Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NIINISTÖN KALTAISET MIEHET VOIVAT KAIKKEIN PARHAIMMIN YHTEISKUNNASSAMME

Vierailija
20.01.2006 |

Tämä on todettu tutkimuksien avulla. Vaikka naiset tekevät pitempää päivää ja yhtä paljon töitä, he eivät nouse koskaan vastaaviin tehtäviin, eikä heillä ole maallista mammonaa kuin murto-osa siitä mitä miehillä. Myös vapaa-aikaa naisilla ei liioin ole.

Halonen on niitä harvoja naisia, jotka ovat omalla työllään ja ansioillaan päässeet korkeampaan yhteiskunnalliseen asemaan. Tahdommeko taas tuohonkin vaihtaa miehen, joka kuuluu juuri tähän hyvinvoivien joukkoon. Ei varmasti aja meidän naisten asioita tuo Halonen, eihän hän edes varmasti tiedä, mitä on olla todella köyhä.

Vaikka Halonen on ollut 6 vuotta jo pressa, ei hänkään sentään ole mikään jumala, joka kaiken pahan muutta maailmassa hyväksi.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan naispresidentti toki hyvä esikuva naisille, on hyvä tietää että sellainen on mahdollista mutta kerro ystävä hyvä, miten se näkyy sinun henkilökohtaisessa elämässäsi? Onko jokin tietty asia nyt paremmin kun on naispresidentti? Esim. työssäsi on asiat parantuneet, siviilielämässäsi tms?

Vierailija
42/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Halonen on juristi ja ollut hyväpalkkaisessa työssä ikänsä. Aika naiivia kuvitella, että hän tietäisi yhtään sen enempää köyhyydestä kuin Niinistökään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että hän on saanut oman asemansa korotettua ei edistä Suomen naisten asemaa millään tavalla, ainoastaan Halosen.

Mutta, jos nyt vedotaan siihen, että Halonen on ensimmäinen naispresidentti suomessa, yksi kausi riittänee? Hänhän on tehnyt sen mitä tehtävissä oli ja kuka tahansa voi tästä jatkaa, eikö totta.

Vierailija:

Tarja Halonen on edistänyt tasa-arvoa tulemalla ensimmäiseksi NAISPRESIDENTIKSI!!!! Eikö siinä nyt ole jo yhdelle naiselle tarpeeksi! Tämä palsta on todella umpityperien vuohien pesimäpaikka!

Vierailija
44/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on saavutus päästä naisena presidentiksi ja näin antaa roolimallia vaikkapa pienille tytöille että nainenkin voi saavuttaa vaikka kuinka korkean viran jos haluaa. Se ei ole meidän hyvä veli-yhteiskunnassamme itsestäänselvyys. Ja yksi nainen ei kerkeä kuudessa vuodessa korjamaan vuosisatoja kestänyttä epätasa-arvoa varsinkin kun naiset itse kaivavat maata jalkojensa alta koko ajan ja vastustavat naisten nousemista korkeisiin virkoihin kaikin keinoin. Surullista!

Vierailija
45/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, että naisena presidentiksi tai korkeampiin virkoihin pääsy ei ole helpompaa kuin miehenäkään. Naispresidentille vaan oli ns. sosiaalinen tilaus, tätä poikkeuksellista askelta toivoi vuonna 2000 moni. Halonen sattui olemaan ensimmäinen vaihtoehto, joka oli päästä presidentiksi.

Kukaan ei kerkeä kuudessa vuodessa korjaamaan vuosisatojen epätasa-arvoa, mutta yrittämään olisi sentään ehtinyt -jos olisi kiinnostanut. Naiset eivät myöskään vastusta naisen nousua korkeisiin virkoihin, joihin ei useimmiten valita äänestämällä. Presidentinvaalissa on kyse enenmmän siitä, kuka saa kannatusta. Halonen vaan ei tällä kertaa enää saa, koska toinen ehdokas on parempi.

Vierailija:

Kyllä minusta on saavutus päästä naisena presidentiksi ja näin antaa roolimallia vaikkapa pienille tytöille että nainenkin voi saavuttaa vaikka kuinka korkean viran jos haluaa. Se ei ole meidän hyvä veli-yhteiskunnassamme itsestäänselvyys. Ja yksi nainen ei kerkeä kuudessa vuodessa korjamaan vuosisatoja kestänyttä epätasa-arvoa varsinkin kun naiset itse kaivavat maata jalkojensa alta koko ajan ja vastustavat naisten nousemista korkeisiin virkoihin kaikin keinoin. Surullista!

