Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thames-joen valas kuoli matkalla kotiin

Vierailija
22.01.2006 |

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Thamesin+valas+kuoli+matkalla+kotii…

On siinä ollut englantilaisilla ihmettelemistä, kun valas uiskenteli Thamesiin. Surullista, ettei jaksanut takaisin kotiin avustusyrityksistä huolimatta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilevät valaan olleen sairas

Vierailija
2/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut viitsii murehtia yhden merenelävän takia kun afrikka on pullollaan pieniä lapsia jotka kuolee nälkään? Mulla nää lööpit nostaa karvat pystyyn, kun yhtä valasta varten kerätään kauheasti porukkaa " auttamaan" ja todellisessa hädässä olevia IHMISIÄ ei huomioida ollenkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on köyhyyttä? Ja lisäksi minua ällöttää että 53 valtion Afrikka yleistetään aina köyhyyden mantereeksi. Sielläkin on koko ajan suureneva hyvinvoiva keskiluokka ja eihän niitä valtioita voi edes verrata keskenään kun joukossa on hyvin toimeentulevia ja todella köyhiä.

Vierailija:

Miten jotkut viitsii murehtia yhden merenelävän takia kun afrikka on pullollaan pieniä lapsia jotka kuolee nälkään? Mulla nää lööpit nostaa karvat pystyyn, kun yhtä valasta varten kerätään kauheasti porukkaa " auttamaan" ja todellisessa hädässä olevia IHMISIÄ ei huomioida ollenkaan!

Vierailija
4/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sitten suret jokaista kuolevaa ihmistä, masentelet kuolinilmoitusten edessä, huolehdit Suomen ja muide nmaiden kodittomista, laitat puolet tuloistasi köyhien avustuksiin?

Olet pyhä, ONNEA! Taakkasi vaan taitaa olla aika raskas kun suret koko maailman hätää (niin paitsi valasta).

Vierailija
5/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pistää miettimään tämän päivän maailmaa; orjuutta Afrikassa ja Euroopassa, Sudanin heimosotia, lapsuuden riistoa, tyttöjen ympärileikkausta, epätasa-arvoa, ihmisarvon menetystä, surua...

Se jos mikä on surullista! TÄMÄN päivän maailmassa...

Vierailija
6/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestini pointti ei ollut Afrikassa, vaan siinä että tämä eläinhössötys on mielestäni mennyt liian pitkälle. Ja kyllä, minäkin olen joskus nuoruuteni vuosina kuulunut Animaliaan, olen edelleenkin sitä mieltä että turha kärsimys on järjetöntä, eläimilläkin, mutta on olemassa isompiakin asioita. Halusin siis Afrikasta yksinkertaisen esimerkin jonka kaikki ymmärtävät, kurjuutta on toki muuallakin, eikä sielläkään siis kaikkialla. Helpottiko?

Vierailija:

on köyhyyttä? Ja lisäksi minua ällöttää että 53 valtion Afrikka yleistetään aina köyhyyden mantereeksi. Sielläkin on koko ajan suureneva hyvinvoiva keskiluokka ja eihän niitä valtioita voi edes verrata keskenään kun joukossa on hyvin toimeentulevia ja todella köyhiä.

Vierailija
7/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun yhdestä/muutamasta asiasta puhutaan maailmalla niin muut jäävät täysin/lähes huomiotta.

Vierailija
8/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä kuin Venäjälle. Emme edes tiedä mitä kauheuksia siellä on. En voi kertoa niistä, koska en tiedä. Uskon kuitenkin olevan. Eikä tarvitse mennä kuin jonkin kaupungin kadulle iltasella, siellä tytöt kauppaavat itseään, tuskin siitä kuitenkaan itse yhtään hyötymällä (kannattaa lukea Leena Lehtolaisen Rivo Satakieli -kirja, ei tosi, mutta antaa ajattelun aihetta)...

Me av-mammat ruikutetaan maailman pienimmistä ns. murheista, ihan hävettää.

