Eroahdistustako??
Moikka, meillä on 2v2kk poika, joka on tottunut siihen äiti tai isi paijaa iltaisin. Eli istumme pojan vieressä niin kauan ennen kun nukahtaa. Nukutus kestää 5min-1h. Meillä on mieheni kanssa " vuoropäivät" nukutuksessa, ettei se aina olisi minulla. No nyt pojasta on tullut todellinen äitifani. Vaan äiti kelpaa nukuttamaan iltaisin. Mietin, että voisiko esim johtua siitä kun mieheni oli joulun välipäivät lomalla pojan kanssa kotona ja minä oli töissä. Eli poika heräsi joka aamu ja äiti olikin hävinnyt! Poika nukkuu omassa huoneessa vielä pinnasängyssä (iso sänky ostettu, pitäisi vaan hakea) suhteellisen hyvin joka yö. Noin kuukausi sitten nukkui joka yö omassa sängyssä heräämättä yöllä vissiin yli 2 viikkoa putkeen, mutta nyt nukkuu noin tunnin tai kork. kaksi herää ja haluaa viereen. Joskus riittää, että käy vaan hänen huoneessaan ja nukahtaa uudellee ja nukkuu loppuyön hyvin. Kun taas eilen, nukkui tunnin heräsi ja halusi meidän viereen. Yleensä yöllä jos herää vain äiti kelpaa lohduttajaksi, isälle sanoo vain " mene pois" . Nyt on ainakin kolme viikkoa kun nukkumaanmeno lähestyy sanoo " äiti paijaa" ja äiti sitten menee paijaa että lapsi ei saa itkuraivareita. Jos sanon että isi tulee paijaa, ei se hänelle kelpaa... Saa öisin tulla viereemme jos hän siihen haluaa, nukahtaa saman tien kun siihen pääsee. Olen ajatellut, että tämä on taas jokin vaihe ja jos tuntee olonsa turvalliseksi vieressämme tulkoon siihen. Sori pitkä sepustus... eli onko nyt vaan äiti se ykkönen? Isi kyllä kelpaa kaikkeen muuhun, mutta ei yöunille nukuttamiseen... Kiitos jos jaksoitte lukea näitä samoja viestejä tulee varmaan joka päivä tänne.
Tarita