikkaa...

Vaikka lapsia rakastankin yli kaiken, joskus mietin että onko kaikki tämän kitumisen arvoista!?

Vierailija
25/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole ikinä ymmärtänyt, miten perheessä voi olla vanhemmilla omat rahat. eikös se ole yhteinen elämä, yhteiset lapset, yhteinen koti ja niin edelleen!

en ikimaailmassa kattelis tollasta ukkoa..! jos naisella on päävastuu lapsista ja kodista, miksei miehellä siitä että "elättää" perheensä?? vaikkakin vierastan sanaa "elättää", mutta eihän toi toimi mitenkään perheessä!

Vierailija
26/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysty ymmärtämään.

Siis miten perheessä voi perheenjäsenillä olla eri tulot?

Meillä kaikki tulot on perheen yhteisiä tuloja ja kyllä niitä käytetään tasapuolisesti ihan jokaisen perheenjäsenen hyväksi.

Ja ennenkuin joku alkaa vinkumaan niin vastaan että kyllä, myös silloin kun minä (vaimo) olen ollut se perheen ainoa tienaaja.

Vierailija
27/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kuitenkin yhteisiä? teidän täytyisi vähän yrittää yhtenäistää tuota katsantoanne talousasioihin.

Vierailija
28/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pelkästään kauhistele, vaan ihan totta, eihän toi voi olla todellista. Kyllä perinteisestikin mies elätti perheen ja äiti hoiti kodin, mutta eihän toi mene edes niin. Miten niin "mies vie lomalle" tai "äiti menee lasten kanssa sukulaisiin". Teidän pitäis olla perhe.

Vierailija
29/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mitäs sitten, kyllä minäkin olin köyhä ennen kuin pääsin töihin." Niin, silloin ap oli työssä ja ei ollut lapsiakaan. Eikä kummallakaan ollut hätäpäivää, makselin vuokrat , sähköt yms.menot yksin, ostin ruoat, ostin bensat, maksoin baari-illat. Eikä miehen tarvinut ikinä itkeä rahattomuutta... ap

Vierailija
30/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ap oli työssä ja ei ollut lapsiakaan. Eikä kummallakaan ollut hätäpäivää, makselin vuokrat , sähköt yms.menot yksin, ostin ruoat, ostin bensat, maksoin baari-illat. Eikä miehen tarvinut ikinä itkeä rahattomuutta... ap

Tietääkö hän, että hänellä on lain mukaan elatusvelvollisuus sua kohtaaan?

Vierailija
31/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltäsi ovatko lapset hänen, sinun vai molempien? Jos vastaa molempien, tiedät mitä sanot.

Vierailija
32/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetko miehen pyykit, laitatko hanelle ruokaa? Nyt nopeasti hinnoittelemaan kaikki se mita hanen eteensa teet. Seksilla voit tienata aika hyvin, en tosin tieda kaypaa hintaa mutta laatuhommasta voi aina veloittaa mukavasti.

Jos tama ei auta, sano etta menet pyytamaan apua seurakunnalta, saapahan sitten koko kyla tietaa etta mies on kykenematon pitamaan perheestaan huolta.

Minulle tuli niin paha mieli tilanteestasi, koita jaksaa mutta pane nyt kova kovaa vastaan.

Vierailija
33/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin mieheni kanssa "omat rahat", mutta pidimme huolen siitä, että molempien elintaso oli samanlainen, vaikka hoisinkin lasta kotona.

Vierailija
34/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuollaista voi ollakaan!

Vierailija
35/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas mies antaa palkkansa minulle, ja minä maksan laskut, ostan ruoat, annan sille bensarahaa, ja laitan loput säästöön. Ärsyttävää tämäkin, kun on vastuussa ihan kaikesta, mutta ainakin kaikki rahat ovat koko perheen käytössä.

Vierailija
36/36 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tossa kohtaa voisi miettiä uudestaan rahapolitiikkaa?

Ymmärrän hyvin että mies ottaa limsaa ja pullaa työmatkalle -jauheliha on aika paha valinta sinne.. Tai ravintolassa syöminen.

Minusta sinäkin voisit ottaa osaa kauppareissuun ja tehä miehelle kauppalapun johon raapustat parin päivän sapuskanne. Tai menet mukaan kauppaan!!

En ymmärrä mitä miehen pitää tuoda teille kaupasta, eikö jauheliha ole ihan hyvä vaihtoehto? Jos haluat muuta niin kai sen jokanen sanoo.

Meillä on yhteinen maksupino. Se maksaa jolla on rahaa. Omista menoista voi aina tinkiä: esim. jättää tilaamatta lehtiä, mutta yhteinen koti on myös yhteisiä sijotuksia ja matkoja. Ei vaan toisen virkistymistä.

Jos yhteisiin sukulaismatkoihin ei löydy rahaa mutta kalareissuun löytyy -on syy motivaatiossa reissuun.

Päälimmäisenä matkana on koko perheen virkistys.

Teijän tarttee löytää yhteinen sävel! Omat menot/omat tulot sopii kun ei ole lapsia. Mutta jos on pentuja niin niistä huolehditaan yhteisesti. Tällähetkellä SINÄ maksat prosentuaalisesti enempi taloudestanne koska sulla on TUKIA (ei palkkaa) minimaalisesti. Miehen pitää siis maksaa enempi jos olet kotona. Sinun kotona oleminen ei taas saisi rasittaa "liikaa" perhettä. Tarkotan että jos lapsi on yli 3- vuotias etkä vaan halua mennä töihin kun ei kiinnosta.

Silti lapsista tarttee huolehtia; vaatetus, ravinto ja sairaanhoito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän