Sunnuntaihin TAMMIKUISET
Kommentit (18)
ONNEA kaikille vauvansa saaneille, lista vain pitenee niin ettei pysty pysymään perässä!
Itse täällä yhä odottelen ja vähitellen alkaa tuntua, että saisi tässä jotain tapahtuakin; suunnittelin hiukan, että lähden jo tänään siskoni kyydillä Tampereelle huomista äitipolikäyntiä varten enkä tule takaisin maalle ilman nyyttiä:))
Eilen supisteli aika paljon, kun olin jalkeilla koko päivän avustamassa miestä laittamaan kiinalaista ruokaa 15 hengen sisarus-, serkku- ja lapsijoukolle. Ruokapöydässä illalla sitten tuntui, että vaavi tulee mahanahkan läpi navan yläpuolelta ulos, sattui oikein kun siellä pungersi jokin kova osa. Illalla peilistä näkyi selvästi, kuinka vatsa on ihan kireällä vauvan muotojen mukaan ja kun liikkeitä on ollut tosi vähän aloin heti pelätä, että lapsivettä on liian vähän tai muuta ongelmaa pojalla. Vettä ei ole kyllä tihkunut, en ole ainakaan huomanut mitään ylimääräisiä vuotoja.
Eli hiukan huolestuttaa pienen hyvinvoinnin puolesta ja mietin tässä, josko tuppautuisin sinne synnärille tarkistuttamaan tilanteen jo tänä iltana.
Jaksakaa vielä te muutkin loppumetreillä odottajat
Vell@, onnea matkaan, jos et vielä ole mennytkin jo!
jujube 39 tasan,-JEE!
täälläkin supistellut koko eilisen päivän kippeesti. Yööllä heräsin kun olivat säännöllisiä 10min välein. ´Niitä kesti sen reilu 3h, jonka jälkeen nukahdin uudestaan..On tämä ihme hommaa, ja olin varma että yöllä lähdetään. Onneksi jäin odottamaan että tihenisivät viiteen minuuttiin. Ei olis ollu kiva lähteä turhaan tuonne pakkaseen =)
Nyt ei sitten mitään. Toivon että alkavat kohta uudestaan, kun yleensä ne oikeat on alkanut noin (tämä on siis neljäs raskauteni)
Supistusrikasta päivää =)
mamma2006 rv 40+3
Minulla taas on Ihanasti nukuttu yö takana -nukuin puoli kymmenestä yhdeksään :)
Voi nyt kyllä jänskättää Vell@n puolesta! Tsempit&halit sinne vaan, jos vielä olet kotosalla!!!
SolAngel:Nyt kyllä harmittaa, että pitikin mennä utelemaan sinun lantiokuvauksistasi! Kyllä olet karmeita joutunut aikoinaan kokemaan... Sinulle toivonkin nyt erityisesti, että kaikki menisi oikein mukavasti synnytyksessä!
Täällä yritän ottaa rauhallisesti ja miettiä välillä jotain muutakin kun sitä keskiviikon sektiota... Älkää jäätykö! (,meillä tämän paikkakunnan pakkasennätys on tänään -25,5 :/) HALUKSIN; eeviliina 39+3
Me käytiin eilen päivystyksessä, kun epäilin lapsiveden tihuttelua. Ei ollut lapsivettä, mutta oli ihanaa saada mielen rauha. Vauvalla kaikki hyvin, kohdun suu sormelle auki, mutta kohdun suu ei vielä tarpeeksi kypsä. No, ihanaa tietää ettei, nyt ainakaan ihan lähi päivinä synny. Ilmoittauduttiin just rakentaja kouluun ensi viikoksi, joten aika kuluu ja talon rakennusprojektin suunnittelu etenee.
Kaikille supistuksia ja kärsivällisyyttä.
Nim. henkisesti jo helmikuuta odotteleva Tazu rv 40!!!
P.S eikä tosi prinsessat tälläisiin pakkasiin synny. =)
Siis laskettuun aikaan, ja sehän ei tarkoita vielä yhtikäs mitään :)
Eikä vieläkään mitään tuntemuksia, taidetaan mennä helmikuun puolelle niin että paukahtaa.
