SyysSÄTEET 05 viikonloppuun
Hyvää perjantai-iltaa sädesiskot!
Aloitin nyt uuden pinon viikonlopulle kun on niin mahdottoman (ihanan) pitkä tuo pino jo.
Ensiksi onnittelut uusille plussanneille, marion ja Qassu (toivottavasti menivät oikein).
Itsellä jäänyt kirjoittelu vähän vähemmälle kun aloitin työt, olen kyllä yrittänyt ehtiä lukemaan että suunnilleen tiedän missä mennään. Harmi kun tuo listaemo ei vielä tänne palstalle päässyt tässä kuussa.
Mulla oli eilen neuvola ja oli kyllä ihana kuulla ne sykkeet. Ei jotenkin ole ehtinyt ajatella että vauva on oikeesti tulossa. Mulla oli selvä tyttösyke 170 :) No saa nähdä, toivottavasti selviää sitten yksityisellä viimeistään kumpi on tulossa.
Oma mahani on tosi paisunut, siis suuri osa on kyllä turvotusta. Iltapäivästä se alkaa olla jo sellainen pallo että huh huh. Eilen kun oltiin saunassa niin mies vähän ihmetteli suurta vastaani. Aamulla se on sitten jo tasaantunut. Saa kyllä vähän miettiä mitä laittaa töihin päälle ettei heti näy. Mutta ällöttävän lihava olo tässä on tämän turvotuksen kanssa :(
Minä käyn neuvolassa kuukauden välein, katsoin juuri että helmikuun lopussa on seuraava neuvola ja seuraavalla viikolla rakenneultra. Joten ihan riittävän usein :) Meidän terkkari on oikein mukava, on eri kuin esikoisen aikaan ja tämä on kyllä paljon enempi asiaan paneutunut. Ensimmäisellä kerrallakin olin melkein tunnin hänen luonaan vaikka uudelleen synnyttäjä olenkin.
Eipä tarvitse viikonloppuna vissiin paljoa ulkoilla kun on niin kylmä, hrrr. Meillä on sähkölämmitys, joten äsken piti säätää vähän kovemmalle pattereita kun on kylmä kotona.
Huomenna olen menossa tyttökavereiden kanssa iltaa istumaan. Ihanan piristävää kun koko alkuvuosi on sairastettu enkä joulukuussakaan paljoa missään käynyt kun olin niin pahoinvoiva ja väsynyt.
Mukavaa viikonloppua säteille!
matleena 14+0
Kommentit (17)
Heippa säteet...
Täällä taas. Loma meni ja ihana olla kotona!
En kerennut lukea vielä kuulumisia mutta taitaa kaikille kuulua ihan vaan hyvää, mikä on paras uutinen!
Täällä menossa rv 6+4. Matkalla sain pöpön johdosta ripulin ja oksennustaudin. Toivon että sintti siitä selvisi. Sen jälkeen alkoi pahoinvointi joka kyllä kuulostaa raskauspahoinvoinnille, kuvotusta oikeastaan aamusta iltaan, varsinkin jos on tyhjä vatsa. Väsymystä riitti lomalla, mutta kyllähän se auringossa makaaminenkin verottaa. Jaksoin oikein hyvin muuten.
Jotain ihme vuotoa on, josta pitänee soittaa maanantaina neuvolaan. Sellaista ruskeaa venyvää limaa tulee silloin tällöin. Epäilin jotain tulehdusta mutta muita oireita ei ole ollut. Ja kerran tuli kirkasta verta liman seassa, mutta sitä oli vähän mutta silti huolestutti. Kamalaa olla reissussa ja todeta tälläisiä kun ei voi keneltäkään kysyä...
Mites muuten tuo alkuajan ultra. Tahtoisin mennä, koska sinne kannattaa mennä? Paljon maksaa? Yksityiselle siis, ensimmäinen neuvola vasta 9.2.
Jep mutta mukavaa vatsan kasvattelua kaikille ja oikein mukavaa viikonloppua myöskin!!!
Terveisin Kathy ja sintti rv 6+4
Täältä mummolasta naputtelen. Mies lähti " poikien reissulle" viikonlopuksi, joten me tytöt pakattiin kamat ja lähdettiin sitten mummolareissulle.
