Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sukupuolesta taas...

19.01.2006 |

Taas tähän tuttuun aiheeseen eli vauvan sukupuoleen. Oletteko ottaneet selvää kumpi tulokas on ja onko osunut oikeaan? Millä viikolla sukupuolta olisi paras selvittää ja kuinka varmaa se on? Meillä isovanhemmat (tulevat sellaiset) odottavat innolla vauvaa ja ovat jopa luvanneet maksaa ultran yksityiselle sukupuolen selvitykseen jos haluamme. Kannattaako siis maksaa tästä " huvista" ?

Tiedättekö tapauksia, jolloin ultraaja olisi " nähnyt" väärin ja millä viikolla tällaiset tapaukset olisivat tapahtuneet? Onko mahdollista (kuinka todennäköistä siis), että poika-veikkaus osoittautuisikin tytöksi ja toisinpäin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni veljen vaimolle on molemmilla kerroilla kerrottu lapsen sukupuoli. Ensimmäisellä kerralla tulokkaan piti olla selvä poika,mutta tyttöhän sieltä putkahti. Ja toisella kerralla pari tuntia ennen synnytystä hänelle sanottiin,että ihan selvä toinen tyttö on tulossa,mutta poika tuli. Eli molemmilla kerroilla meni mönkään.

Samoin ystävälleni sanottiin (rv:llä 20),että poikahan sieltä on tulossa, ja hän maalasi kaiken vaaleansiniseksi ja osti poikaa ajatellen kaikki. Tyttöhän sieltä tuli ja kaiken sai laittaa uusiksi.

Minulta kysyttiin yksityisellä vastaanotolla rv:llä 18 haluanko tietää kumpi tulokas on. Menin ihan häkellyksiin ja vastasin,että en halua tietää. Näkyi kuulemma aivan selvästi. Sitten kun pääsin kotiin niin mieli oli muuttunut ja olisinkin hallunnut tietää etukäteen vauvan sukupuolen. Seuraavalla kerralla ultrassa olikin joku toinen kun ensimmäisellä kerralla ja hän hallunnut kertoa minulle sukupuolta vaikka kysyimme. Joten nyt en tiedä enää haluanko vai en tietää etukäteen. Seuraavaan ultraan on aikaa kuitenkin 3 viikkoa ja sen tekee sama lääkäri joka olisi kertonut sukupuolen,nyt vain pitäisi päättää haluaako tietää vai ei. Viikkoja silloin olisi kasassa noin 25.

Eli nämä sukupuoliarviot voivat tosiaankin mennä mönkään,enkä niihin hirveästi itse luottaisi. Mutta se on niin paljon kiinni ultraajan ammattitaidoista pystyykö sen sanomaan tarkasti vai ei. Ja se myös vaikuttaa jos vaavi ei suostu ultratessa pyllistään oikeaan suuntaan ja arvioita ei saada.

Ja vielä yksi myytti: Pojat näkyvät kuulemma aikaisemmin ultrassa kuin tytöt. Eli tytöille kehittyy myöhemmin sukupuolielimet (emätin) kuin pojille. En tiedä ppitääkö tämä paikkaansa mutta näin olen kuullut.

Lilli81 rv21

Vierailija
2/9 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et on sanottu eri sukupuoli ultrassa ku mitä on sit ollu ku on syntynyt. mut on myös niitä joille on sanottu oikein. ja mitä mä tiiän näitä molempia ni yleensä ovat käyneet n. viikolla 20 ultrassa.

itelle sanottiin rakenneultrassa viikolla 20 et selvästi poika tulossa, tänään ultrassa ei enää näkynytkään pippeliä... mut ei varmaksi sanonut tyttöäkään. saa nyt sitten nähä kumpi tulee!! ihan on ruvennut jännittään ku koko ajan oottanu poikaa ja nyt ei enää niin varmaa ookkaan! mut muutaman viikon päästähän se selviää!

ja mä kans oon kuullu et pojan näkee ultrassa paremmin.

melli83 rv32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pitihän sitä itseään tulla kiusaamaan tänne ja lukemaan virhearvioinneista. Itse kävin ultrassa rv 20 ja (hyväksi arvostettu ainakin -Bruno) sanoi asukin olevan 100% varmuudella tyttö. Kysyin - ihan varmastiko? Hän sanoi, että jos on poika, hän ostaa kaikki tytön vaatteet meiltä pois. Ja vakuutti vielä kerran olevansa aivan varma.

No, jälkeenpäin olen sitten törmännyt enemmän ja vähemmän näihin tarinoihin virhearvioinneista ja sitten satuin itse näkemään painajaisen siitä, kuinka kaikki oli uutta perheenjäsentä varten vaaleanpunaisena ja se olikin poika.

Jännittää kyllä kovasti ja tuntuu kyllä lompakossakin, mikäli virhearvio olisi. En ehkä sittenkään olisi halunnut tietää...se tieto sai samantien sata ravihevosta juoksemaan vauvanvaateosastolle vaaleanpunaisen kimppuun vaaraa aavistamatta.

Olen minä silti ihan yhtä onnellinen, oli se poika tai tyttö. Ensimmäiset elinpäivät sillä menee kuitenkin kukallisissa vermeissä..

Elisa ja Olento 31+0

Vierailija
4/9 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki arviot joita lähipiirissä on annettu, ovat pitäneet paikkansa.

Kuitenkin oon kuullut, että jos sanotaan että poika, niin se saattaakin paljastua myöhemmin tytöksi helpommin kuin toisinpäin. Perusteluna lähinnä se, että tytöllä saattaa olla poikamaista ' turvotusta' , mutta jos siellä ei mitään näy ja tytöksi sanotaan, niin todennäköisesti näin on.

Tietysti toisinkin voi käydä..

glemei *vierailee kuumepuolelta*

Vierailija
5/9 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan sukupuolta kysytty.rakenneultrasta lähtien voi sukupuolen nähdä,mutta tietysti mitä myöhemmin niin sen varmempi.

kyllä minä lähtisin ultraan varsinkin jos esim.isovanhemmat haluaisivat maksaa

jo kokemuksenkin takia.onhan se ihan nähdä pieni,vaikka sukupuoli ei jostain syystä selviäisikään..

monessa paikassa yksityisillä on käytössä 3-tai 4d-ultralaite,jossa kuva on tosi selvä ja muistoksi saa videonpätkää kotiin.

kelakorvausten jälkeen maksettavaa jää tästä reilu 100e.(ja tuolla laitteella sukupuolenkin yleensä näkee lähes varmasti.)

paras aika olisi muistaakseni n.vkolla 30 tai siinä main,jolloin vauva on jo" valmis" ,mutta ei vielä kovin iso niin mahtuu kuvaan paremmin.

-nasuli kera kahden pojan ja kahden tytön

Vierailija
6/9 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tietysti IHANA nähdä pieni.. ;)

-nasuli

Vierailija
7/9 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista lasta odottaessani muistaakseni kanssa rakenneultrassa oltaisiin saatu tietää, mutta sanoin etten halua tietää sitä. sieltä lähtiessä mieheni kanssa kuitenkin molemmat puhuttiin, että ihan kun sillä olisi ollut selvät pampulat roikkumassa jalkovälistä. Päätettiin että seuraavassa ultrassa sitten kysytään sukupuoli kun kumpikin oli sen jo niin varmasti nähnyt ja siellä sitten varmistui että poikahan se siellä, ja paikkansa siis piti!

Mutta veljen vaimolle oli sanottu, että tyttö tulee ja synnytyksessä selvisi, että poikahan se oli.

Tämän uuden raskauden kohdalla haluan kyllä sukupuolen tietää jos sen näkee, mutta en missään nimessä voi siihen luottaa 100%

Tuittu

Vierailija
8/9 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruno ei ole kuulemma koskaan erehtynyt :o)

Vierailija
9/9 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ettei Bruno erehdy minunkaan kohdalla. Kävimme hänellä 3d:ssä..Selviää sitten maaliskuussa. Toisaalta on mukavaa elää tässä jännityksessä, vaikka kuitenkin toivon ettei enempää investointeja tarvitse tehdä..

Elisa ja Olento 30+0