gallup: Minkä ikäsenä teillä on siirrytty täysin kuiviksi?
Kommentit (17)
meillä tyttö oli kuiva, nyt on taas alkanu pissata lattialle. vähän vajaa 2v
Minä esitin ihan tavallisen kysymyksen: Miksi aloititte niin myöhään?
Olen ihan vilpittömästi kiinnostunut kuulemaan. Tiedän ettei kuivaksi oppiminen ole aina mutkatonta, omakohtaista kokemustakin siitä on keskimmäisen kanssa. Mutta, kun harjoittelu aloitetaan noin myöhään, oletan että siihen on joku syy.
Meillä esikoinen oli tasan 2vnä pois vaipoista, kuopus2,5v päivävaippa ja 3,5v yövaippa, kuopus tasan 1v kaikki vaipat pois.
Sinä saaramaria et muuten vastannut itse kysymykseen? Provosoiduit niin kovasti kysymyksestäni, että oletan sinun lapsesi/lastesi kuivaksioppimisen kanssa olleen/olevan hankaluuksia?
Pikkusisarus syntyy 2 kk:n päästä, minun on vaikea kumartua siivoamaan pissaläikkiä lattialta ja se tekee minut ihan helvetin vihaiseksi jolloin olen ajatellut että parempi olla tappelematta. Lisäksi takapakkia tulisi kuitenkin todennäköisesti vauvan synnyttyä, joten ajattelin suosiolla odotella kunnes tilanne on rauhoittunut. Välillä toki tarjoan pottaa lapselle, ikään kuin kokeilen onko kiinnostusta mutta viime aikoina on kieltäytynyt siitä ihan totaalisesti, joten en tahdo hoputtaa.
En näe aikaista kuivaksioppimista minään ihmeen hyveenä mikä kaikkien pitäisi saavuttaa, vaan aion odotella kesään jolloin on helpompi olla ilman vaippaa muutenkin, lapsi on tällöin n. 2,5 v. Kaikki tuntemani lapset ovat oppineet kuivaksi, toiset aiemmin kuin toiset enkä ymmärrä miksi sitä pitäisi väkisin alkaa harjoitella turhan aikaisin. Riittikö?
Ja päivisin ei tarvitse vaippaa mutta yöllä vielä on. Tarkoitus olisi saada kokonaan vaippa pois ennen toukokuuta kun toinen lapsi syntyy.
Ja jos sua kiinnostaa mun lapsen kuivaksioppiminen niin voit lukea siitä taaperopalstalta. On kuiva yö- ja päiväkuiva, ikää nyt 2v7kk.
Mun motiivi on olla kannustava niitä kohtaan joita muut yrittää nälviä ja provosoidun aina niistä, jotka kirjoittavat lauseen sekaan:" no kuule..."
Lukemaanopettelu: Saaramaariaan tulee monta a-kirjainta :)
En koskaan mene hiljaiseksi, vaikka ehkä pitäisi.
Ja mitä tuomitsemista oli yksinkertaisessa kysymyksessä? Kyllä siellä kalikka kopsahtaa jos tuon kokee jotenkin syyllistämisenä.
ei nyt aloteta kinaamaan, tästäkin asiasta. Haluan vain tietää milloin kukanenkin on oppinut kuiviksi, ihan sama sitten milloin on kunhan vain vastaatte kysymykseeni.
ap
Keskimmäin 2v 5kk (aloitettiin myöhemmin hänen kanssa)
Kuopus 1v 11kk.
Yö- ja päiväkuivia suunnilleen samaan aikaan.
Sinun ansiostasi koko ketjuni meni ihan " överiksi" !
Olisit vain yksinkertaisesti vastannut kysymykseeni!
Tämä oli GALLUPPI, joten eiköhän se silloin jokaista kiinnosta millon lapsesi on oppinut kuivaksi ilman, että sitä pitäisi mennä taapero puolle ottamaan selvää!
Vierailija:
Ja jos sua kiinnostaa mun lapsen kuivaksioppiminen niin voit lukea siitä taaperopalstalta.
nyt ap veti ison herneen nenään!
t.ap
Kuopuksella vieläkin yövaippa, ikää 4v. Päiväkuiva ollut kahden vanhasta.
neuvolassa sanottiin ,että 5v saakka voi pitää vaippaa ihan surutta öisin!
Kuopus on 1v8kk eikä ole vielä potalla istunut.
Toinen 2v8kk oppi päiväkuivaksi. Kolmen vuoden aikoihin oppi yökuivaksi. (poika) Kolmas ei suostu vielä edes potalla istumaan. Ikää pojalla 1v6kk.
Päiväkuiva oli n. 2.5-vuotiaana, yövaippaa ei ole enää käytössä, mutta joskus käy vahinko. Poika 3 v 3kk.
1v1kk