Mirjulle piti vielä kommentoida, että minulla on kyllä aina myös tuollainen tosi hyvä tuuri. Monesti joku laite menee rikki juuri takuu ajan umpeuduttua tai sitten olen hävittänyt jonnekin takuukuitit... Yhdessä vaiheessa sain rikki yhden pölyimurin vuodessa;)
Annylle onnea hyvistä ultra kuulumisista. On se vain aina yhtä ihanaa nähdä pieni " sintti" eka kertaa.
Kiva kuulla taas Kathystäkin ja tervetuloa taas oman maan kamaralle. Kuulostaisi ainakin nuo sinun pienet tuhruttelut harmittomilta, mutta voithan aina soittaa maanantaina neuvolaan ja kysyä asiasta. Jos vuoto yhtään lisääntyy niin kannattaa käydä ainakin oman mielenrauhan vuoksi siellä ultrassa. Yleensä rv 7-8 pitäisi jo näkyä sen sykkeen ja sen jälkeen kun vaavi on löydetty oikeasta paikasta sykkeen kera, niin km riski pienenee huomattavasti. En nyt taas muista kysyitkö hinnoista, mutta nehän vaihtelevat tosi paljon eri paikoista riippuen. Itselle jäi viimeeksi Kelan korvauksen jälkeen maksettavaa n. 60 euroa.
Omaan napaan ei ihmeempiä... se vaan paisuu:) Ja tiistaina olisi taas neuvola ja pääsee taas toivottavasti kuulemaan ne ihanat sykkeet:) Sen verran masis aihetta, että oikein suututtaa kun ruoka ja etenkin ei niin terveellinen ruoka maistuu julmetun hyvältä. Nyt painoa tullut n. 4kg ja varmaan menee tässä raskaudessa lähemmäs sitä kahdenkympin rajaa, jos tämä syömisvimma jatkuu:(
Jaja ja pikkarainen rv 14+5
Hyvä, että vatsakivut on loppuneet. Minun taas pitäisi kuulemma jumpata ihan tosissaan noita lantionpohjalihaksia, kun tuo kohdunlaskeuma vaiva on nyt pahentunut siihen malliin. Ei ole näköjään enää nuori ja " kiinteä" kun paikat alkaa roikkumaan ja " tursuamaan" ;)
T: sama kuin äsken
Aivan ihana auringonpaiste meitä tänä aamuna hemmotteleekin. Ihana siis ttältä sisältä katsottuna, mutta kyllä nokka jäätyi, kun kävin vuodevaatteet viemässä pölupunkkikarkoitukseen!
Niin, tämä rauhallinen ja ei tehdä mitään ihmeempiä -viikonloppu muodostuu sitten kuin huomaamatta koti kuntoon -viikonlopuksi. Kun on kerran aikaa, niin viedään sitten petivaatteet ulos ja tehdään oikein perusteellinen siivous, ehkä voisi jotain uutta, vaikka mattoja, käydä katselemassa jne. Eli eiköhän tästä kiireinen viikonloppu taas tule! Mutta mukavaa, kun on aika tätä pesää joskus huoltaa.
Eilen mies teki ihanaa iltanaposteltavaa ja sain vähän punaviiniäkin! Ja kylläpäs se tytöt maistui hyvältä!! Mä olin hyvin ehdoton tuon alkoholin kanssa ekat 12 viikkoa, eilen sitten eka kertaa maistelin tuota jumalten juomaan sitten lokakuun lopun. En siis mitenkään juomalla juonut, varmaan vajaat puoli lasillista ja nautinto oli ihana!
Viikonlopuksi on suunnitteilla herkkuruokia (juuri niin, elämäni pyörii ruuan ympärillä! ;)); tänään lohta ja perunamuussia, huomenna kana-katkarapuwokkia!
Vielä piti kommentoida;
ANU, onnea ihanista ultrakuulumisista!
KATHY, tervetuloa takaisin reissusta! Toivottavasti vuotosi ovat ihan harmittomia. Mulla maksoi alkuraskauden ultra n.100euroa Kelan vähennyksen jälkeen, mutta kyllä se oli pieni hinta siitä mielenrauhasta.
JAJA, mukavaa mummolareissua!
