Minkä ikäiselle annatte lusikan omaan käteen ruokaillessa?
Eli että lapsi saa itse opetella syömään samalla kun häntä syötetään? Joko 1v 1kk:n ikäiselle kannattaisi...?
Kommentit (7)
Taisi olla 1v1kk, kun halusi välttämättä syödä ITE!, ja siitä lähtien on suunnilleen itse syönytkin. Keittoruokia tosin oppi syömään vasta puolitoistavuotiaana, ja aluksi pistin aina toisella lusikalla välistä ruokaa suuhun, että sai riittävästi sapuskaa. Nyt 1v 8kk on täysin itsenäinen syömisessä, saa vaan kamalan hepulin, jos yrittää auttaa... :/
Eiku heti huomenissa meilläkin tytölle lusikka omaan käteen. Siitäköhän on johtunut kiukuttelu syödessä että haluaisikin syödä itse....? ap
mutta hän ei lusikoinut sillä piti kädessä tai tiputti, joten se jäi. nyt viikko sit sai vauva hepulin ruokailua aloittaessa, en ensin tajunnut mitä kötisi kunne hoksasin et haluaa lusikan, ja annoin lusikan ja sillä kauhoo suuhun ruokaaa itse toisella lusikalla annan välillä myös. eli nyt on joka aterialla itse syönyt osan ja on tyytyväinen.
eli sun lapsella voi olla sama et haluu ite syödä. ihanaa sotkua tulee mut varmaan pian oppii lusikkaa paremmin käyttään
Tytöllämme on ollut lusikka omassa kädessä 7:n kuisesta asti. Alkoi kumminkin täysin itse syömään vasta 1v7kk :)
Sitä kai se monen viikon " taistelu" varmaan on ollut. Mut huomenna se loppuu ;) ap
söi itse 10kk lähtien, toiselle lapselle 9kk ja söi täysin itse 1v iästä