Vierailija
46/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä minusta on saavutus päästä naisena presidentiksi ja näin antaa roolimallia vaikkapa pienille tytöille että nainenkin voi saavuttaa vaikka kuinka korkean viran jos haluaa

Meitä pienten poikien äitejä tuolla ei vielä vakuuteta.

Kerropa tälle vuohelle, joka on ihan itse tasa-arvon roolimallina omille lapsilleen, mitä muuta Halonen on tehnyt tasa-arvon edistämiseksi presidenttikaudellaan? Se, että hän on syntynyt naiseksi ei sinällään ole vielä meriitti.

Vierailija
47/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksa enää puolustaa naiseutta , alkaa puhti loppua. Äänestäkää ihan ketä haluatte, minä äänestän naista. Mutta älkää tulko itkemään että naisen euro on edelleen 80 senttiä tai etteivät naiset pääse pressaksi seuraavaan sataan vuoteen. Itsehän ette halua että naiset menestyväyt.

Vierailija
48/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Enpä jaksa enää puolustaa naiseutta , alkaa puhti loppua. Äänestäkää ihan ketä haluatte, minä äänestän naista. Mutta älkää tulko itkemään että naisen euro on edelleen 80 senttiä tai etteivät naiset pääse pressaksi seuraavaan sataan vuoteen. Itsehän ette halua että naiset menestyväyt.

Enpä ihmettele, että ' väsähdit' puolustelemaan Halosta. Sääli, jos kerran käytetään tasa-arvoa yhtenä vaaliteemana, olisi mukava jos siitä saisi näyttöäkin. Eli ainakaan tässä asiassa en voi kallistua Halosen puolelle -en tosin toisellekaan puolelle. Täytynee sitten etsiä niitä muita asioita, jotka auttaisivat päättämään.

Vierailija
49/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

56 Minusta se aivan riittävä meriit...

Vierailija
50/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pelkkä " vastakkainasettelun aika on ohi" ei ole mikään vastaus.

Toisekseen, kuten tiedämme on helppo vaalien alla lupailla vaikka mitä. KAnsa kun on jo tottunut siihen, että kaikki lupaukset unohdetaan, kun se valta saadaan.

Minä äänestän Halosta, varmasti.

Niin ja onko Kokoomus missään esittänyt kotiäitien oloja parantavia ehdotuksia? En ole minä ainakaan nähnyt, että KOkoomus olisi koskaan ajanut kenenkään muun kuin hyvätuloisten työssä olevien etuja. Itsekin kuulun suuren osan aikaa siihen ryhmään, mutta koska olen köyhän perheen kasvatti, haluan antaa muillekin vastaavassa tilanteessa kasvaville lapsille mahdollisuuden. Niinistö ei.

Vierailija:

Niinistö on myös koko ikänsä ajan tehnyt oikeata työtä, esim. asianajana. Opiskeluaikanaankin hän oli töissä.

Kokoomus ja Niinistö eivät mielestäni ole missän esittäneet kotiäitejä tai julkisia palveluita vastustavia kommentteja. Niinistöhän on vain ollut huolissaan, siitä mistä saadaan rahat palveluiden maksamiseen.

Ja se on ihan hyvä huolenaihe, jotenkin palvelut ja tuet on rahoitettava. Halonen ei selvästi millään haluaisi käsitellä tätä kysymystä, koska hänellä ei siihen liene vastausta.

Vierailija
51/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ymmärtää naista, joka äänestää Saulia. Ymmärrän jos jotain toista miestä, onhan niitä hyviäkin sellaisia, mutta että Saulia...huh huh.

Vierailija:

siksi, että itse on nainen???

Tarkoittaako se, että jos äänestää Niinistöä olisi alistumassa johonkin huono-osaisuuteen naisena tulevaisuudessa?

Onhan Tarja nyt saanut näyttää taitojaan, ainakaan minua naisena hän ei ole saanut yhtään parempaan asemaan tässä yhteiskunnassa.

Vierailija
52/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoon tarvitaan molempia sukupuolia, joten sinun tavallasi ajatella presidenttiyteen riittäisi esimerkiksi se, että sattuu olemaan mies. Minun mielestäni se(kään) ei ole riittävä peruste valita maalle johtajaa tai edes keulakuvaa. Täytyy löytyä muitakin ansioita, ennenkuin minun ääneni jommallekummalle menee.

Onneksi niitä ansioita varmasti löytyy. Olisi vain ollut niin mukavaa saada päättää tasa-arvokysymyksen perusteella.

Vierailija:

Onko sinusta naiseus vähyyttä?

Vierailija
53/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella suuri, suunnattoman suuri harha on se, että taloudellinen hyvinvointi automaattisesti lisää myös muuta hyvinvointia. On ensinnäkin erittäin tärkeää miten se hyvinvointi jakaantuu. Kokoomus olisi kovin mielellään kasvattamassa yhä edelleen tuloeroja ja antamassa yhä enemmän rikkaille rahaa ja köyhille töitä. Ikävä kyllä koyhälle ei kokoomuksen mielestä tarvitsisi hanttihommista juurikaan maksaa.

Suomi on tällä hetkellä vauraampi kuin koskaan, mutta koska yhteiskunnan arvot on niin perseestä, lapset voivat todella huonosti, viidennen sairaspoissaoloista johtuu psyykkisistä syistä jne. Tätä peliäkö me haluamme vielä koventaa? Mä en ymmärrä miten tämä yhteiskunta aikoo pysyä kasassa, kun ihmisten päät ei pysy.

Vierailija:

jos ei olisi sossuja ja kepuja ei olisi tässä maassa yhtään kotiäitiä muuta kuin ne, joiden miehillä olisi varaa heitä kotona pitää. Kokoomusko on vaikuttanut siihen, että on kotihoidontuet, lapsilisät, ilmaiset koulut ja terveydenhuolto tai edes se teidän inhoama subjektiivinen päivähoito.

Kyllä nyt jollain on taas pullat pahasti uunissa sekaisin.

Kokoomus ajaa yrittäjien ja hyvätuloisten asioita. Aivan olet oikeassa siinä, että ymmärtävät jotain taloudesta, mutta heidän ymmärtämisensä ei riitä siihen, että siitä rahasta voisi jakaa hyvinvointia muuallekkin kuin omaan autotalliin ja siihen Mersuun, joka siellä on.

Vierailija
54/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kokoomus ja Sauli Niinistö ajaa kotiäitien, yksinhuoltajaäitien, työssäkäyvien, työttömien ja kaikkien asiaa.

Lukekaa lisää: www.niinisto.net

Vierailija
55/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko nyt ihan varmoja, että ette taas sorru siihen, että naisen pitäisi olla ylivertainen ansaitakseen paikkansa, kun taas miehelle riittää se, että on mies.

Ja mun mielestä Halonen on parantanut tämän maan henkistä ilmapiiriä. Mun mielestä Halonen on tehnyt sitä tasa-arvotyötä jo ihan vaan sillä, että on vahvistanut suomalaisten naisten itsetuntoa ja varmuutta siitä, että nainenkin voi täällä pärjätä. Jäätteenmäkeä hän olisi tukenut vahvasti, mutta kaikki tietää kuinka se taru loppui. Eli tukenut naisten pääsyä päättäviin asemiin.

Halonen on itse ollut yh, joten tietää jotain siitä elämästä. Jäättenmäki kärsi lapsettomuudesta, joten häneltä olisi voinut löytyä jotain ymmärrystä sille puolelle.

Kaiken kaikkiaan minä halua presidentiksi jonkun, jolla on vähän laajempaa ymmärrystä ihmiselämään. KÄytetään sitten yhtenä Halosen meriittinä vaikka sitä, että hän on ollut Setan puheenjohtaja. Joten häneltä luulisi löytyvän ymmärrystä erilaisia perheitäkin kohtaan.

Niinistöllä ei ole mitään muuta kuin rahan tajua. Ja siinäkin vain se, että rikkaille eniten. Kyllähän kaikki muistaa miten hänen aatesisarensa, Piia-Noora Kauppi olisi jakanut miljoonan rikkaan ja köyhän kesken- rikkaalle 900 000 ja köyhälle se 100 000. Kun rikas on tottunut parempaan.