Aurinkoista lauantaipäivää!
mallariina ja masulainen rv 14+5
Ihanaa lauantaita, siis aivan mahtavaa kun kerrankin pitkästä aikaa heräsin virkeänä ja hyvä olo jatkuu edelleen. Ehkäpä täällä vihdoin alkaa elämä voittaa, ihanaa:)
Kiva kuulla Kathy sinusta, yleensähän nuo tuollaiset pienet vuodot ovat harmittomia, mutta kannattaahan oman mielenrauhan vuoksi käydä katsomassa ultrassa.
Jajalle: meillä on tyttö ennestään ja olisi kyllä aika kätevää vaatteiden kannalta jos tulisi tyttö. Edellinenkin on heinisvauva joten kokojenkin puolesta kaikki menisi nappiin. Mutta molemmat tervetulleita :)
Ehkäpä sitä uskaltautuu iltäpäivällä ulos kun on niin ihanasti tulllut lunta.
Nyt kun oma olo alkaa olla hyvä niin kauheasti on asioita mitä pitäisi hoitaa. Käydä katsomassa vähän huonekaluja, vaatteita, käydä anoppilassa ja tavata kavereita ;) No eiköhän sitä kerkeä.
Maanantaina minulla alkaa mammajumppa, saa nähdä onko kunto surkastunut kun mitään en ole tehnyt sitten marraskuun.
Nautinnollista viikonloppua!
matleena
Rauhaisaa launtai päivää ollaan vietetty. Nukuin jopa tuossa pitkät päiväunet, ihanan levännyt olo! Näköjään sitä unta kaipaa, vaikka nukuinkin pitkät yöunetkin.
Kathy, tervetuloa taas kotimaan kamaralle! En ole vielä sinua onnitellutkaan plussasta, kun olin reissussa sillon pojan kanssa kun olit plussan tehnyt ja kun pääsin koneen ääreen, niin olit jo reissuun lähtenyt. Eli ONNEA suuresti!!! Ihanaa kun plussa tuli, mukavaa masun kasvattelu hetkiä! =o)
Rv. 8 kai se kaikkein otollisin aika käydä siellä varhaisraskauden ultrassa, näin olen kuullut. Itse kävin jo rv.6 sen vuodon takia ja silloin näkyi jo sydänmen syke kyllä. 100¿ maksoi täällä omavastuun jälkeen. Jos sinua se vuoto huolestuttaa, niin soittele neuvolaan ja juttele asiasta. En olisi huolissani, jos vuoto ei runsasta ole.
Anny, mukavaa että ultrassa kaikki oli kunnossa ja kyytiläinen oli mukana!
Jaja, itsellä jäänyt ekasta raskaudesta löysää vyötärölle valitettavasti. Oon nyt päättänyt, että nyt yritän saada itseni vauvan jälkeen nopeammin entiselleni. Lantionpohjan lihaksia oon itsekin yrittänyt muistaessani jumpata.
Mieletön nälkä koko ajan, tästä se kilojen kerääminen taas lähtee. No oon yrittänyt että hedelmiä söisin jonkin verran nälkääni, eikä mitään rasvaista. Tai ainakaan koko ajan.
Nyt tuo nuori mies kaipaa seuraa, palaan kurkkimaan kuulumisia myöhemmin.
Kidelma rv. 15+5
Juuri tulin saunasta. Oli IHANAA olla siellä ihan yksin kun mies on reissussa, vaikkakin palannee tänä iltana kotiin. Tuli muuten nyt...
MIRJU: mikä se sormustesti on?
Tervetuloa uudet (jos en muistanut toivotella) elikkä Marion ja Qassu!!!
KATHY Welcome takasin kotomaahan. ikävä kuulla että sit jonkin pöpön, mutta toivottavasti paranet pian.
Mutta nyt meni ajatukset harakoille kun mies tuli tohon touhottaan, joten poistun katsomaan " Survivor" :a miehen kainaloon..
Moikka!
-Taelsa-
Se sormustesti on sellanen vanhanajan ennustuskeino. =) Mun äiti opetti sen joskus mulle. Joskus se pitää kyllä täysin paikkaansa, eli se näyttää montako lasta tulee ja kumpaa sukupuolta. Tosin saattaa varmaan vähän riippua siitäkin kuka sen tekee. Oikeaoppisesti se tehdään ranteenpäällä ja silloin se näyttää kaikki lapset. Itse tein kuitenkin sen mahan päällä, jolloin PITÄISI näyttää lapsen sukupuoli.
