TÄHÄN PINOON ne koulut, joissa on kielletty joulujuhla.
Voidaan alkaa boikotoida niitä, eli siirretään lapset toisiin kouluihin tai ei viedä ekaluokkalaisia näihin kouluihin vaan muihin.
Ateistit, muslimit ja muut voidaan sitten kerätä näihin joulujuhlattomiin kouluihin.
Kommentit (98)
viestissäni kirjoitin että kiusaajia löytyy kaikenlaisista lapsista, et varmaan edes ajatuksella lukenut viestiäni! Mutta uskonnon perusteella et voi minun lapsistani kiusaajia vääntää vaikka miten haluaisit!
Vierailija:
Miksi te ette muista ikinä, että joulu on myös PAKANALLINEN juhla ja kansanperinnettä!
Joulukin on lähellä, hiljentyisitte edes sen vuoksi.
Joulupukkikin tuo vain risuja ellette ole kunnolla! ;p
Minusta teidän pitää ottaa huomioon, että asutte kristityssä maassa.
Maatamme ei ole tarvis muuttaa teidän mukaiseksenne, vaan meidän
tapamme ovat arvokas kulttuuriperintö, kuten tekin ajattelette oman
kulttuurinne (tai ehkä omaksutun kulttuurin) olevan.
Joulujuhlaan osallistuminen ja vaikka näiden arvojen " leikkiminen"
ei tee kenestäkään muslimista vielä kristittyä.
Miten te voitte odottaa suomalaisilta avarakatseisuutta, jos ette itsekään
pysty siihen?
Mutta koululaiset ja vanhemmat on kutsuttu joulukirkkoon illalla. Seuraavana päivänä jaetaan vaan todistukset eikä muuta. Minusta olisi kyllä ollut mukavempaa jos koululla olisi ollut juhlat ja lapset olisivat esiintyneet näytelmissä yms. Mutta näin tänä vuonna, seuraavasta en sitten tiedä?
Yleensä kiusaataan värin takiaSe ei ole oikein mutta ei ole oikein myöskään että lasta haukutaan lihavaksi!Tai esim minun poikaa haukutaan siitä kun on silmälasit!Itse asiassa meidän pihalla asuu somali perhe!Koskaan ei ole ollut riitoja mistään uskonnollista syistä vaan nimen omaa toisten ulkonäystä!Ja toivon vain että saadaan pitää perinteistä kiinni kouluissa ja päiväkodeissa!Se on meidän perinne!
Siis millä tavalla olemme pyrkineet muuttamaan Suomea islamin mukaiseksi? En ymmärrä! Antaisitte meidän elää niinkuin elämme, myös me muslimit annamme teille sen vapauden, minäkään en muslimina ole ollut koskaan toisilta joulujuhlaa kieltämässä! Ja ehkä sinun mielestäsi on ihan ok että muslimilapset osallistuisivat joulujuhliin, mutta kun islamin mukaan se ei ole ok, niin se siitä!
Saavathan lapsenne katsoa elokuviakin, miksei osallistua " satuun" ..
Vai onko vaarana, että kristinusko olisikin vahvempi ja todempi
uskonto?
Jos rukoilu, jouluevankeliumi tai virret eivät tee tilaisuutta uskonnolliseksi, niin sitten varmasti ei haittaa, jos jossain juhlassa rukoillaan Allahia, vai mitä?
lapsiani on kiusattu sekä ulkonäön että uskonnon takia, ja monille kiusaajille ne ovat ihan sama asia, kun kotona on opittu ruokapöytäkeskusteluista että " neekerit ja ählämit kaikki saunan taakse" . pahimpia kertoja on olleet kun vanhemman koulukirja on revitty ja heitetty kuraan, ja kun nuoremmalta kiskaistiin hame nilkkoihin ja tönäistiin samalla portaita alas. sanallista haukkumista taitaa olla ihan päivittäin.
miten heidän pitäis elää.Onko vielä nykyäänkin noin suvaitsemattomia ihmisiä.Voi elämä.Hävettää teidän puolesta.Viettäkää joulua niin paljon kun lystäätte ja antakaa toisille rauha olla viettämättä
Lapseni saisi kyllä osallistua islamin henkilöiden elämästä kertoviin
näytelmiin ja semmoisiin.
Joulujuhlat kouluissa keskittyvät kyllä enemmän pakanatraditioon
eli joulupukkiin.
