Ihme kipu navan seudulla... rv26
Nyt noin kolmen päivän ajan on tuossa navan oikealla puolella ihossa tuntunut vähän kiristystä ja kipua.
Mistäköhän tuo mahtais johtua? voisiko olla jotain tekemistä sen kanssa, että napa on viittä vaille pullahtamassa ulos?
Kommentit (4)
Esikoista oottaessa ei moista vaivaa ollu,mutta kuopusta oottaessa oli. Miulla se oli kans navan oik. puolella ja tuntu välillä tosi kipeesti. Napa ei oo pullahtanu kummassakaan raskaudessa. Ilmeisesti kuuluu asiaan,kun useemmalla on samanlaisia tuntemuksia ollu. Helpottava tieto! Ei tarvii taas tässä raskaudessa kummastella ja pelätä,jos kipu ilmaantuu.
on ollut joka raskaudessa samaa. (nyt 4:s lapsi tulossa) Aikasemmissa raskauksissa oon asiasta kysyny äitiyspolilla, mutta eivät osanneet sanoa mistä johtuu.
Tässä raskaudessa kävin eri asiasta kokeneella alan lääkärillä ja hän selitti sen johtuvan siitä kun maha kasvaa ja aiheuttaa navan kiinnikkeisiin (olisko ollu venymistä?) kipua. Täysin vaaratonta. Joillekin kuulemma kehittyy raskausaikana ihan tyrä napaan, mutta sekin ilmeiseti vaaratonta.
Ehkä vähän huonosti selitin, kun en enää muista miten lääkäri asian muotoili, silloin tuntu ihan järkeenkäyvältä. Mutta asian on siis selitys olemassa...
Ei taida monella ko. kipua olla, ite en oo tutuilla kuullut olleen, eivätkä tosiaaan siellä ä-polilla tienneet asiasta.
ja kun niistä kyselin, sain vastaukseksi, että lihakset siinä vatsalla venyvät ja kudokset repeilevät hieman. Asiaan kuuluvaa siis. Ja napa nappulahan sieltä uloskin pullahti niitä main.
Elisa ja Hypnonapa 31+3
juuri navan oikealla puolella. Kipu ei kuitenkaan ole jatkuvaa, enkä siihen ole sitten sen kummemmin reagoinut. Tunne on kuitenkin todella inhottava; kiristävää kipua. Minulla ei ole napa pullahtanut koko raskauden aikana ulos ollenkaan, mutta olen liittänyt kivun kyllä siihen, että iho navan seudulla alkaa jo tosissaan kiristämään. Ja tuo kipu on nyt minulla ollut n. kaksi viikkoa, tosin raskaudessa viimeisiä päiviä viedään...
-Niiga
rv.41+1