Kakkosen kohdalla ultrassa sanottiin rv22, että ei näy mitään jalkovälissä ja minä tein sormustestin, joka vain itsepäisesti näytti poikaa. Ja poikahan sieltä tuli. Nyt tosin näytti ihan alkuraskaudessa tyttöä ja nyt pari viikkoa sitten poikaa...että ei taida olla ihan pommin varma keino tämäkään. Mutta mukavaa ajankulua. ;)
Eli: Ota hius omasta päästäsi (jotkut käyttää ihan tavallista ompelulankaakin) ja pujota se sormuksen läpi. Sitten roikotat sitä vatsan päällä ja käsi ei saa liikkua. Kun annat sen olla siinä, niin sormus alkaa liikkua. Jos sormus pyörii selvää kehää on kyseessä tyttö, mutta jos se tekee heilurimaista liikettä on kyseessä poika. Eli nyt vaan kaikki kokeilemaan!!! ;)
Mutta muistakaa, että en ota valituksia vastaan, jos sukupuoliennustus ei pitänytkään paikkaansa... :)))))
mirju ja pikku-pööpöti 18+6
... säteissä on kuumepuolella hirveästi uusia nimiä, mutta Qassu kuulostaa ainakin tutulta... Jokos kirjoittelit kesällä säteisiin vai sekoitanko johonkin toiseen? ;) Hauska joka tapauksessa saada uusia/vanhoja joukkoon!
Mä en ole yltiöahkera kirjoittaja, mutta tulee kyllä aina oikein lämmin olo lukea " tuttujen" kuulumisia. Raskaus herkistää! ;)
Oma massu senkun kasvaa. Ei se mikään pallo vielä ole, mutta mammavaatteissa saa jo olla melkein kokonaan. Tylsää, kun en mistään löydä tarpeeksi pitkiä farkkuja - olen tämmöinen 180-senttinen - ja suorissa housuissa on tylsä aina kulkea.
Tervetuloa Kathy kotimaan kamaralle. Täällä o
... piti sanoa, että on ainakin komeat talvisäät täällä!
Me lähdetään ylihuomenna lomailemaan viikoksi Kanarialle. Ei paikka hirveästi nappaa, kun olen enemmän eksotiikan tai kaupunkilomien ystävä, mutta rentoutumista kaipaan kyllä, enkä halua näillä viikoilla istua koneessa puolta vuorokautta... Olen tämmöinen nirppanokka matkakohteiden suhteen ;-) mutta totta kai on ihanaa päästä lomalle ja syömään hyvin!
Taidan mennä petiin (vaikka aika ihanaa, ettei enää väsytä ollenkaan niin kuin kuukausi sitten - odottakaa vain!)
t. K@isa ja sintti rv 21+0
Pitääkin tehdä tuo MIRJUn sormustesti. :)
Mulla olot tulokkaan sukupuolesta on vaihdellut. Ennen raskautta ajattelin aina, että ensimmäinen lapsi on varmaan tyttö, raskaaksi tultuani on ollut poikaolo enimmäkseen ja miehenkinkanssa ihan huomaamatta puhutaan välillä pojasta. Välillä sitten taas tuntuu, että se onkin tyttö. Ne sykkeetkään kun eivät mitään sanoneet, niin kokeillaan sormusta! ;)
KAISA, kuulostaa ihanalta reisuun lähtö. Onpahan se lomaa ja toivottavasti lämmintä, siellä Kanariallakin. Oikein ihanaa reissua teille!
Täällä taas mietin, että milloin raaskisi miehen herättää.. Itse kun olen jo aamiaisen syönyt, lukenut lehdet tarkkaan ja täällä pyörinyt aikanai.