Huutomerkki on tarkoitettu tehostamaan(!) lauseita, ei pisteen korvikkeeksi.
Tekstisi oli vaikealukuista näiden puutteiden vuoksi.
¨
vrt.
Yleensä kiusaataan värin takia. Se ei ole oikein, mutta ei ole oikein myöskään että lasta haukutaan lihavaksi! Tai esim. minun poikaa haukutaan siitä kun on silmälasit! Itse asiassa meidän pihalla asuu somali perhe. Koskaan ei ole ollut riitoja mistään uskonnollista syistä vaan nimen omaa toisten ulkonäystä. Ja toivon vain että saadaan pitää perinteistä kiinni kouluissa ja päiväkodeissa. Se on meidän perinne!
Vierailija:
Yleensä kiusaataan värin takiaSe ei ole oikein mutta ei ole oikein myöskään että lasta haukutaan lihavaksi!Tai esim minun poikaa haukutaan siitä kun on silmälasit!Itse asiassa meidän pihalla asuu somali perhe!Koskaan ei ole ollut riitoja mistään uskonnollista syistä vaan nimen omaa toisten ulkonäystä!Ja toivon vain että saadaan pitää perinteistä kiinni kouluissa ja päiväkodeissa!Se on meidän perinne!
Esim,muslimeille omat päiväkodit!Mistä helvetistä luulette ettäsiihen löytyy rahat?muutenkin kun on koko ajan säästö toimenpiteitä!Te muslimi kotiäidit voitte itse perustaa sellaisen yhteisön!Se lis kaikiile hyväksi niin ei tarvis miettiä miten joulua vietetään!
Ta no joo yksi, mutta senkään kirjoittajaa en pidä kovin todistusvoimaisena kun kirjoittaa vaan " meidän lapsen koulussa" koulua nimeämättä.
Koska huom. huom. kaikesta mediakohusta huolimatta Roihuvuoressa järjestetään joulujuhla tänäkin vuonna.
Vierailija:
Minusta teidän pitää ottaa huomioon, että asutte kristityssä maassa.
Maatamme ei ole tarvis muuttaa teidän mukaiseksenne, vaan meidän
tapamme ovat arvokas kulttuuriperintö, kuten tekin ajattelette oman
kulttuurinne (tai ehkä omaksutun kulttuurin) olevan.
Joulujuhlaan osallistuminen ja vaikka näiden arvojen " leikkiminen"
ei tee kenestäkään muslimista vielä kristittyä.
Miten te voitte odottaa suomalaisilta avarakatseisuutta, jos ette itsekään
pysty siihen?
Arvojen " leikkiminen" ? Siis miksi muslimien tai esim. jehovantodistajien pitäisi osallistua joulujuhliin jos he eivät vietä joulua? Miten se sinulta on pois? Eiköhän se avarakatseisuus ole pikemminkin sitä, että antaa muiden harjoittaa tapojaan ja osallistua juhliin vaikkei itse osallistuisikaan. Eikä tuputa mitään toiselle, kuten sinä tässä teet!
Nyt kyllä puhutaan joulujuhliin osallistumisesta, mikä tarkoittaa
yleensä paria kristillistä joululaulua ja joulupukkisatua
Mutta miksi muslimit eivät voisi jättäytyä pois juhlasta?
Miksi pitää perua koko juhla tai edespuhua sen perumisesta?
Miksi meidän pitää kunnioittaa islaminuskoa, kun teidän on niin vaikea kunnioittaa kristinuskoa?
JUSTNIIN!eihän ne koskaan tee mitään !Syytetään vain kuinka suomi lapset on rasisteja ja kiusaajia!Täällä sivuilla oli tällä viikolla tämmöinen tarina:Perheen pikkutyttö oli lähdössa tarhan pikkujouluihin ja mukanaan pikku pussi missä oli pörrösukat ja karkkipussi!ei mennyt kuin tovi kun ovikello soi,siellä tyttö itki!joku nuoripari oli tuonnut sen kotiin!kaksi tummaihosta pikku poikaa olivat ottaneet tämän pussin ja repineet sen auki.Räkineet sukkien päälle ja ottaneet karkkipussin kja lähteneet karkuun!Eivät varmaan olleet juuri sinun lapset mutta kyllä kaikki sen kiusaamisen taidon osaavat!