Pitäisköhän pedata vauvan sänky tänään, vai jätänkö ensi viikonloppuun ... Jätän tekemättä, niin ehkä se tajuais alkaa tulemaan jo :)
Tänään olis tarkoitus käydä äänestämässä, ettei jää tekemättä. Täällä on kyllä niin kylmä, -22 astetta, ettei turhaan viitsis lähteä ulos, mutta pakko edes vähän käydä. Eikä nuo lukemat täällä Espoossa ole mitään verrattuna siihen mitä pohjoisemmassa on.
No juu, olen jo siivonnut jääkaapin tänään kun on niin pirun tylsää. Plääää tätä loppuaikaa. On aika inhaa olla " loppukuulainen" , kun saa vaan vierestä seurailla kun kaikki muut jo lähtee nyytinhakureissuun. Kun odotin esikoista, niin la oli myös aika loppukuusta, 23 pvä, muistan että oli samat fiilikset silloin. nyt on vielä myöhemmin, 29 pvä. Mielummin vois la olla vaikka jonkun kuun eka päivä :)))
vali-vali ronsu 39 tasan
...syntyi torstaina 19 pv. aamulla klo. 6.45.
Pituus 49 cm ja painoa 2980 g.
Kaikki meni hyvin ja kotiuduttiin jo eilen.
Tsemppiä kaikille vielä odottaville ja onnea muillekkin jo synnyttäneille! :)
t. oinas-rapu ja kauris
hyvin nukuttu yö takana, mutta vieläkin pikkasen tukkonen olo..
Vell@lle ja mamma2006:lle hirveesti tsemppiä, toivotaan et pian pääsette tositoimiin ja saatte vauvanne syliin :)
ja oinas-ravulle onnittelut pienestä prinsessasta.. :)
Täällä ei kans tapahdu edistystä ton synnytyksen suhteen, huomenna olis SE päivä eli tasan 40 viikkoa!
Ite oon veikkaillu et syntys 27. pvä, saas nähä miten käy.
tai sitten keskiviikkokin olis hyvä päivä syntyä.. joo mähän sen päätän ;)
Susku 39+6
Supistukset laantu aamusta seittemän aikaan.Tulee niitä vieläki,vaan aikalailla harvakseltaan.Nyt oon sitte yrittäny nukkua,vaan eipä uni meinaa silmään tulla ku pikkupätkissä.
Että tällasta tälläkertaa,ei lähdetty sitte ainakaan vielä.
Sunnuntaipäivän jatkoja kaikille!
ja hiljasta on. Ei mitään merkkiä synnytyksen lähestymisesta, onneks voi itteään rauhotella että enää max 2 viikkoo kun saa oman Nyytin syliinsä.
Eilen jo meinasin hermostua ku ei meinannu millään saada liikkeitä tuolta vauvalta, ensimmäinen kerta ku oli niin hissuksiin. Tänä aamuna alko sitten taas tavanomanen ryminä, tais vaan pikkunen levätä, toivottavasti suurta koetusta varten :)
Nyt täytyy jatkaa leipomista, sain ihme piikin tänä aamuna, uuni ollu kuumana jo 10 lähtien.
Kiti + karuselli 40 tasan
Moikka, siskot!
Täällä myös leivontapäivä. Mä tein äseken Marianne-muffineja, jotka ei kyllä makuhermoja hivele :(... epäilin jo taikinaa tehdessäni, että varmaan oli ohjeesta unohtunut sokeri pois ja lopputulos vahvistaa epäilyjäni. Pikkuisen makeampia olisivat saaneet olla. No, eikähän nuo syödyksi kuitenkin tule. Nyt on miehen vuoro - se innostui tekemään kinkku-juustosarvia, nam. Tarkoitus olis pakastaa vierasvaraksi, mutta saapa nähdä tulevatko taas syödyiksi ennen kuin saan yhtään pussiin ja pakastimeen. Viimeksi, kun mies leipoi, liuta sen kavereita haistoi meillä tehtävän herkkuja ja tulivat sitten käymään. No, se niistä sarvista :).
Masussa oli eilen aika hiljaista iltaa lukuun ottamatta. Onneksi tänään on sit jumpattu heti aamusta (tosi aamu joo, kun mä heräsin klo 11.00) :). Nyt vaan n huolena valkuainen virtsassa. Kysyisinkin, että onko kellään tietoa tai edes mielipidettä asiasta: mulla on siis kotona Combur 5 -testiliuskoja; oon joka aamu tehnyt virtsatestin, kun valkuaiset (proteiinit) on olleet pitkään jo +1:ssä. Tänään tulos oli kuitenkin +2. Mietin tässä, että pitääkö mun otaa yhteyttä ä-polille asian takia? Mitään muita raskausmyrkytyksen oireita ei oo - turvotukset on normaaliluokkaa, päätä ei särje eikä olo oo mitenkään " höntti" . Verenpaineista ei kyllä oo tietoa, kun en sitten oo tullut hankkineeksi kotimittaria. Mutta että pitääkö nyt olla huolissaan? Voi kun aina tietäis...