Aivan ihana sää meitä taas houkuttelee ulos, aurinko paistaa niin kauniisti. Taitaa tosin olla talven kylmin aamu täällä, -26c. *hrrrr*
Ihanaa sunnuntaita säteet!
mallariina ja masulainen rv 14+6
Minäkin intouduin tekemään testin uudelleen ja tyttöä se taas näytti. :) Olikohan siinä hiuksessa viimeksi joku vika ku heilutteli poikaa..? No pitää uusia testi vielä muutaman kerran tässä raskauden aikana. Ja eiku kaikki testaamaan, niin saadaan tietää että kumpi sieltä on kenellekin tulossa.. Heh.. ;)
[color=red]Minäkin tein testin ja kumpaakin näytti, pyöri niin vinhasti ympyrää mutta ees taas, tiedä sitten, jos tuolla masussa onkin kaksoset kun se turpoaakin jos sitä vauhtia... hmm.. mies on kyllä kaksonen mutta meillä ei pitäisi olla " riskiä" siihen mutta eihän se aina sitä katso ;) sepä vasta olis jännää. Mutta oikeasti, musta tuntuu että mun maha näkyy jo, toki on sitä entisestäänkin mutta pieni kumpu on noussut... kuvittelenko vain?!?!?! Hih..
Kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista ja tsempistä vuodon suhteen. Soittelen huomenna neuvolaan sekä tuonne Femedaan, jos pääsisin siihen alkuraskaus ultraan jo vaikka ensi viikolla! Toivotaan että on harmitonta... en oikeasti uskonut että tämä odotus on tälläistä piinaa ja vasta alussahan tässä ollaan.
Oireita kyllä on tuo väsymys, palelua edelleen, rintojen arkuutta ja pahoinvointia, toivon että se on ihan sitä itseään eikä mikään ameeba kehossa tuliaisina, sitäkin pitänee huomenna kysellä, voi mikäpäivä.. pitää hakea salmonella testiä yms. Mutta kivointa on nähdä kaveri joka juuri jäi äitiyslomalle :)) Mutta tämä väsymys on pahinta, saa nähdä kuinka jaksaa töissä... ai ja jai.. ja vieläpitäis jaksaa jumpata. Kaveri ja mies saa varmaan väkisten raahata mua salille ;)
Taelsalle tsempit neuvolaan!!!
Nyt en muista mittään mutta kaikille mukavaa sunnuntai-iltaa!!!
Terkuin Kathy ja sintti :)
MARION ja QASSU, tervetuloa joukkoon turpoavaan! :) Toivottavasti käynnistitten plussa-aallon siellä kuumeilupuolella.
Täällä TAAS sama laulu -> pitäis lähteä koiran kanssa ulos, eikä millään huvittaisi pistää nenäänsä tuonne pakkaseen. Mutta ei auta, tehtiin miehen kanssa työnjako, hän kauppaan suorittamaan koko viikonlopun ostokset ja minä koiran kanssa ulos. Ja sitten yhdessä saunaan. Pakko siis suoriutua ulos, ennen kuin kulta palaa.. ;)
Neuvola-ajoista, meillä on kuukauden välein ja sitten ne kaksi ultraa siihen päälle. Sitten kai viikosta 30 (?) lähtien kahden viikon välein ja ihan viimeiset viikot joka viikko.
Vieläkään ei mitään kummempia mielitekoja ole tullut. Onneksi tulee syötyä pääsääntöisesti terveellisesti, eikä ainakaan mitään roskaruokaa tee mieli. karkkia ei ole tehnyt mieli, mutta keksit menevät, jos sellaisia kaapissa on. Aamuisin on pakko saada puuroa, nam. :b
Viikonlopuksi ei täällä mitään suunnitelmia, eiköhän me vaan kotona olla ihan rauhassa ja tehdään ihania ruokia. Ja hiukset on pakko värjätä, niin kamala juurikasvu on päässyt ilmaantumaan...
Mitäs suunnitelmia muilla on?
Nyt ei muu auta kun hypätä toppahousuihin ja uhmata ulkoilmaa.
Oikein ihanaa viikonlopun alkua,
mallariina ja masulainen rv 14+4
Taas nopea ilmottautuminen... Pitää lähteä tyttöä kylvettämään ja sitten katsomaan Studio Impossiblea.
Onnittelut kuitenkin uusille plussanneille Qassulle ja (no nyt jo unohdin...) Se on hyvä, mutta niin lyhyt tämä minun muistini.
Kiva kuulla matleena, että työt ovat sujuneet hyvin. Vai tyttö on teillekin tulossa:) Olikos teillä se esikoinenkin tyttö?