Vierailija
56/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halonen on yksinhuoltaja, joutunut taistelemaan samassa suossa muiden työtätekevien äitien ja yksinhuoltajien lailla, koulutuksesta tai tulotasosta riippumatta. Tässä jos missä tasa-arvo punnitaan. Myös Setan puheenjohtajuus osoittaa, että Halosella on ymmärrystä kaikkien tasa-arvoasioiden edistämiseksi.

Halosella on näppituntumaa tavallisiin duunariperheisiin, hän on paljon läheisemmän oloinen, kuin etäinen porvari-Niinistö. Halosella näkee jopa Yves Rocherin kaupanpäällisasusteita kuten kenellä tahansa muulla, " tavallisella" naisihmisellä!

Hän ei prameile, tärkeile eikä ole ylimielinen. Hänen ansiostaan ja varmasti ulkoministeritaustansa vuoksikin Suomella on hyvät suhteet naapurimaihin, esim. Venäjään.

Tarja saa minun ääneni.

Vierailija
57/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä.

Ja sen verran vielä... minä en sinällään kannata Niinistöä. Hänen ajatuksiaan osittain kyllä, mutta löytyy Haloseltakin minulle sopivia aatteita. Olen ilmeisesti ainoa harmaa ihminen maailmassa, kun näitä mietteitä löytyy. Muut tuntuvat niin selkeästi kannattavan vain toisen osapuolen ideologioita, että ihan kateeksi käy.

Kikkeli, kuten jo tuossa aikaisemmin mainitsin, ei ole minulle riittävä peruste mihinkään virkaan. Tai no, siittäjäksi ehkä.

T:tasa-arvoa penännyt päättämätön

Vierailija:

Oletteko nyt ihan varmoja, että ette taas sorru siihen, että naisen pitäisi olla ylivertainen ansaitakseen paikkansa, kun taas miehelle riittää se, että on mies.

Ja mun mielestä Halonen on parantanut tämän maan henkistä ilmapiiriä. Mun mielestä Halonen on tehnyt sitä tasa-arvotyötä jo ihan vaan sillä, että on vahvistanut suomalaisten naisten itsetuntoa ja varmuutta siitä, että nainenkin voi täällä pärjätä. Jäätteenmäkeä hän olisi tukenut vahvasti, mutta kaikki tietää kuinka se taru loppui. Eli tukenut naisten pääsyä päättäviin asemiin.

Halonen on itse ollut yh, joten tietää jotain siitä elämästä. Jäättenmäki kärsi lapsettomuudesta, joten häneltä olisi voinut löytyä jotain ymmärrystä sille puolelle.

Kaiken kaikkiaan minä halua presidentiksi jonkun, jolla on vähän laajempaa ymmärrystä ihmiselämään. KÄytetään sitten yhtenä Halosen meriittinä vaikka sitä, että hän on ollut Setan puheenjohtaja. Joten häneltä luulisi löytyvän ymmärrystä erilaisia perheitäkin kohtaan.

Vierailija
58/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi on vain pienen sosiaalieliitin hyvinvointia varten. Almut kansalle ovat vain silmänlume, jolla he saavat kansan äänestämään itseään, jotta pääsisivät jatkossakin ryöstämään rahat omiin taskuihinsa.

Katso kaikkia sosialisteja. Järjettömät rahat ja järjettömät palkat ja järjettömät osakesalkut.

Pieni ahne, itsekäs vähemmistö riistää kansaa! Ja kansa voi yhä huonommin.

Halonen, Arajärvi, Heinäluoma, Erkko, Tuomioja, kaikki järjettömän rikkaita. Ay ja SAK pomojen keskipalkka on 100 000 euroa. Valtionyhtiö Fortumin miljoonat ryöstivät itselleen.

Halonen käyttää vääryydellä valtaa äärisosialistiklikkinsä kanssa tätä kansaa vastaan. Hän on paisuttanut itsestään sosialistitovereidensa kanssa mistään mitään piittaamattoman vallanhimoisen, ahneen, sokean diktaattorin, joka vain polkee kansaa ja demokratiaa ja syöttää valheita kansalle. Samaan aikaan kansa vain köyhtyy, ylivelkaantuu, perheet tappavat itsensä ja voi joka sektorilla yhä huonommin. Lama vain syvenee ja yritykset pakenevat ulkomaille, työttömyys lisääntyy. HALONEN ON TEHNYT TÄSTÄ MAASTA PAHOINVOINTINVALTION.