Eeviliina, älä suotta harmittele. Mä oon puhunut kokemuksestani ja fobiastani ihan avoimesti silloin kun asia on noussut esiin... aluksi oli kyllä hankalaa, kun sain ravata " todistamassa" asiasta ko. terveysasemalla ym.
No niin, eipä tänne muuta... Tsempit kaikille ja PALJON ONNEA uusien vauvojen johdosta :)!
SolAngel&Rontti-Aarre 39+3
SolAngel , mulle annettu nyt loppuajaksi noita liuskoja kotia. Sanottiin et 1+ ei tarvitse reagoida, koska kuulemma jo valkovuoto voi aiheuttaa sen, mutta jos tulee 2+ tai edemmän, niin pyydettiin kilauttamaan neuvolaan tai sen ollessa kiinni synnärille.
Saa keskustella asiasta ja ei sitten asia jää itseä vaivaamaan.
Vell@, harmi et supparisi tyrehtyivät, mutta koeta nyt levätä, sillä voi olla ja todennäköisesti onkin niin et sulla ei lähtö synnärille ole kaukana ja elimistö hiukan hellittä ja sitten voi alkaa meneen vaikka ryminällä eteenpäin. Voimahaleja ja suppareita!
Muuten viikonloppu mennyt ihan normaalisti, tai oikeastaan hiukan enempi touhutessa.
Eilen leivoin perinteistä pullaa ja tein parinpäivän ruuat valmiiksi, kun uunia lämmittelin.
Tänään hiukan innostuin pyyhkimään pölyjä ja sainkin tässä just idean et jos alkais jotain ihanaa leipomaan, vaikka perinteisiä mokkaruutuja, kun tuntuu et haluttais hemmotella jollain hyvällä.
Illalla muutaman supparin tunsin, mut aloin nukkumaan ja sainkin onneks nukuttua hyvin. Vain yksi pikainen veskireissu ja takaisin uneen.
Hiukan sellainen levoton olo, mutta eiköhän nämä viimeset viikot (lue toivottavasti muutamat päivät) menee samalla vauhdilla, millä loppujenlopuksi koko raskaus mennyt. Hyvähän se on aikaa taaksepäin ajatella ;)
Nyt leipomaan.....
Tiikuli ja masukki 39+1
Väsyttää koko ajan, mutta epäilen sen olevan enemmänkin henkistä laatua olevaa väsymystä, väsyttää tää raskaus ja iso maha. Mitään muuta täällä ei sitten tapahdukaan. Liitoskipuja ja kivuttomia supistuksia, mutta niitä on ollut jo pitkän aikaa. Tylsää kun mieliala painuu alaspäin päivä päivältä. Täytyy lopetella etten tartuta tätä masennustani teihin muihin ;) Onneksi huomenna alkaa uusi viikko ja uudet kujeet ja la on tiistaina.
Täplä 39+5
Meille syntyi pikkuinen tyttö poika-tuntemuksista huolimatta 19.1. klo 22.06. Painoa oli kertynyt 2600g, pituutta 46,5cm ja pipo 33,5cm (rv 39+5). Aivan suloinen. Hetki sitten kotiuduttiin ja nyt odotellaan isoveikkaa mummolasta kotiin. On kyllä käynyt jo vaavia katsomassa sairaalassa, mutta saapa nähdä miten suhtatuu, kun tyttö on kotona.
Kirjoittelen synnytysturinoita myöhemmin.
PALJON ONNEA JO VAAVINSA SAANEILLE!! En vielä ole ehtinyt lukaista listaa lähemmin. Vell@ : toivottavasti supistelut enteilevät tositoimia lähihetkinä.
KS16 ja tyttö 4pv
Iltaa,
ja terveisiä synnäriltä! Käytiin siellä äsken tarkistuttamassa tilanne... meni nimittäin lapsivesi tossa seiskan tienoilla.
Ajattelin, että teen vielä uuden virtsatestin niillä liuskoilla, mutta pöntölläpä ei nesteen tulo loppunutkaan, vaikka pissa loppui. Totesin, että näytteessä oli hippusia, väri ja tuoksukin olivat oudot. Pirautin synnärille, ja käskivät näytille. Kaikki ok käyrillä ja muutenkin, joten päästiin kotiin yöksi. Aamulla sit takaisin - mä hölmö en tajunnut kysyä, että käynnistelläänkö sitä sitten jos ei itsekseen käynnisty vai mitä me sit tehdään. Eka kuitenkin pitää käydä labrassa.
Nyt koitan mennä syömään ja sit yöpuulle. Saa nähdä tuleeko uni, kovasti ainakin väsyttää :). Voi silti olla, että jännitys vie voiton...
Palaan raportoimaan tilannetta,
ennemmin tai myöhemmin
:) SolAngel, jännityksestä mykkyrässä
Aikas kutkuttavaa, mut koitahan huilata, saattaa huomenna olla raskas päivä edessä ;) Ilmottele, sitten myöhemmin (esimerkiksi kolmen päivän päästä) miten kävi.
Täplis
Enää ei kauaa tarvi oottaa et saat vauvan syliin!
Ja jospa se Vell@kin koht pääsis synnytyspuuhiin ;) tsempitykset sinnekin..
toivon myös et itekin jo tuleval viikol pääsis vauvaansa nuuhkimaan..
Susku 39+6
Hei,
minulla la meni jo. Oli 20.1. Ensisynnyttäjänä en tiedä miltä ne supistukset pitäisi tuntua, mutta vielä ei ole tuntunut miltää uudelta, joten odottelen vain. Kiva kun täällä kohtalotovereita, jotka jo yhtä tylsistyneitä.
Olen ommellut verhoja, petivaatteita ja kutonut vaippahousuja. Tekemistä kyllä riittää, mutta ei huvittaisi enään tehdä mitään hyödyllistä vaan lähteä synnyttämään! Pakastinkin on jo täynnä ruokaa, kun neuvolassa sanoivat, että kannattaa tehdä ruokaa sitten sitä aikaa varten, kun mies ei ole enään isyyslomalla ja itse ei jaksa/ehdi keittää ruokaa, mutta kuitenkin pitäisi olla energiaa imettää. Ruokaa on jo niin paljon, että ihmettelen, koska ne kaikki syön.
Vierasvaraa en ole leiponut, kun kaikki tutut sanoivat tulevansa vauvaa ja uutta asuntoamme katsomaan vasta parin kolmen viikon päästä kotiutumisesta. Pelottaa ihan, ettei kukaan tuu käymään, kun kaikki haluaa olla niin kohteliaita, etteivät heti tunge kylään. Onko kenelläkään kokemusta vieraiden määrästä? Pitääkö niitä ihan käskemällä kieltää heti tulemasta vai ovatko tulleet sopivaan tahtiin?
Mies haluaisi jo päästä isyyslomalla, kun ei huvittaisi enään olla töissä:) Vauva vaan ei synny, mutta potkii kyllä eli kaikki hyvin.
Taidatte kaikki muut olla nukkumatin mailla..
Mää olen puol yhdestä asti valvonu supistusten kera;)) Kovenee jo noitten teho,vaan välit ei ole yhtään säännöllisiä.
Mies töissä ja täällä pähkäilen et soittaakko se kotiin hetkeks nukkumaan vai annanko olla töissä loppuunasti..Jos sitte nää loppuuki ja tulee aivan turhaan kotiin.
Mutta sais etes nukkua hetken jos tämä onkin nyt sitten totisinta totta!
Senverran ennakoitiin et mummu tuli meille yöksi näitten yövuorojen ajaks,ei tarvi keskellä yötä lähteä sitten tuleen meille.
Mulla ei ole kokemusta näistä supistuksilla käyntiin lähtevistä synnytyksistä vaikka kolmatta jo odotan.Aina on menny vedet ja kaikki vielä kerralla ettei ole epäselvyyksiä ollu mihin suuntaan pitää lähteä;)
No katellaan ja kuulostellaan..vähän jännittää.
Tuun myöhemmin koneelle jos tästä ei lähtöä nyt tulekkaan.Muuten kuulette musta ku vauvan kanssa kotiudutaan;))
Terveisin
Vell@ kera supistusten rv 38+5/40+2