Taelsalle Tsemppiä maanantain neuvolaan. Älä sitten hirveästi pety, jos sykkeet ei vielä kuulu. Itselläni ei edellistä odottaessa meinannut kuulua vielä 11+ viikollakaan, vaikka hoikka olenkin, eivätkä usein edes yritä kuunnella vielä noilla viikoilla.
En muista olenko jo onnitellut Miitä hyvistä ultra näkymistä, joten onnea niistä:)
Nyt ei kyllä taas näköjään liiku mitään päässä, joten palailenpa myöhemmin asiaan, jos nuo aivosolut alkaisivat jossain vaiheessa liikkumaan...
Jaja ja pikkarainen 14+4
Meinasin alkaa kirjottamaan " väärään" pinoon, mutta huomasinkin että oli tullut viikonlopuksi uusi. =) Kiva kun se edellinen oli tosiaankin tullut jo niin kivan pitkäksi!
Tervetuloa vaan joukkoon Marion ja Qassu! Kiva kun uusi säteitä tulee tänne mahankasvattelu puolelle! Onnellista raskausaikaa ja kiva tutustua teihin lähemmin! :o)
Venla, hyvä kun sinulla verenpaineet nyt kohdillaan ja niitä seurataan tiiviimmin. Turvallista on odottaa, kun on hyvässä syynissä=)
Taelsa, luulen minäkin että eivät välttämättä edes kokeile kuunnella sydänääniä noilla viikoilla, kun luultavammin sykettä ei kuuluisi ja sinulle tulisi vaan huoli sen takia. Itselläni esikoista kuuluivat rv. 10 ja toisesta rv.11. Aina ei noilla viikoillakaan kuulu mitään, vaikka kyytiläinen masussa olisikin. Mukavaa neuvolaa ja kertoilehan kuullumisia siitä.
Mirju, olipas teillä huono tuuri kun auto päätti alkaa temppuilla heti, kun takuu meni umpeen. Itselläni tuntuu olevan usein tuommoinen tuuri....
Matleena, itsekin oon huomannut että töiden aika ei ehdi niin kirjoitella tänne. Nyt kun olen ollut saikulla ja vapaalla, niin täällä ehtii jopa käydä useinkin päivän aikana. Te aiotte ottaa selville vauvan sukupuolen? Minä haluaisin myös tietää, mutta mies ei. Vielä on asia auki, että mitä tehdään.
Jaja, kiva oli kuulla sinustakin! Olinkin jo ajatellut kysellä, että mitä kuuluu kun ei kuulu mitään. =)
Mallariina, rauhaisaa viikonloppua ja eipä sitä pidäkään tehdä mitään erikoista! Minullakin vapaata nyt viikonloppuna ja eipä noiden pakkasten takia voi ihmeempiä tehdä. Tylsää kun näin kovat pakkaset, vaikka kyllä talvella kuuluukin kylmä olla. Onneksi mahtuu vielä toppahousut jalkaan=)
Ei mitään ihmeitä. Olo on ollut jo ihan entisensä, ei mitään vatsakipua onneksi. Oon yrittänyt aloittaa jumpata selkä- ja vatsalihaksia, kun ne auttavat miuta pitämään selän kunnossa.
Mutta huomiseen!
Kidelma rv. 15+4
Huomenta!
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen tänne meidän listalle. Olen kuluneella viikolla mennyt niin aikaisin aina nukkumaan, että nyt lauantainakaan ei unta riittänyt. Olen jo syönyt rauhassa aamupalaa ja lukenut hartaasti lehden pikkuyksityiskohtia myöten. Mies vielä tuolla nukkuu...
Tällä viikolla oli myös hassu juttu se, että parina yönä kun heräsin, piti käydä syömässä yöpalaa... tämä kova nälkä yllättää niin nopeasti. Onneksi riittää joku ihan pieni välipala. Hassua!
Olin tiistaina ultrassa ja pikkuinen oli huimat 2.23 cm. Ultran mukaan olisi vasta 8. viikon ikäinen, mä luulin jo että olisi ollut 9. No, hyvä että tarkentuu. Sykekin kuului.
Virallinen np ultra on vasta parin viikon päästä, joten sitä odotellessa!
Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille säteille ja myötätuulta masun kasvatukseen.
Anny