Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä kaipailisin muutamasta nimestä

22.01.2006 |

Meillä nimipohdinnat aina vaan jatkuu, mielipiteitä mielellään kuulisin.

Kumpi nimistä mielestäsi kivempi

Lukas vai Noel

Entä mielipiteitä seuraavista tytön nimistä... mikä/mitkä parhaita ja mikä huonoin vaihtoehto mielestänne?

Lila

Nelli

Salla

Lotte

Jessi

Ella

Olivia

Kiitos avusta näin etukäteen.

Kommentit (12)

1/12 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih..tytön nimistä kaikki ihania, mutta jotain mietteitä..

Lila:kaunis ja hitusen erikoisempi..

Nelli:Mun kestosuosikki..ihanan pehmoinen nimi!!

Salla:Tämä taas mukavan reipas jotenkin.

Lotte:Kiva.. ja erikoisempi kuin Lotta!

Jessi:Tämäkin mukava..

Ella:Ella on nätti, mutta harmillisen yleinen!!

Olivia:Aivan ihana, mutta koska teillä on jo näin monta ihanaa vaihtoehtoa ja Olivia sopisi niihin kaikkiin hyvin 2./3.nimeksi niin kannattaisiko laittaa niin, silloin saisitte ainakin 2 ellei 3 suosikkinimeänne käyttöön ;o)!!

Vierailija
2/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi nimistä mielestäsi kivempi

Lukas vai Noel

- minä pidän jotenkin enemmän nimestä Lukas! Myös Luka on kaunis ja reipas!

Lila

- aika kiva ja erikoinenkin, ei ehkä suosikkini kuitenkaan

Nelli

- ihanan reipas ja tyttömäinen!

Salla

- kiva, näistä ehkä suosikkini!

Lotte

- ihana uusi tuttavuus minulle! Myös Lotta nimestä pidän ja tästäkin

Jessi

- ehkä hiukan lempinimimäinen mielestäni? Johtuu ehkä siitä että tunnen läheisesti erään Jessica tytön jota kutsutaan Jessiksi. Mutta kiva kuitenkin!

Ella

- Pidän mutta mielestäni hiukan yleinen nimi....

Olivia

- toisena tai kolmentena nimenä erittäin toimiva! Salla Olivia ois kiva! Kolmas nimikin sopisi tuohon väliin vielä hyvin. Meillä on toisena nimenä Emilia ja ehkä hiukan saman kuuloinen kuin Olivia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt tässä järjestyksessä:

Lotte -oma suosikkini (ollut jo sieltä lapsuudesta : Lisen ja Loten salaisuus-kirjan myöten)

Olivia -kaunis

Nelli -suloinen

Lila - erikoisempi, mutta kiva

Jessi -napakka, pidän tästäkin

Ella -kiva

Salla - ok myös

-Jos en olisi löytänyt nykyistä kakkosnimeä tytöllemme niin kakkos nimiksi olisi ehkä tullut Ella Olivia, ne sopii niin hyvin yhteen:)

Vierailija
4/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään enemmän nimestä Lukas. Ja niin kuin joku muukin jo sanoi, myös Luka on kiva nimi.

Lila - Nätti nimi, ja erilainen..

Nelli - Lähipiirissä on tyttö nimeltä Nelli, tulee mieleen sellainen tomera mutta niin tyttömäinen pikku-neiti.. Tosin myös meidän oma kulta, koira-sellainen, on nimeltään Nelli. :) Nimenä todella kaunis!

Salla - Kiva perusnimi

Lotte - Ihanan erikoinen, heti tulee mieleen nämä kirjat.. :)

Jessi - Minusta myös kovasti lempinimen oloinen

Ella - Kaunis, vanhahtava nimi.. Näistä suosikkini!

Olivia - Tämän liittäisin tuon Ellan perään toiseksi nimeksi. :)

glemei

Vierailija
5/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila Hyvä. Tykkään kovasti. Lyhyt, raikas ja muodikas.

Nelli En pidä ollenkaan. Sointuu minun korvaani pahasti.

Salla Pidän !! Rauhallinen, Lappiin viittaava naisellinen ja kaunis nimi.

Lotte Ihana! Pirteä tt, söpö ja hurmaava nimi

Jessi Ei minun makuun, mutta ei mitään vikaa. J-nimiä on niin paljon.

Ella Ei kiva, Kaipaisin jotain pirteyttä.

Olivia Erittäin kaunis ja sointuva nimi.

Vierailija
6/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea valita kumpi on kivempi Lukas vai Noel. Molemmat mukavia. Mut jos pakko on toinen valita niin ehkä Lukas.

Tyttöjen nimistä:

Lila, Ihan kivan kuulonen, mut ei ihan mun suosikkeja

Nelli, Tykkään tosi paljon

Salla, nätti, mutta miellän ehkä edelleen oman ikäpolveni (-81) nimeksi, sillä mulla on niin monta Salla nimistä koulukaveria

Lotte, Suosikkini näistä, Lotta, myös ihana nimi

Jessi, en pidä niin paljoa, ehkä lempinimimäinen.

Ella, ihana, mut yleisyys vähän vie voimia ja muutenkin E-alkuiset lyhyet nimet on nyt niin pinnalla, sekä tytöillä et pojilla

Olivia, aikasemmin en tykännyt yhtään, mutta nykyään kuulostaa jo ihan hauskalta, mut laittasin minäkin sen ehkä ennemmin toiseksi nimeksi.

Vierailija
7/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Noel on mukavampi nimi kuin Lukas, koska se ei ole niin yleinen ja kuulostaa sointuvalta (pehmeän kauniilta). Se siinä vähän kyllä haittaa, että se on niin jouluinen nimi, kun se tarkoittaa joulua. Joululapselle olisi kyllä tosi passeli nimi.

Miettimistänne tytön nimistä paras on mielestäni Jessi. Siinä on reippautta ja minusta nimen harvinaisuus on hyvä juttu. Myös Olivia ja Lotte ovat aika kivoja. Vähiten pidän Nellistä, koska se on minusta vähän karamellimäinen ja lempinimimäinen.

Vierailija
8/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lukas vai Noel?" Molemmat näistä ihania! Enemmän kyllä tykkään että Lukas kirjoitettaisiin Luukas. Voi meinaatteko kutsua pitkänä vai lyhyenä? Luukas siis olisi paras =) Toisena Noel. Ja sitten Lukas. Tulikohan liian sekavasti...

Tytön nimistä eniten minua miellyttävät Nelli, Ella ja Olivia. Olivia paras, mutta vähän häiritsee sen yleistyminen. Nelli ja Ella ihanat, mutta jotenkin liian " tyttömäiset" . Siis pienelle lapselle, mutta entäs sitten 50-vuotias Nelli? Loput noista tyttöjen nimistä ei ole mieleeni. Ella Olivia olisi aika ihana =)

Vierailija
9/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette suomenkielisiä, ehdotan nimeä Luukas.

(ja nimenomaan pitkänä, tosin Lukaskin on parempi kuin Luka)

Entä mielipiteitä seuraavista tytön nimistä... mikä/mitkä parhaita ja mikä huonoin vaihtoehto mielestänne?

Tässä mielestäni järjestyksessä:

1. Olivia

2. Ella

3. Nelli

4. Salla

Nämä allaolevat käyvät ette ole suomalaisia. Lila on jotenkin mun mielestä jenkki-nimi, Lotte taas ruotsalais-saksalainen ja Jessi ei oikein ole " oikea" nimi ollenkaan. Itse ehdottaisin tilalle Alli, Lotta tai Essi.

Lila

Lotte

Jessi

Jos itse kokoaisin nimen näistä annetuista päätyisin varmaan nimeen Olivia Essi Nelliina

10/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukas vai Noel?

NOEL ilman muuta! Lukas nimessä on harmillista kun ei tiedä varmasti miten se luetaan ja kirjoitetaan (' Lukas' , ' Luukas' , ' Luukkas' , ' Lykaa' ranskalaisittain.) Ja entäpä taivutus: Luukaksen, Luukkaan, Lukaksen, Lukaan jne. Noel on ihanan helppo mutta kansainvälinen ja komea, vaikkei mikään kova nimi.

Lila - muuten kiva nimenä, mutta henk.koht. en pidä tästä väristä yhtään, (hyh!!) Ja lausutaanko ' Lila' vai ' Liila' ?

Nelli - nelli karamelli... kuin lasten lorusta. Lempinimenä hyvä, ensimmäisenä oikeana nimenä minusta turhan pehmo.

Salla -kiva ja tomera tytönnimi! :o) Peppimäistä iloisuutta ja silti pehmeä nimi.

Lotte - made ranskaksi... Ruotsalaisin näistä tämän listan nimistä, onko tarkoituksella, ts. esim. sukunimi ruotsalainen? Jos on, ihan ok. Lotte on kivampi kuin Lotta.

Jessi - en pidä, on kuin Jessika olisi katkaistu kesken. Tulee myös voimakkaasti pojan nimi Jesse mieleen... ja koirankin nimi? :o/

Ella - ihana, naisellinen ja kansainvälinen nimi, upea nainen Ella Fitzgerald.. :o) Mutta valitettavasti Ella on tällä hetkellä AIVAN LIIAN suosittu minun makuuni. En halua, että tyttärelläni on monta samannimistä koulussa luokallaan, ja Elloja on kyllä tällä hetkellä " pilvin pimein" .

