Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6kk asti täysimettäviä?

18.01.2006 |

Moi!

Mulla on orpo olo. Tuntuu, että mun neiti kuuluu pieneen vähemmistöön, joka ei saa kiinteitä ennen puolta vuotta! Ikää tytöllä nyt 5kk ja vähän päälle. Neuvola ei oo tukenut täysimetyspäätöstäni. En oo mikään fanaatikko täysimetyksen suhteen, mutta kun tuntuu, että maitoni riittää ja tyttöni on todennäköisesti lehmänmaidolle allerginen, oon katsonut parhaaksi pelkästään imettää puoleen vuoteen asti. Myös muut allergiat todennäköisiä.

Anyway, kiva, jos joku muukin ilmoittautuu kanssasisarekseni siis että pyrkii täysimetykseen 6kk asti.

Terveisin Jolly ja neiti 5kk ja risat

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poju (kuopus) sai ekat kiinteät tasan sinä päivänä kun täytti 6kk. Esikoista täysimetin viikon verran vähemmän. Esikoinen ei koskaan saanut muuta maitoa kuin äidinmaitoa vauvana. Sama tavoite on kuopuksen kanssa. Eli sinne vuoden ikään tähtäillään tiivistä imetystä. Sitten pikkuhiljaa lehmänmaidolle ja äidinmaito pysyy jonkin aikaa kuvioissa mukana.

6kk täysimettäneitä tunnen useampia, mutta vielä enemmän tunnen niitä, jotka ovat aloittaneet mitä erinnäisimmistä syistä kiinteät aikaisemmin.

Vierailija
22/30 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista imetin 6kk 1vko, kakkosta aika tasan 6kk ja kuopusta reilusti yli 7kk (ei kevannu soseet ei sitte millään). Ei mulla sen kummempaa " syytä" ollut, maito riitti ja vauvat kasvo joten ei ollut tarvetta alottaa aikasemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä miten käy, ainakin äidillä intoa riittää :)

Mua hiukkasen rasittaa vanhan kansan kommentit..

Kuten anoppi: " Eiks tolle nyt aleta antamaan jo kiinteitä, kerran 3 kuukautta täyttää?"

Ja isäni: " Johan noin isolle pojalle pitää antaa muutakin..."

Huoh. Ihan kaikella rakkaudella, tietonsa saa kyllä päivittää ajan tasalle. 70- ja 80 -luvulla kuitenkin asiat oli erilailla. Niinkun ne nyt ei muuttuisi parissakymmenessä vuodessa...

Vierailija
24/30 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole pahemmin kohdannu taivastelijoita tai kiinteiden tuputtajia. Joskus joku kyselee että joko ollaan maistettu jotain soseita, mutta ymmärtäähän tuon kun tuntuu niin yleistä olevan että kiinteät aloitetaan jo ties koska!

Voiko helpompaa tapaa olla ruokkia lasta?! Ja tällä helppoudella en sitten tarkoita sitä että imetyksen onnistuminen on helppoa vaan sitä että jos se onnistuu helposti niin on ruoka valmiina kokoajan!

Ainut täysimettäjä jonka tiedän on siskoni...

Neuvolassa ollaan mainittu kiinteät mutta on tainnu täti huomata että mulle on turha puhua että jokos alottaisit.

Mulla ei oo koskaan tullut edes puolikasta ajatusta että josko aloittaisin kiinteät aiemmin! (...ja se on taas sitten aivan toinen juttu jos " lääkäri määrää" )

Vierailija
25/30 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähän ainoa laatuani taidan olla ja syytäkin kyseltiin lopussa aika paljon. Aloin sit viikkoa vaille 6 kk vähän antamaan puuroa koska huomasin iltaisin että tyttö itki nälkäänsä. Rauhottui siitä hyvin ja siitä hisskusen aloin antaa uusia makuja. ekan lihasoseen annoin jo 2 viikon päästä ja hyvin maha kesti ja rautavarastot täydennettiin =)

Eli kyllä se onnistuu!

Vierailija
26/30 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry

Vierailija
27/30 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nyt 2,5 kuukautta ja hyvin on täysimetty.

Syntymämitat 3620 ja 51

2,5 kk mitat 5800 ja 59,5

Itse olen ajatellut niin, että vaikka alussa oli työn takana imettämisen salat niin palkitsee se 24/7 tisun tarjoaminen muutaman eka viikon aikana nyt tämänhetkisen tilanteen. On lämmin maito aina mukana ja valmiina.

Yritän 6kk:een ja kannustan muitakin yrittämään!

*vilkuttaa*

Vierailija
28/30 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista olisin mielelläni imettänyt sen 6kk tai edes 4 kk, mutta ei sujunut, ei sitten ollenkaan. Nyt pikkukakkonen on ollut täysimetyksellä reilun 4 kk ja tavoitteena olisi jatkaa sinne 6 kk:n ikään asti, päivälleen :-)

fedjasetä ja pojat 03 ja 05

Vierailija
29/30 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla 2 lasta ja olivat kumpikin liki 7kk täysimetyksellä.

Esikoinen on 4v3kk eli hänen aikanaan täysimetys suositus oli se 4-6kk mutta enpä nähnyt syytä aloitella kiinteitä aikaisin, muutenkin äm ollut se pääasiallisin ravinto 1v ikään ja ainoa maito 1v2kk.

Kasvoivat täysimetysajan aikana n.6kg/20-22cm lisää mittoja:o)

Jos/kun saamme kolmannen lapsen niin toivon että imetys sujuu samalla lailla.

Vierailija
30/30 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö täyttää sunnuntaina 5kk ja vielä yritän sen kuukauden maidolla pärjätä. Nauvolassa tuputti terkkari tänää jo kiinteitä tai siis maistiaisia mut en kyllä aio antaa enne ku on pakko! Harmi vaan ku ei minunkaan tuttavapiirissä oo yhtään täydet 6kk imettänyttä äitiä.. Onneks oma äiti kannustaa imettämään sinne 6kk asti vaikka muut ei sitä juurikaan tee (paiitti tietysti nämä virtuaaliystävät täällä netissä :)