Miksei ihmiset pese pyyhkeitä, tyynyjä ym. kodin tekstiilejä??!
Minkä takia monet ei pese/vaihda vessassa olevia pyyhkeitä? Tai laita sinne edes vieraspyyhkeitä?
Esim. entisellä anopilla ei ollut vessassa vieraspyyhkeitä ja kaikki perheen jäsenten vaaleat pyyhkeet ihan mustia kurasta. Samat likaiset pyyhkeet saattoivat roikkua siellä puolikin vuotta.
Saman tilanteen olen huomannut useilla kavereillani. Muuten ovat ihan siistejä ja koulutettujakin ihmisiä, mutta kodintekstiilit ovat silminnähden kuraisia. Sohvatyynyt ovat pinttyneitä, vessassa ei puhtaita pyyhkeitä jne.
Kommentit (24)
yöks. Mä vaihdan käsipyyhkeet aina kun tulee vieraita.
Niin ja jos vessassa ei ole käsipyyhettä tai se on aina se sama likainen, tietää etteikäsihygieniaankaan kiinnitetä huomiota!
Minä kyllä kiinnitän huomiota kylässä tuohon asiaan, yleensä pyyhin kädet sitten vessapaperiin kun näyttää niin likaiselta käsipyyhe.
En eism. ymmärrä kuinka ystäväni lapsiperheessä ei ole ikinä käsipyyhettä? Ilmeisesti kukaan ei pese käsiä paskalla käynnin jälkeen.
Yök!!
Vaihdeta ei, kun on parempaakin tekemistä eikä vaihtamattomuudesta ole haittaa. Keskimäärin ollaan terveempiä kuin sukulaiset, mikä voi johtua monesta asiasta.
Henk. koht. en jaksa tajuta ihmisiä, jotka TUHLAAVAT kallisarvoisen elämänsä siivoamiseen.
Meillä tulee pyykkiä muutenkin konetolkulla joka viikko, niin siinä ei muutama käsipyyhe tunnu missään. Inhottaa sellaset märät pyyhkeet. Siitä on hygieenia kaukana, kun jo paljaalla silmällä näkee mustat vanat pyyhkeessä.
...ja heittää pesukoneeseen. Mua ei häiritse yhtään se, jos ei jokaista tahraa lattialta pyyhitä ja jos joku ei ihan joka viikko pyyhettä vaihda, mutta kun on näitä talouksia, joissa likaiset pyyhkeet ja muut tekstiilit ovat oikeasti niin kuraisia, ettei niihin puhtaita käsiä viitsi kuivata.
Vähän käyttömäärästä riippuen.
Itse en voi sietää märkiä käsipyyhkeitä. Inhottaa ajatuskin.
Yhtä asiaa en tosin tajua:
Mikä on vieraspyyhkeen tarkoitus?
Kuuluuko vieraan pyyhkiä siihen kätensä, vai yövieraan kenties kasvonsakin? Meillä ei kotona ollut ikinä vieraspyyhkeitä (meillä oli käsipyyhe ja jokaisella erikseen oma kasvopyyhkeensä), joten en ole koskaan oppinut sen funktiota.
Itse vieraisilla ollessa pyyhin käteni käsipyyhkeeseen, sikäli mikäli sellainen löytyy.
Mua inhottaa se kyläpaikoissa, ettei ole vieraspyyhettä. Tai jos ei ole, ei ole merkitty mikä pyyhe on mitäkin varten. Useissa paikoissa roikkuu kylpypyyhkeitä ja käsipyyhkeitä isossa kasassa. Yritä sitten siinä päättää mihin kätensä pyyhkii.
Mutta tosiaan ne pyyheläjät ovat ikäviä. Yleensä jonku pyyhkeen nurkkaan kuivaan käteni.
Jos on tulossa useampia vieraita yhtä aikaa niin silloin laitan useamman käsi pyyhkeen, mutta ne on selvästi käsi pyyhkeitä. Toivottavasti myös vieraat tajuaa, eikä kuivaa naamaansa siihen...
Vuode tuoksuu hyvältä kun se on puhdas, ja pölypunkeistakin pääsee eroon, kun tekstiilit pesee 60 asteessa. Pyyhkeitä vaihdetaan tarpeen mukaan.
Miten usein te muut pesette peittoja ym.? Mulla ei ole mitään käsitystä, olenko niuho, boheemi vai jotain siltä väliltä.
meillä kun roikkuu kolme pyyhettä rapsakan puhtaina aina kun tulee vieraita, mutta nimilappuja ei ole. vaihdan n.kolmen pvän välein käsipyyhkeet.
pyyhettä muiden kanssa, olisi hygieenisempää olla pesemättä käsiään ollenkaan. Minun mielestäni tämän asian voi laajentaa myös koskemaan likaisia pyyhkeitä. Siis joka pyyhkii likaiseen pyyhkeeseen, olisi ollut parempi, jos ei olisi pessyt käsiään ollenkaan. Vieraisilla pyyhin aina vessapaperiin käteni pesun jälkeen.
Kaikki eivät tosiaankaan osaa pestä käsiään. Vähän vaan huuhtaisee hanan alla, niin lika irtoaa todella hyvin siihen pyyhkeeseen.
Illalla nakkaan ne koneeseen ja samalla vaihdan puhtaat. Meillä ei ole erikseen vieraspyyhettä, mutta vino pino kyllä käsipyyhkeitä viikattuna löytyy vessasta, eli vapaasti otettavissa. Inhoan myös märkiä veteliä pyyhkeitä! Siis ja 7 henkinen perhe ollaan, niin pyyhkeet ehtii hyvin tuhraantua jo yhdessä päivässä.
Vierailija:
Kaikki eivät tosiaankaan osaa pestä käsiään. Vähän vaan huuhtaisee hanan alla, niin lika irtoaa todella hyvin siihen pyyhkeeseen.
hinkataan kädet puhtaaksi, painetaan puhtailla käsillä se likainen hana kiinni ja kuivataan jonkun ns. puhtaaseen pyyhkeeseen kädet. Lopputulos ehkä vielä likaisemmant kädet kun käsipesulle mentäessä!
Meillä lapsetkin osaa kyynärpää taktiikan hanan sulkemisessa.
Mä vaihdan käsipyyhkeet viikottain, ja jos tulee vieraita. Miten pinttyneet pyyhkeet saa puhtaiksi, siis kun esim. valkoinen ei ole enää valkoinen pesun jälkeen?
Vierailija:
Mä vaihdan käsipyyhkeet viikottain, ja jos tulee vieraita. Miten pinttyneet pyyhkeet saa puhtaiksi, siis kun esim. valkoinen ei ole enää valkoinen pesun jälkeen?
Ymmärsin että valkoiset pyyhkeet jäävät " nuhruisen" värisiksi. Siis sellaisiksi harmaa/beesi/valkoinen sekoitus vaikka pitäisi olla valkoinen. Täysin valkoinen pyyhe pitää pestä maximilämpötilassa valkoiselle pyykille tarkoitetulla pesuaineella ja riittävän usein. Näin säilyvät kauniin valkoisina. Jos oikein viitseliäs on, silitys ennen käyttöä auttaa ettei lika jää piukkaan kiinni. T:20
Meillä kun on valkoisia vauvan pylly pyyhkeitä ja kyllä ne ovat valkoisia mitä minä en ole värjänny sinisiksi... Mutta heitän ne kyllä pyykkiin joka käytön jälkeen. En ole kyllä pessyt kuumemmassa ko 60. Niinkuin melkein kaikki muutkin pyykit...
Harvoin kaytetaan sita itse, mutta aina laitan kuitenkin puhtaan pyyhkeen jos vieraita tulee.
Kotoota on jo opittu, ja olen huomannut etta ne jotka kasvoivat likasessa kodissa, niin niilla on omakin koti likainen!
En voi sietää likaisia pyyhkeitä. Alkaahan ne helposti haisemaankin. Ja tämä vaikka kuinka käyttää saippuaa käsien pesussa.