Minusta Halonen pitäisi joukkioineen passittaa vankilaan rikoksesta kansaa kohtaan!

HALONEN ON VÄÄRYYS TÄTÄ KANSAA KOHTAAN!

Katsokaa Halosen tekoja, älkää kuunnelko hänen valheitaan!

Vierailija
59/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Halonen on yksinhuoltaja, joutunut taistelemaan samassa suossa muiden työtätekevien äitien ja yksinhuoltajien lailla, koulutuksesta tai tulotasosta riippumatta. Tässä jos missä tasa-arvo punnitaan. Myös Setan puheenjohtajuus osoittaa, että Halosella on ymmärrystä kaikkien tasa-arvoasioiden edistämiseksi.

Halosella on näppituntumaa tavallisiin duunariperheisiin, hän on paljon läheisemmän oloinen, kuin etäinen porvari-Niinistö. Halosella näkee jopa Yves Rocherin kaupanpäällisasusteita kuten kenellä tahansa muulla, " tavallisella" naisihmisellä!

Hän ei prameile, tärkeile eikä ole ylimielinen. Hänen ansiostaan ja varmasti ulkoministeritaustansa vuoksikin Suomella on hyvät suhteet naapurimaihin, esim. Venäjään.

Tarja saa minun ääneni.

HÄN ON ÖKYRIKAS, JOKA VIETTÄÄ AIKANSA MUSTAN AUTON TAKAPENKILLÄ, JOTTA EI TARVITSISI KOHDATA KANSAA.

HÄN ON PUHDAS DIKTAATTORI.

Silloin kun Niinistö oli valtionvarainministeri ja jouduttiin tekemään kipeitä leikkauksia perusturvaan, jotta saataisiin Suomi ylös sosialistien aiheuttaman laman alta, HALOSEN AKKA VAIN RAKENTELI KALLIITA ÖKYLÄHETYSTÖJÄ JA PISTI NIIHIN RAHAA HAISEMAAN.

Tuo Seta-järjestökin on ihan pervojärjestö. Kaikenmaailman pedofiilien ja itsensäpaljastelijoiden oikeuksia ajaa.

Halonen on ateisti, joka ei kuulu edes kirkkoon.

Katsokaa Halosen tekoja, älkää kuunnelko hänen paskapuheitaan. Halonen on yksi suuri valhe, joka nöyryyttää tätä kansaa!

Vierailija
60/61 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousukauden aikana ovat ihmisten asenteet aina koventuneet. Lama syrjaytti uusia ihmisia yhteiskunnasta, mutta talouskasvu ei ole heita nostanut. Poliittisesta tahdosta riippuu paljonko rahaa mihinkin suunnataan. Julkisten palvelujen kehittaminen ei ole perinteisesti kuulunut Kokoomuksen intresseihin.

Vierailija:

Niinistö voi väittää huolehtivansa heikommista, mutta ei hän yksinkertaisesti ole kosketuksissa huono-osaisuuden kanssa. Minä ainakin tunnen olevani nykyään yhteiskunnan pohjasakkaa. Kotiäitinä joudun turvautumaan yhteiskunnan tukiverkostoon. Olen täysin riippuvainen terveyskeskuksesta, neuvolasta, kaupungin järjestämistä kerhoista. Jopa liikennesuunnittelu vaikuttaa minun arkipäivääni todella paljon.

Työelämässä oleva ihminen on paljon vahvemmilla. Minä, kotiäiti, hoidan lapseni itse sairastaessanikin, kun en muuta voi.

Miten hyvätuloinen mies, joka liikkuu kaikkialle autolla, voi oikeasti ymmärtää minua? Juuri meille kotiäideille on erittäine tärkeää, että yhteiskunta pitää meistä huolta. Tasa-arvoiset palvelut kaikille niin kaikilla on hyvä olla. Talouskasvu ei minun arjessani näy. Päätökset siitä mihin rahat käytetään on elämässäni merkittävää. Ei auta vaikka Niinistö sanoo " Kun talous kasvaa, tulee se kaikkien hyväksi JOSSAIN VAIHEESSA. Mutta aluksi vain joidenkin."