Vierailija
9/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos Suomen itsenäisyydestä taistellut ja SUomen uudelleen köyhyydessä uudelleen rakentanut vanhus kuolee SUOMESSA yksinäisenä makuuhaavoissa ja paskaisissa vaipoissa muka hyvässä hoidossa vanhankodissa, kukaan ei tee mitään. Kuoleehan ne muutenkin viis hoidosta tai kunniavelastamme.

Vierailija
10/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on toisinaan huono-omatunto omasta elintasosta, vaikka ei se Suomen mittapuun mukaan niin huikea olekkaan.

Olen myös sen verran empatiakykyinen että suren joskus toisten ihmisten kohtaloita, vaikka ei läheisiä olekkaan. Mielestäni ihan normaalia. Surullista jos et itse siihen kykene! (suren siis sinunkin puolestasi ;) )

Annan myös rahaa keräyksiin ja on vielä kummilapsikin Planin kautta.

Vierailija:

Sinä sitten suret jokaista kuolevaa ihmistä, masentelet kuolinilmoitusten edessä, huolehdit Suomen ja muide nmaiden kodittomista, laitat puolet tuloistasi köyhien avustuksiin?

Olet pyhä, ONNEA! Taakkasi vaan taitaa olla aika raskas kun suret koko maailman hätää (niin paitsi valasta).

Vierailija
11/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsitteko valaan?

Vierailija
12/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on World Visionin kautta kummilapsi. En silti syyllistä muita jos heillä ei ole. On hienoa, että toiset surevat myös eläinten kohtaloita ja auttavat eläimiä. Minua etoo kaltaisesi tekopyhät ihmiset, jotka asettavat oman empatiakykynsä muita paremmaksi. Sinun kaltaisesi ihmiset syyllistävät tsuanimin uhrien auttajia: " miksi autatte tsunamin uhreja kun maailmassa on nälänhätä?" Eikö ole hyvä että auttaa edes jotakuta? Eikö ole hyvä että ihmiset välittävät, vaikka valaasta?

Sairastut jos suret kaikkien ihmisten kohtaloa. Ihminen ei voi surra kaikkea. Et muutenkaan vaikuta kovin empaattiselta, jos paheksut muiden valasta kohtaan tuntemaa enpatiaa.

6

Vierailija
13/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMPATIA ei koskaan mene hukkaan, " tuhlaa" sitä valaisiin tai ihmisiin, eikä sitä ole maailmassa vain rajattua määrää.

Toiseksi, yleensä nuo eksyneet valaat ovat jotenkin sairaita. Syistä keskustellaan, esim. sukellusveneiden uä-teknologia saattaa olla osasyynä valaskuolemiin.

Vierailija
14/14 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vastaus ei ollut kutoselle vaan seiskalle

Tarkoitukseni ei ole ollut syyllistää ketään, vaan vastata asetettuun kysymykseen mitä teen näiden ihmisten hyväksi.

Mielestäni on hyvä että ihmiset kykenevät empatiaan, mutta jonkun valaan kohdalla itse koen sen turhana. Mitä tulee tsunamin uhreihin, niin siellä hätä on ollut todellista, ei voi verrata tähän asiaan!

Miettiikö nämä valaan pelastajat päivittäin ostamansa jauhelihapaketin kohdalla että siinäkin on kuollut eläin, ennenkuin on joutunut pakettiin ja jopa heidän takiaan välillisesti? (En ole kasvissyöjä) Realismia peliin.

Vierailija:

Minullakin on World Visionin kautta kummilapsi. En silti syyllistä muita jos heillä ei ole. On hienoa, että toiset surevat myös eläinten kohtaloita ja auttavat eläimiä. Minua etoo kaltaisesi tekopyhät ihmiset, jotka asettavat oman empatiakykynsä muita paremmaksi. Sinun kaltaisesi ihmiset syyllistävät tsuanimin uhrien auttajia: " miksi autatte tsunamin uhreja kun maailmassa on nälänhätä?" Eikö ole hyvä että auttaa edes jotakuta? Eikö ole hyvä että ihmiset välittävät, vaikka valaasta?

Sairastut jos suret kaikkien ihmisten kohtaloa. Ihminen ei voi surra kaikkea. Et muutenkaan vaikuta kovin empaattiselta, jos paheksut muiden valasta kohtaan tuntemaa enpatiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän