Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suurentunut imusolmuke?

Vierailija
19.01.2006 |

eli lapsella 4v. on kaulalla noin sentin kokoinen imusolmuke. eli silleen selkeästi tuntee ku se muljahtelee siellä mutta ulospäin ei näy.

näytin sitä tk-lääkärille tänään muilla asioilla ja se sanoi että n.2cm:n kokoisia aletaan vasta tutkimaan, kehoitti seuraamaan kuitenkin tilannetta. nyt jäi taas hysteerisenä pelko takaraivoon että voiko olla vakavaa. poika ei ole sairastanu mitään kovaa flunssaa tms vähään aikaan, pieni nuha oli joku aika sitten.

eli pitääkö olla huolissaan???? vienkö muualle lääkäriin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse tuo imusolmuke lähti pienemään. Nyt on alle senttinen.

Oli siis alussa n. 1,5 cm halkaisijaltaan. Ei kannata olla huolissaan..

Olen kuullut että on aika tavallista. Muista seurata kuitenkin tilannetta, jos suurenee niin ota yhteyttä uudestaan lääkäriin. Mutta muista olla räpläämättä sitä, koska siitä ärsyyntyy!!

Tsemppiä sinulle.. ja älä vielä hätäänny.. :D

Vierailija
2/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksesta. vaikea olla räpläämättä ku koko ajan pitää tarkkailla:(!

kuinka kauan tollanen imusolmuke voi olla turvoksissa? tietääkö kukaan, tutkitaanko niitä jos ne on alle sen 2cm?

ja mikä voi olla pielessä jos se alkaa kasvaa tai jotain?? ainako joku syöpä vai?:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vastauksesta. vaikea olla räpläämättä ku koko ajan pitää tarkkailla:(!

kuinka kauan tollanen imusolmuke voi olla turvoksissa? tietääkö kukaan, tutkitaanko niitä jos ne on alle sen 2cm?

ja mikä voi olla pielessä jos se alkaa kasvaa tai jotain?? ainako joku syöpä vai?:(

Yritä tarkkailla vain silmämääräisesti katsoen. Ainakin minä tarkkailin kaulaa silloin kun poika käänsi esim. päätään toiseen suuntaan. (silloin näkyi hyvin kuinka iso patti oli)

Minulle lääkäri sanoi, että alle 2 cm ei ruveta mielellään tutkimaan. (koepalan otto)

Minäkin tietysti epäilin syöpää ym. mutta ei lääkäri ruvennut spekuloimaan mikä se voisi olla. Sanoi vaan, että rauhassa tarkkaillaan.

Tiedän, että olet huolissasi, mutta yritä olla huolestumatta sen kummemmin..

Muistat vain esim. kerran viikossa tarkastaa tilanne. Sen lääkäri sanoi, että jos rupeat sitä räpläämään, niin hankaloitat tilannetta.

Voimia sinulle. Toivottavasti asia selviää parhain päin.. :D

Vierailija
4/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pattia,mutta ovat ollu jo kauan.Itselläni tuntuu myös.Uskon,että kaikilla noita patteja on,mutta toiset syynää niitä tarkemmin:)

Vierailija
5/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut lapsesta asti suurentunut imusolmuke kaulalla (olen nyt 34 v). Muistan kuinka sitä aina muiden lääkärissäkäyntien yhteydessä kyseltiin, mikä olis, mutta aina vaan sanottiin, että on niin pieni että seuraillaan. Vanhempanakin olen kysellyt mm. terveystarkastusten yhteydessä ja lääkärit ovat epäilleet, että liittyy flunssaa. En sentään ole ollut flunssassa yli 30 vuotta :). Välillä mietin, että otan asiasta yksityisellä selvää ja sitten aina tulee jotain muuta kiireellisempää/ajatukset pois vievää.

Vierailija
6/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla puolilla kaulaa n. 2cm imusolmukkeet, ovat olleet jo yli vuoden. Otettiin röntgenit ja verikokeet ja ultrattiin moneen kertaan. Mitään " syytä" suurille imusolmukkeille ei löydetty. Lääkäri sanoi että jos olisi syöpää niin silloin olis muitakin oireita esim. väsymys, paha olo ym.

Koepalaa ei mielellään kuulemma aleta ottamaan jos ei ole ihan pakko. Ja imusolmukkeet on koko ajan pysyny saman kokosina, ei ole kasvanu. Näkyvät ihan selvinä patteina molempien korvien alapuolella.

Seuraava ultra toukokuussa, sit katsotaan taas tilannetta.

Joten ole huoleti, varmaan ihan normaalia :)

Vierailija
7/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy seurata tilannetta. ahdistavaa vaan kun asia on mielessä koko ajan.

kuinka nopeasti se sitten kasvaa jos on kasvaakseen? ja onko aina kyseessä syöpä? kauhea ajatuskin:((((

Vierailija
8/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos asia sinua noin paljon vaivaa niin miksi et veisi yksityiselle tutkittavaksi...?

Vierailija
9/10 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy varmaan viedäkkin. halusin vaan ensin kysellä miten " vakavalta" kuulostaa ja onko yleistä...

Vierailija
10/10 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tiedä:(?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi