Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin hiustenlähtö

23.06.2008 |

En tiedä kuuluuko ihan tähän kategoriaan mutta kysyn silti, eli onko muita keltä lähtee ihan hirveästi hiuksia? Minulla on nyt 7 ½ kuukauden ikäinen tyttö jota edelleen osittain imetän (täysimetys 5kk asti). Ja hiuksia lähtee ihan hirveästi, hiukset alkoivat harveta ohimoilta vauvan ollessa n. 5 kk ikäinen, paanahka kuultaa reilusti läpi. Ja muutenkin ovat paljon ohuemmat eikä tilanne mielstäni ole yhtään parempi vieläkään. Kauan siinä menee että "hiustilanne" normalisoituu? Ja johtuuko tämä edes imetyksestä eli pitäisikö kohta kääntyä lääkärin puoleen vai mikä avuksi? Esikoisen kanssa lähti myös hiuksia imetyksen aikana mutta tällaista "kaljuuntumista" ei silloin kyllä ollut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten lähtö perustuu jotenkin siihen, että noi raskausajan hormonaaliset muutokset aiheuttaa hiusten lähdön pysähtymistä ja raskauden päätyttyä tilanteen muuttuessa pikkuhiljaa takaisin normaaliin, lähteekin sitten kaiken normaalin hiustenlähdön lisäksi myös ne hiukset, mitkä raskausaikana ei lähteny.

Mulla on molempien raskauksien jälkeen, noin 4 kk synnytyksestä alkanu muutaman kuukauden kestävä hiustenlähtö, minkä myötä oon hetken aikaan pelänny kaljuuntuvani. Hiuksia on lähteny tukuittain ja päänahka on paistanu läpi mullakin. Tällä hetkellä kuopus on 9kk ikäinen ja hiustenlähtö on ollut kuukauden verran jo taas ihan tavallista. Ja mulla puskee kiva siilitukka tuolta pitkien hiusten seasta. ;D Eli onneksi sitä uuttakin tukkaa tulee sen lähteneen tilalle ja puolen vuoden päästä luulisin hiusten olevan taas kuten ennen raskautta.

Vierailija
2/3 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks karvaton!

Molemmista tytöistä lähti tukkaa aivan tolkuttomasti! Alkoi just siinä 4kk kohdalla, ja tästä toisesta jatkuu vieläkin, kun tyttö 6kk! Eli ohimot on paljaat, ja tukkaa on jokapaikassa, lattialla, vaipoissa, suussa, sängyssä jne... Siilitukkaa pakka kans tuolta alta!

Sanna-p kertoi just mistä johtuu, eli ei syytä paniikkiin, se tasottuu muutamien kuukausien päästä!!

nonuli ja tytöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin rauhoittaa mieltä kun löytyy muitakin saman kokeneita. Tässä pelkäsi jo kaljuuntuvansa mutta eiköhän se tästä ajan kanssa.