Apua yöheräilyhin, vauva 6kk
Lapsemme yöt ovat levottomia, heräilee tunnin, parin välein lohduttomaan itkuun ja yleensä rauhoittuu rinnalle viereen. Mistähän johtuvat nuo yöheräilyt? Saa päivisin pari purkkia kiinteitä ja illalla puuron sekä tietenkin korviketta lisäksi, että nälästä ei johtune..
Kommentit (5)
Lääkärin mukaan ei masuvaivaa, koska rauhoittuu kuitenkin rinnalle heti. Voisiko kuulua tuohon 6kk ikään?
Mutta meillä ovat allergiat ilmenneet juuri yölevottomuutena. Maidosta ei tullut ihoreaktiota vaan juuri tuollaista itkeskelyä. Kannattaa kokeilla putsata ruokavalio pariksi viikoksi, sitten näet johtuiko siitä! Esim.maidottomalla ja munattomalla dietillä(myös viljattomalla)on kohtuullisen helppo olla etenkin jos kokeilet pari viikkoa ensin. Itsellä oli aluksi vaikeaa mutta nyt olen ollut 9kk jo imetysdietillä jossa n.15 ruoka-ainetta. Kannattaa kokeilla! Allergioihin on vaikea saada apua, jos dietti puree niin kannattaa mennä yksityiselle all,ergologille!
Mua harmittaa kun en ennemmin tajunnut lapsemme allergiaa. Esikoinen ja vanhemmat olemme terveitä mutta sitten tuo kakkonen onkin allergikko. Kärsittiin aika kauan huonoista öistä ja itkuista ja kyllä niitä tietysti vieläkin tulee välistä jos kokeillaan uusia ruoka-aineita.
Lapsi saattaa alkaa nukkuessaan itkemään aika rajustikin..mutta rauhoittuu hetken kuluttua uudelleen nukkumaan.. En sano eikö tuo voisi olla vatsavaivojakin mutta mahdollisuutena voi myös olla se, että lapsi säpsähtää hereille, eikä osaa itse vielä nukahtaa omin avuin uudelleen.
Meillä olaan opeteltu pikkuhiljaa lapsen kanssa nukahtamaan itse kun vie esim sänkyyn makaamaan. Ei tarvitse aina vanhemman hyssyttelyä tms.Tietenkin jos lapsi vain huutaa kurkku suorana niin olen mennyt rauhoittamaan..
Meillä OLI sama tilanne vielä viikko sitten. Vauva heräsi parin tunnin välein itkemään. Joskus auttoi tutti, joskus että otti viereen ja tietysti tissi.. Iltaisin söi puuroa + maissivelliä, joten nälkä ei ollut.
Mutta yhtenä iltana (omasta väsymyksestä johtuen) laitoinkin vauvan nukkuun puolta tuntia aikaisemmin kuin normaalisti, ja hokkus pokkus, vauva nukkui yö paljon rauhallisemmin ja heräsi syömään klo 3 ja klo 6. Ja näin on yöt menny siitä lähtien.
Eli vaikka vauva ei aikaisemminkaan ollut kauhean väsyneen oloinen nukkumaan laitettaessa, silti tämä aikaistus auttoi meillä.. Joskus se on pienestä kiinni.
Voisiko olla masuvaivaa? Oletko kokeillut olla antamatta esim. puuroa tai korviketta Viljat ja lehmän maito (korvike) ei kaikille vain sovi. TAi sitten ihan vain eroahdistusta.