Kaverin kannyyn ei voi soittaa enaa puol ysilta iltaisin, kun " nukuttavat muksua" . Muksu on 7-vuotias ekaluokkalainen. Minusta kuullostaa ihan naurettavalta, enta teista?
Heillä on vielä iso asunto, kerroksia kaksi. On vaikea muistaa, ettei ilta-uutisten aikaan saisi häiritä...
Kommentit (26)
Itse ainakin nukutan poikaa, tosin 3,5 -vuotiasta, juuri tuohon aikaan, ja nukuttaminen sisältää mm. iltasadun luvun. Varmaan myös " isoille" lapsille on kiva lukea iltasatuja. On kohteliasta lasta kohtaan laittaa puhelin siksi aikaa äänettömälle, ettei yhteinen rauhoittumisaika häiriinny. Ja kun kaikki tietävät, ettei kyseiseen aikaan saa kiinni, onhan se kätevää. Annetaan ihmisille rauhansa!
vaiheessa, kun lapsi (1,5v) menee nukkumaan. Yleensä siinä klo 21 jälkeen.
Toki vastataan, jos joku soittaa.
Mutta se oli mielestäni omituista, kun tuttavilla oli ulko-ovessa lappu, että ei saa soittaa ovikelloa, jotta lapsi ei herää...
yleensä työasioista. Minulle harvemmin kukaan soittaa yhdeksän jälkeen, enkä välttämättä edes viitsi vastata. Mieluummin soittelen itsekin päivällä, iltasella ihmisillä on aina ruokailua ja lastenhoitoa yms enemmän. Mutta ei meillä kauheasti hissutella vaikka lapset nukkuu, normaalit elämisen äänet kuuluu.
Muistan kun meille tuli pikkuveli kun olin itse n. 10 v, niin äiti käski olla aivan hipihiljaa kun veli nukkui. Se oli todella ärsyttävää!! Piti puhua kuiskaamalla tai korkeintaan hyvin hyvin hiljaisella äänellä, telkkaristakin juuri ja juuri kuului. Äiti motkotti heti jos kävelikin niin että kopisi liian kovaa parketilla... Auta armias, jos laitoit oven vähänkin lujempaa kiinni.
Arvaa vaan, olivatko hiljaa silloin kun _minä_ yritin nukkua!!??! No eivätpä tietenkään. =( Traumoja vieläkin.
Minä olen töissä päivällä, enkä voi työajalla ruveta kavereilta kuulumisia kyselemään. Tulen usein melko myöhään kotiin, vasta joskus klo 17-19. Pitäisikö minun sitten teidän mielestänne lopettaa yhteydenpito ihmisiin puhelimella kokonaan?
En tietenkään itsekään pidä siitä, jos joku soittaa todella myöhään, jolloin olen jo " rauhoittumassa" yötä varten, mutta kai nyt klo 21 saakka saa ihmisille soitella.
Jos jonkun elämää oikeasti puhelin valtavasti häiritsee. niin oletan tällaisten ihmisten sitten pitävän puhelimensa äänettömällä. Jos nyt pelkää jotakin hätätapausta, niin kai sitten voi katsoa puhelintaan useammin tai pitää äänet päällä.
En jaksa ymmärtää teitä. Jos ette halua puhua, niin sanokaa se niille soittajille älkääkä täällä tuputtako tapojanne kaikille.
Ja jos oikeesti ei pysty alkuillasta soittelemaan niin onko sitä pakko soitella ilalla jos tietää että toisilla pieniä lapsia ym
Enkä periaatteessa yhtään ihmettele. Meillä on ainakin sellainen rumba KOKO päivän, 07-20.00, että ei ole sekuntiakaan omaa rauhaa tai aikaa istua aloilleen tai ajatella yhtä ainutta yksityistä, omaa ajatusta. Kun saan lapset nukkumaan, niin oikeastikin HALUAN istua puoli tuntia hiljaa ja olla sanomatta sanaakaan kenellekään, juoda kupin teetä, lukea lehden tai katsoa uutiset tms. Vaikka yleensä olen tosi sosiaalinen ja tykkään kyllä muuten puhua puhelimessa, niin mulle on yleensä aika turha soittaa 20-21 välillä. Myöhemmin sitten voisinkin taas puhua (kun korvat ovat lakanneet soimasta) mutta silloin taas monille muille ei enää passaa. Sen takia yleensä paras puhua päiväsaikaan.