Mitä mieltä pojan nimistä Uuno ja Urho?
Kommentit (12)
Uunossa voipi olla se huono puoli, että " esikuvana" tulee ensimmäiseks mieleen Uuno Turhapuro, joka ei välttämättä oo paras mahdollinen mielikuva ;o)!!
Ja toisekseen ainakin meillä usein sanotaan, että ooks vähä Uuno, kun tarkotetaan tyhmää!!
Toisaalta taas..onhan Uunoja ollut kautta aikojen jo ennen Turhapuroa ;o)!!
Urho taas on oikein tarmokas nimi..merkitykseltäänkin kiva!!
Urho on oikein mukava nimi, mutta Uunosta en oikein perusta, voi kyllä johtua juuri körömöllinkin kertomista syistä.
Uunosta vähemmin,koska siinä ei ole ärrää ja särmää niin kuin Urhossa.
Minusta Uuno ja Urho eivät ole mukavia nimiä...
Uunolla on juuri em. painolasti ja Urho on mielestäni nimenä liian " kantaaottava" : entä jos lapsi onkin ujo ja säikky? Tulee myös mieleen, että vanhemmat ovat suuria Kekkos-faneja.
toisaalta ihan kunnon nimiä. Listaa voisi minun osaltani jatkaa Urpo, Unto, Usko.... Joten luulen ettei nimissä ole mitään muuta vikaa, eivät vain minusta kuullosta hyvältä. U-nimistä Unna ja Uma on mieleen, vaan eipä heti tule mieleen pojan nimeä.
uunosta turhapuro-assosiaation takia (eikos " uunottaa" oo viela sama kuin vetaa hoplasta eli vahan sellainen tyhma assosiaatio siita tulee) ja urhosta kekkos-assosiaation takia (toi jalkimmainen tosin tulee varmaan vaan meille 70-luvulla syntyneille enaa, nuoremmat ei valttamatta muista aikaa kun presidentti oli Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen...). ja muutenkin urho on jotenkin liian sotaisa nimi.
Se tuntuu korvaani nykyään oikein miehekkäältä ja raikkaalta nimeltä. Uuno kärsii minunkin ajatuksissani " UUno on numero yksi" -painolastista. Kivoja ovat mielestäni myös Ukko ja Uula.
Niin se nimimaku muuttuu=)
Uunosta en edelleenkään pidä, mielessäni uuno= pölvästi, pölhö, hölmö. Eikä U.Turhapuro yhtään auta asiaa.
Uunosta totta kyllä tulee vähän mieleen Uuno Turhapuro, mutta se ei kuitenkaan minua suuremmin haittaa tai häiritse. Uuno on ihan mukava ja miehekkään kuuloinen nimi. Urho sitten taas lukeutuu ihan omiin suosikkeihinikin, vaikken ollut Urho Kekkosen aikana edes syntynyt... :) Hieno merkitysnimi niin kuin esimerkiksi Toivo ja Valokin.
Olen varmaan jäävi vastaamaan, kun oma ukki on ollut Uuno, ja hänestä on tosi positiiviset muistot.
Mutta tuttavaperheessä oli joku aika sitten poikavauva, jonka työnimi oli Uuno, ja sitä käytettiin ristiäisiin asti, niin että kaikki ehtivät jo tottua nimeen. Lopulta oli yllätys, ettei Uuno jäänyt toiseksi nimeksikään pojalle. Voin vakuuttaa, että kertaakaan ei tullut Turhapuro mieleen sitä pientä, suloista vauvaa katsellessa!
Uuno saisi saada samanlaisen kunnianpalautuksen kuin Väinö on jo saanut. Se on lyhyt, näppärä ja äänteellisesti kaunis nimi. Ja onhan ne Almat, Leevit, Taavitkin kuulostaneet vanhanaikaisilta ja hölmöiltä vielä joku vuosikymmen sitten. Ennustan, että seuraaviksi suosikeiksi alkavat nousta Pentit, Pertit, Kaarinat ja Sinikat...
Urhosta ei tule mulle Kekkonen mieleen, vaan jäänmurtajat Sisu, Urho ja Kontio... Urho on hyvä nimi niin kuin Reima ja Sisukin!
Todella kauniita/komeita suomalaisia _perinteisiä miehen nimiä_! :)
Urho on tosi urhokkaan kuuloinen. Sellainen sota-ajan nimi. Urho, Taisto, Tarmo jne... Uunon imagoa pilaa kaikille suomalaisille tuttu Turhapuro. Sääli. Toisaalta, jos nimeä taas alettaisiin rohkeammin käyttää, ehkä Turhapurottelutkin jäisivät pikkuhiljaa? ;)