Eikö Jyväskylässä tosiaan ultrata kuin kerran koko raskausaikana?
Ystäväni kertoi, että jos haluaa useammin ultrattavan, on otettava yhteyttä yksityiselle.
Kommentit (27)
Eli siis vain alkuraskauden ultra ~rv 12 tarjotaan.
sillä täällä EI todellakaan tarjota mitään rakenneultria
Mä oon käsittänyt et kaupungilla menee huonosti tänä päivänä.. Silloin kun mä oon asunut Jyväskylässä on ollut yksi ultra alkuraskaudessa (ei np tai rakenne), loput on pitänyt käydä tosiaan yksityisellä tai äitipolilla (tätä jälkimmäistä harrastetaan kuulemma aika laillakin)..
jyväskylä on ensimmäisten kaupunkien joukossa, joka on tietoisesti vähentänyt ultrauksien määrää, jotta turhaa säteilyä ei tulisi.
tästä oli juttua hs:ssa viimevuoden puolella (loppuvuodesta). Muita kaupunkeja oli mm. kuopioa ja kajaani.
säteilyn vaikutuksia toki tutkitaan yhä, mutta alustavat tulokset ovat hälyttäviä.
hs: n verkkosivuilta varmaan löytyy ko artikkeli arkistosta.
Its eolen nyt raskaana ja minulla tarkistettiin raskaus rv. 8. Ultra oli myös rv. 13 ja rv. 22. Seuraava ultra on rv. 36 jossa arvioidaan vauvan koko. Oppikaa pyytämään niitä ultria !
viittan tuohon että valehdellaan vatsakipuja..
Ultrauksesta ei ole haittaa sikiölle kertoo uusin tutkimus!
9, myös sulta haluaisin kuulla missä näin...
jossa on testattu ultraäänen säteilyn haittoja.
miten niitä muuten edes voidaan tutkia, kun säteilyn aiheuttamat muutokset tulevat esiin vasta vuosien tai vuosikymmenien kuluttua säteilyaltistuksesta?
kuinkas monta vuotta ultraääntä on edes käytetty? eli ovatko ensimmäiset vaikutukset edes voineet vielä näkyä?
itse kyllä en halua ultraan ihan vaan huvikseen. käyn kerran ja sitten en enää jos ei aihetta ole. ei säteily voi mitään terveellistä oll!
Muita ultria ei saa kuin erikoistapauksissa. Automaattisesti niitä ei tarjota.
Toki siellä saattaa hoitajalla olla laite huoneessaan ja tämän hoitajan asiakkailla saattaa olla mahdollisuus ultraan ja totta kai äippäpolilla tarkistavat, jos on huolta, mutta normaaliraskaudessa kunnan varoilla ei tehdä kuin tämä yksi ultra.
Ja kyse on vain ja ainoastaan säästöistä.
Siellä käy monesta paikasta porukkaa ultrassa, just sen takia kun niitä laitteita ei ole montaa... Kertokaas nyt, niin otetaan asioista selvää..
Vaajakoskihan ei sitten ole jyväskylässä..
se mitä NEUVOLAHARJOITTELIJA HEHKUTTI..
SE ultraäänen säteilun vaaroja tukeva tutkimus on juuri meneillää' n ja välitietoja annettiin loppuvuodesta,, eli pari kk sitten.
Tutkimus perustuu äänitaajuuksiin joilla ei ole mitään tekemistä säteilyn kanssa. Toi on nyt joku kaupunkilegenda.
kyllä se googlettamalla löytyy jos on ylipäätään tehty.
Jyväskylän keskustasta vaajakoskelle on n. 6km et kyllä se jyväskylään vaan kuuluu!
ompa järkevä julistaa sen nimeen sitten vielä! missä sun ammattietiikka oikeen on? ei epävirallisiin tutkimuksiin saa vielä viitata.
Jos haluaa useemmin ultraan niin äitipolille vaan valittaa maha kipuja, pääset ultraan samantien. :)