Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 000 kuollutta yrittäjää, turhaan. Mitähän kuuluu heidän perheilleen?

Vierailija
21.01.2006 |

Kunnioita näitä kuolleita ja syrjäytettyjä ja heidän perheitään ja lapsiaan käyttämällä tunti koko elämästäsi

näihin sivuihin tutustumiseen:

http://www.promerit.net/kansio_velat.htm

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni ja äitini elämäntyö lloppui konkurssiin laman aikana. Yritys oli hyvin menestyvä pienyritys, arvostettu, mutta alalla, missä laman aikana oli hiljaisempaa. Oli kuitenkin selvää, että muutamilla lomautuksilla ja hiljaiselolla pahimman ohi mentäisiin ja toiminta jatkuisi hiljaisliekillä kunnes lama ohi. (rakennusalasta kyse). Pankki päättikin toisin ja erinäisillä toimillaan teki jatkamisen mahdottomaksi. Myöhemmin kuulimme luotettavalta taholta jopa pankinjohtajan sopimuksesta kaverinsa kanssa, että meidän kodista saavat itselleen (siis tälle kaverille) halvan asunnon, se myydään pilkkahintaan (siis todella halpaan hintaan). Myös automme meni pankinjohtajan kaverille. Lainaa oli ja normaalisti olisimme maksaneet sitä ihan tavallisesti pois, mutta pankilta tuli siis laman aikaan käsky, että on maksettava heti pois, joten firma ajettiin konkurssiin ja vanhemmilta meni kaikki (kuten myös meiltä lapsilta, olimme silloin alaikäisiä).

Isäni ei kestänyt sitä, työ oli hänelle kaikki kaikessa. Samana aamuna, kun sanomalehdessä oli juttu aiheesta, hän päätti ettei kestä enää. HÄn ei pystynyt edes ajattelemaan perhettään, niin shokissa ja kriisissä hän oli, ja ymmärrän täysin. Kun itse sain kuulla konkurssista, mulla musteni silmissä ja voin vieläkin muistaa sen tunteen. Sen toivottomuuden.

Äitini otti asian myös raskaasti. Konkurssi, elämäntyön menetys, isän menetys, moni ystäväkin jätti, kun ei osanneet olla meidän kanssa enää. Ennen niin iloinen ja työteliäs äitini masentui ja muuttui kuin eri ihmiseksi ja sairastui myös somaattisesti. Nyt hän asuu vuokralla, jopa irtain omaisuus(poislukien valokuvat ja vaatteet ym arvottomat) meni ulosotossa. Hänen ei enää kannattaisii edes mennä töihin, koska ulosotto olisi heti päällä, eikä käteen paljoa jäisi. Harvoin hänellä näkee hymyä. Hän jaksaa vain ja ainoastaan meidän lasten takia, ja nyt lastenlasten. Mutta parempaa tulevaisuutta ei ole odotettavissa, koska velat seuraavat ja mitään ei omista. Ystäviäkään ei juuri ole enää, kukaan ei jaksa yli kymmentä vuotta pahasti masentunutta ystävää.

Me lapset muistamme tämän ajan melkein joka päivä. Nytkin itken täällä, isää on ikävä, kuten myös sitä entistä nomraalia iloista äitiä. Onneksi olen saanut perheen, joka auttaa minua jaksamaan.

Minulta ei Koivisto ja Halonen sympatiaa saa, eikä ääntä. Tuntuu todella pahalta, että vaikka ihmiset tietää esim minun perheen kohtalon, silti kannattavat Halosta. Eikö ihmisellä ole mitään arvoa?

Onko kohtalotovereita?

Vierailija
2/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kertomuksia on Suomessa tuhansia, kymmeniä tuhansia, satoja tuhansia. Ja kaikki näihin saakka vaiennettu.

Otan todellakin osaa. Muakin alkaa itkettää. Itse menetin muun muassa ystävän itsemurhan kautta. Heidän perheelle tuli myös konkurssi, vanhemmat masentuivat, kaikki meni, ystävä ei enää kestänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan muista,että 90-luvulla noin moni olisi tehnyt itsarin.

Taitaa olla bullshittiä ja pelkkää propagandaa.

Vierailija
5/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia koskettaa kyllä todella suurta määrää ihmisiä. Itsekin olen joutunut käymään terapiassa ja syömään lääkkeitä asian vuoksi. Ei mua se materia todellakaan niin paljon haittaa, mutta äiti ja isä :(

Äidiltä meni muunmuassa isältä lahjaksi saamia esineitä ja joitain häälahjojakin. Muutama koru saatiin pimitettyä (mm vihkosormus) mutta älkää kiltit haukkuko huijareiksi sen vuoksi.

Haastemiehen tulo kotiin oli KAMALAA , kuinka he kulkivat kodissamme ja arvostelivat jokaisen esineen ja nurkan. Äiti itki vuolaasti ja minä myös ja pelkäsin kamalasti. Myös talon ostajaehdokkaat vaan tuotiin emille kotiin ilmoittamatta edes etukäteen ja siinä he kulkivat ja miettivät mikä asunnossa on hyvin ja mitä huonosti. Oli aivan kauheaa, ja tuntuu että nyt haavat aukeaa. Mutta kiitos sinulle 6 myötätunnosta.

Vierailija
6/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 vuonna taisi tehdä noin 1500 itsarin, ja sitä rataa se meni koko 90 luvun.

Vierailija
7/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vittu on käskenyt päättää päiviänsä tahi tekemään istä velkaa niin paljoa.

Kyllä se lama minunkin perhettäni koski,mutta ei esim. faijalla olis koskaan edes tullut mieleen tappaa itteänsä.

Vierailija
8/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lukea sitä linkkiä kun en kuitenkaan ymmärtäisi siitä. Yritin. Tiivistäkää siis kansankielellä meille ääliöillekin se.

Vierailija
9/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen Halonen vielä julisti todisteet ikuisiksi ajoiksi salaisiksi.

Vierailija
10/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen jälkeen Halonen vielä julisti todisteet ikuisiksi ajoiksi salaisiksi.

Vierailija
11/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani perheesi puolesta, mutta ei se kenenkaan toisen syy ole jos ihminen paatyy itsemurhaan. Ihan ala-arvoista vaalikampanjointia.

Kaikilla ei ole edes mahdollisuutta yrittaa, eivat saa edes pienia saati sitten ylisuuria lainoja pankista etta yrityksen voisivat perustaa sen sijaan etta ovat tyottomana vuodesta toiseen. Ihmisilla on erilaisia ongelmia, parisuhdevakivaltaa, laheisen kuolema, vakavaa sairautta, ylivelkaantuminen, mielenterveysongelmia ym. eivatka he paady itsemurhaan.

Tiedoksi kaikille etta tama on Niiniston puolen rehellinen tapa kayda kampanjaansa, tallaisia he todellisuudessa ovat. Inhimillisia tragedioita kaytetaan oman asian ajamiseen. Naita liikkuu, tekstiviesteja, sahkopostia ja naita palstakeskusteluja. En tieda taman yhden kirjoittajan tarinan aitoudesta mutta politiikan vetaminen tuollaiseen tarinaan tuntuu oudolta. Minua tallainen kampanjointi oksettaa, aivan varmasti en anna aantani likaista pelia pelaavalle Niinistolle.

Vierailija
12/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI liity mitenkään vaaleihin

Vaan kyseessä on seuraavanlainen jttu:

Suomen laman aikana Koivisto antoi pankeille käskyn toimia niin, että pystyvät itsensä pelastamaan lainanottajien kustannuksella (koiviston konklaavi) eli pankkituki oli päällä (niin sanotusti piikki auki) eli pankit eräännyttivät lainat, ja se mitä pankeille tuli siitä korkotappiota, sen maksoi VALTIO eli me kaikki. Eli vellallsiet joutuivat yhtäkkiä maksamaan lainansa pois ja suurimmalla osalla ei tietenkään ollut rahaa maksaa sitä heti pois, sen jälkeen velallisten omaisuus myytiin, firmat meni konkkaan ja ihmiset suorastaan ryöstettiin: valtio maksoi kaikki kulut mitä pankeille tuli!

Tuo lukumäärä viittaa siihen,että sen vuoksi erittäin moni yrittäjä teki oman ratkaisun epätoivon vallassa, eli itsemurhan.

