Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ilmoitanko liittoon? Lapsemme työsopimuksessa lukee; noudatamme molemmin puolin työehtosopimusta.

Vierailija
22.06.2008 |

Muuten on OK, mutta palkka melkein puolet TES- palkkataulukosta joka pitäs työntekijälle maksaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehdotan ensin kysymään työnantajalta.

Vierailija
2/10 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että otahan selvää,ennenkuin menet liittoon vinkumaan... aika noloa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsesi ensin kysyisi asiallisesi työnantajalta, voi säästyä monelta harmilta

En tiennyt muuten minäkään, että ravintola-alalla on toi 70%. Itsekin olen pamilainen, mutta meillä kaupassa siis 85%

Vierailija
4/10 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kesätyöntekijän palkka voi olla just puolet TES:iin merkitystä tehtäväkohtaisesta palkasta. Harjoittelijan palkka on yleensä enemmän kuin kesätyöntekijän palkka. Palkka riippuu siis siitä, millä nimikkeellä työhön on otettu. Tarkka kannattaa olla siinä, että työtehtävät vastaavat työsopimuksen nimikettä ja siten palkkatasoa. Kesätyöntekijä ei saa olla vakinaisen sijaisena, jne.

Vierailija
5/10 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa 15-17-vuotias nuori kahdeksi viikoksi töihin xxx eurolla. Palkka on kyllä aika minimaalinen, mutta kyseessä on enemmänkin tutustuminen työelämään.

Vierailija
6/10 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kertoivat palkan olevan puolet isompi. Työ ei ole ns. tonnityötä

Vierailija
7/10 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaahan ne tietysti joskus ihan yleistäkin asiaa tietysti, mutta tuli vaan mieleen.

Vierailija
8/10 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin aiempina vuosina. Koskee kesätyöläisiä, ei tarvi olla liitossa.

Vierailija
9/10 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että älä nyt SINÄ ainakaan soita kenellekään!!

Neuvoa toki voit (ja pitääkin) lastasi tässä asiassa, mutta HÄN on sen työsopimuksen tehnyt, joten HÄNEN kuuluu itse selvittää tällaiset asiat.

Teet lapsestasi hieman naurettavan, jos lähdet nyt soittelemaan hänen esimiehelleen / liittoon.

Hyvähän on se, että olet kiinnostunut lapsesi asioista ja toki tosiaan neuvot ja opastat nyt tässä asiassa, mutta anna hänen itse hoitaa tämä asia.

Mun työkaverin avopuoliso kerran soitteli meidän pomolle ja haukkui koko firman ihan lyttyyn, kun hänen miestään riistetään ja työajatkin on ihan eri kuin mitä sovittiin ja vaikka mitä... Nämä siis melkein kolmekymppinen pariskunta... että sillain...

Vierailija
10/10 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntipalkka on pudonnut puoleen viime vuotisesta?

Sinuna pyytäisin lasta selvittämään asiaa ensin työnantajan kanssa ja jos ei onnistu niin sitten sinä työnantajan kanssa vasta kolmas vaihtoehto liitto.