9,5 kk liikkumisesta
Onko monia muita joiden 9,5 kk ei vielä oikein liiku? Meillä ei ryömi eikä konttaa. Kiertää kyllä napansa ympäri ja senkin vähän laiskasti. Ei liiku eteen eikä taakse. Hieman on nyt vähän aikaa varannut jaloilleen, mutta ei mitenkään hyvin. Yhtään ei yritä askeltaa.
Kommentit (3)
tyttö on nyt 8,5kk, ja oppi kääntymään vasta reipas kuukausi sitten. Taaksepäin pääsee ryömimään, pyörii napansa ympäri ja nousee konttausasentoon, mutta ei tiedä yhtään mitä siinä pitäisi tehdä :) Istuu tosi hyvin, jos laittaa istumaan, itse ei osaa nousta.
Meillä ei varaa jaloilleen yhtään, varvistaa vaan ja itkee. Nyt mennään ylimääräiseen neuvolaan 9kk iässä, ja jos silloinkaan ei vielä varaa jaloilleen, niin 10kk sitten ylimääräiseen lääkäriin.
Onhan tämä vähän outoa, kun esikoinen oppi paljon nopeammin kaikki taidot. Mä tosin huomasin vasta äsken, että isänsä on ollut myös hidas liikkumaan oppimisessa, oppi kävelemään vasta 1v3kk, joten tuskin meillä mitään hätää on, on vaan tyttö tullut isäänsä.
Ei varmaan kannata huolehtia, jotkut vaan on rauhallisempia kuin toiset! Tosin tiedän, että tuo lause ei paljoa auta, kun itse miettii jo kaikki pahimmat vaihtoehdot mielessään.. Uskon ja toivon, että kyllä tuo meidän neiti viimeistään kouluun kävelee itse :)
Meidän typykkä kääntyi aikasteen selältä masulleen, eli 2.5 kuisena. Sen jälkeen kääntyili ja pyöri massun ympäri. Liikkui kävelytuolissa. 8kk alkoi mönkimään taaksepäin ryömien. Ja nyt 10.5 kuisena....perjantaina oppi ryömimään eteenpäin. Kävelee kun pitää käsistä kiinni. Että ei se meitinkään neiti ole niin sporttinen! :)