Halonen liittyy tähän siten, että se määräsi Koiviston antaman käskyn ja siihen liittyvät paperit salaisiksi IKUISIKSI ajoiksi!!!!!!!!!!!!

http://www.promerit.net/halonen_manninen .phtml

Vierailija
13/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankassa ulosmitataan irtainta omaisuutta, ei todellisuudessa. Vain palkoista ym. etuuksista. Omaa kokemusta on. Tarinasi ei ole totta.

Vierailija
14/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Tarja on syyllinen toiseen maailmansotaan, Jeesuksen ristiinnaulitsemiseen ja maailmanloppuun.

Vierailija
15/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

demarien hallitsemassa mediassa ei saa tapahtuneista asioista kertoa.

Kun kerroit ihmisistä, joilla ei ole mitään mahdollisuutta saada lainaa; ne ovat suureksi osaksi juuri niitä, joilta Halonen ja kumppanit veivät mahdollisuuden työpaikkaan papkottmalla suomalaiset rakenteelliseen työttömyyteen. Se kaikki tuli laman jälkimaininkeina.

Vierailija
16/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olette noin myötätuntoisia.

Meidän perheen tarina ei ole vaalitemppu eikä kampanjointia. Vaan totisinta totta, josta minä ouhun aina ja jonka kanssa minä joudun elämään aina,e ikä vain vaalien aikaan.

Halonen liittyy juttuun vain ja ainoastaan sillälailla, että hän julisti Koiviston konklaavin salaiseksi suojellakseen Koivistoa ja muita poliitikkoja, jotka asiaan liittyvät. Kukin saa itse päättää, onko se moraalisesti oikein.

Ei meidän perhe ottanut ylisuuria lainoja. Ihan normaalikokoisia, mutta pankit oli menossa nurin, ja vaikka oltiin sovittu, että lainan maksu tapahtuu pitkän ajan kuluessa, niin laina eräännytettiin pankkitukien (Koiviston päätösten) turvin HETI. Firma työllisti useita henkilöitä, joilta meni työpaikka alta ja mieltä koko elämä.

Ei Koivisto yksin niitä päätöksiä tehnyt, mutta oli kuitenkin se " päämies" hommassa.

Vierailija
17/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosmitattiin.

Seinäkellot, piano, taulut, korut, stereot yms meni kaikki. Ei tietenkään vaatteet eikä esim sohva, keittiönpöytä yms. joita tarvitaan joka pv. Nykyään saa myös vaatimaton auto olla käytössä. Radio ja telkkari annetaan pitää, mutta tosiaan stereot meni. Ja varmaan jos telkkari on 62 tuumaa tai jotaijn, menee sekin

http://www.oikeus.fi/5596.htm

Vierailija
18/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis valtio Koiviston käskyllä. Pankkituilla korvattiin mm se, että kun laina eräännytettiin, niin pankki sai menettämänsä korkotulot valtiolta

Vierailija
19/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

demarien hallitsemassa mediassa ei saa tapahtuneista asioista kertoa.

Kun kerroit ihmisistä, joilla ei ole mitään mahdollisuutta saada lainaa; ne ovat suureksi osaksi juuri niitä, joilta Halonen ja kumppanit veivät mahdollisuuden työpaikkaan papkottmalla suomalaiset rakenteelliseen työttömyyteen. Se kaikki tuli laman jälkimaininkeina.

Vierailija
20/28 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosmitattiin osa palkasta ja veronpalautukset. Kukaan ei tullut nuuskimaan onko meilla koruja tms. arvokasta. Jos asia kiinnostaa, kysy suoraan ulosottovirastosta alaka jauha paskaa.

Vierailija:

ulosmitattiin.

Seinäkellot, piano, taulut, korut, stereot yms meni kaikki. Ei tietenkään vaatteet eikä esim sohva, keittiönpöytä yms. joita tarvitaan joka pv. Nykyään saa myös vaatimaton auto olla käytössä. Radio ja telkkari annetaan pitää, mutta tosiaan stereot meni. Ja varmaan jos telkkari on 62 tuumaa tai jotaijn, menee sekin

http://www.oikeus.fi/5596.htm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän