Saako Brio Ponyn selkänojan laskettua makuu/lepoasentoon?
Eli matkarattaiden ostoa harkitsen mutta toistaiseksi olen vasta " kierrellyt" netissä enkä tuota tietoa sieltä löytänyt. Muitakin kokemuksia näistä rattaista saa laittaa!
Gunmimma
Kommentit (7)
niissä on suuremmat pyörät. Kulkevat lumessa ja loskassa kevyemmin. Ei näissäkään saa makuasentoon selkänojaa. Jos haluat nukkuttaa lasta, niin minun mielestä ei kannata Poneja taikka Softeija hommata ainakaan näin Suomen olosuhteihin vaan kunnon kopalla varustetut rattaat.
Näin arvelinkin asian olevan, voi olla että sitten kallistun joidenkin hatarampien matka -tai kuomurattaiden puoleen. Niissä kun saa aika monissa selkänojan alas.
Meillä on jo yhdistelmärattaat nukkumistak(kin) varten mutta haluaisin jotkut helpommin mukaan otettavat, kevyemmät ja pienempään tilaan menevät rattaat.
Gunmimma
Emmaljungan Ceroxeihin!
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=484&toim…
Eivät kyllä tuolla sivulla kerro, miten selkänojaa saa säädettyä, mutta sanovat että rattaista saa kopan avulla myös yhdistelmät. Eli siis ymmärtäisin sen niin, että lasta voi myös nukuttaa.
Itse meinasin keveemmällä hankkia Gracon Mirage rattaat. Kokemusta ystäväni kautta, ovat todella näppärät ja kaikenlisäksi edullisetkin! Ja meillä kun on tuo Gracon autobaby kaukalokin...sen saa noihin näpsäytettyä kiinni.
Likalla ikää nyt 10.5kk ja istuu kyllä jo istuimessa mutta pikkukakkosta silmälläpitäen...:)
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=91&valik…
Itse olisin halunnut " vaunutkin" kääntyvillä etupyörillä, joten itse en näitä " perusrattaita" oikein halunnut.
Mutta jos tuo kääntyvyys ei haitaa, niin harkitse esim. Brion Raceja tai Emmaljungan Scootereita. Niissä ei mene täyteen makuuasentoon mutta riittävästi.
Itse ostin Teutonian Timmyt, koska oli pienimmät täysmakuulle menevät rattaat. Toisina rattaina meillä oli matkarattaat. Ja niitä pääsääntöisesti käytetään mutta MAASTOON ne eivät sovellu, esim. kesällä jos haluaa kävellä, menee mökille jne jne.
Mutta nyt totesin, että tuo puolimakuu-asento olisi ollut aivan riittävä. Vauva nukhataa vaunuihin muutenkin nykyään tuohon puolimakaavaan asentoon. Ja täysmakuulla ei vaunut ole koskaan. Ei 1v. viihdy yhtään, jos ei näe tai ole lähempänä istuvaa asentoa.
Ja jos teillä on makuuvaunut niin ei toisia oikeastaan tarvita. Ja nuo Racit ovat " yhtä" pienet kuin Ponyt, jos niistä ottaa kuomun pois.
T:Virva alias ratasfriikki
Eli nykyisin saat valita mitkä pyörät haluat rattaisiin.
Esim. Raceihin voi valita vaikka Brion vaunujen isot pyörät tai Ponyjen pienet pyörät. Noihin standardi pyöriin, ei kannata ostopäätöstä tehdessä tuijottaa.
Mekin ostimme Timmyt Teutonian vaunujen isoilla " sportti" ilmakennopyörillä, emmekä Timmyjen vakio pienillä citypyörillä.
(taaksepäin)