Olivia - kaunis, sopii tummalle tytölle (Kippari-Kallen Olive Oil-tyttöystävä tullee mieleen ;o) Kävisikö teillä toiseksi nimeksi?

Paras: Salla (Olivia)

Vähiten pidän: Jessi

Musta hevonen/uusi ehdotus: Lilia!

Vierailija
11/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaksen taivutuksesta ja lausumisesta oli puhetta. Taivutus näkyykin tuossa ekassa lauseessa, näin minä ehdottomasti taivutteklisin. Lukaksen, Lukakselle jne. Jä ääntäminen niin kuin kirjoitetaan eli lyhyenä. Luukas on sitten ihan toinen nimi, mahdollinen sekin toki ja ehkä myös lyhyt muoto Luka, mutta jotenkin tuo Lukas on tähän asti ainakin ollut noista se paras vaihtoehto.

Noel tosiaan tarkoittaa joulua ja meidän tuleva nimeä vailla oleva vauva syntynee mahdollisimman kaukana joulusta, mutta silti meillä nimelle on omat perusteet. Jouluaikaan (rv 12+) meillä vietettiin todellisia piinapäiviä ja -viikkoja ja keskenmenon uhka oli vahvasti päällä, itse asiassa olin siitä jo 99,9% varma. Nyt kuitenkin tilanne näyttää rauhoittuneen ja usko omaan kesävauvaan on pikkuhiljaa palautunut. Jos kaikki menee siis hyvin ja vauva syntyy kesä-heinäkuussa, olisi hän siltikin meidän oma jouluihmeemme.

Ja kun isoveljen nimi on Leo, niin eikös NOEL LEON veljelle hyvin kävisi =).

Isompi sisaruskaksikko on Laura ja Lassi, eli siksi L-linjan jatkaminen on kuitenkin ollut perusteltua, mutta ei todella pakollista. Oikeastaan haluaisin nyt jo poiketa kaavasta, en aio väenväkisin L-nimeä etsiä, mutta jotenkin perustellusti joukkoon pikkusisaruksen nimi on tietysti sovitettava. Tytön nimet meillä suurempana ongelmana, jos pojalle tuntuis olevan useampikin kiva vaihtoehto, niin tytön vaihtoehdot ei oikein vielä ole kolahtaneet mitkään. L-nimistä ainoana vaihtoehtona on enää Lila Ja Lotte, muut on jo loppuunkäsitelty, mikä mistäkin syystä. Suosikkini olisi ollut Lotta, mutta sukulainen ehti ensin tässä asiassa, joten Lotte olisi vähän " kompromissi" siitä.

Laura, Lassi, Leo ja Lila

Laura, lassi, Leo ja Nelli

Laura, Lassi, Leo ja Salla

Laura, Lassi, Leo ja Lotte

Laura, Lassi, Leo ja Jessi

Laura, Lassi, Leo ja Olivia

Jotenkin noista minkä tahansa tuohon ketjuun pystyn kuvittelemaan, mutta a-haa elämys puuttuu =).

A-PU-VA

Eli lisää kommentteja otetaan ilolla vastaan. Kiva kartoittaa mitä mieltä muut näistä nimistä on, siksi en alkuun sisarusten nimistä mitään puhunut, koska takuuvarmasti L-nimet olisivat enemmän puoltoääniä saaneet pelkän linjan jatkamisen takia.

Niin ja tuo Olivia voi tosiaan olla myös toisena nimenä, mutta jotenkin se sopisi ihan ekaksikin. Alkaa samalla mihin Leo loppuu ja se L sieltä alkupäästä löytyy.

Ai niin ja abacon kysymykseen vielä; Lila äännettäisiin ehdottomasti Lila ei siis liila. Ja hyvä tietää tuo Lotten ranskankielen merkitys, siitä kyllä vähän miinuspisteitä nimelle, kun inhoan kaikkea kalaan liittyvää :-/. Mutta nimien merkityksellä on minulle kyllä väliä, siksi mm. Leea (tarkoittaa arabiaksi lehmää) on poissa laskuista =).

Mutta siis lisäkommentteja jään innolla odottelemaan.

Vierailija
12/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukas ja Noel ovat molemmat aivan ihania nimiä! Ehkä hieman enemmän tykkään Lukas-nimestä, olihan se meillä pojalle aikoinaan vaihtoehtona ;)

Lila - Ihana nimi, kaunis ja hieman erikoisempi.

Nelli - Ihan ok nimi, pehmeä nimi.

Salla - Tunturi tulee mieleen, mutta kiva nimi.

Lotte - Pirteä ja kaunis.

Jessi - Ei minun suosikkejani.

Ella - Mielestäni liian yleinen, mutta nätti nimi.

Olivia - Ihana! Tosin aika yleinen tämäkin.

Noista nimistä eniten tykkään Lilasta, vähiten Jessistä.