kaikki 30 vuotta täyttäneet, kysymys teille ihonhoidostanne!
Kun täytitte pyöreitä, aloitteko missä vaiheessa jo käyttämään ns.ryppyvoiteita ja kohottavia tai ennaltaehkäiseviä voiteita?? Entä te, joilla on rasvainen iho, käytättekö edelleen 30v rasvaiselle iholle tarkoitettuja tuotteita vai oletteko siirtyneet jo " ryppyvoiteisiin" ?
Kommentit (15)
Pari kertaa viikossa laitan naamalle apteekin perusvoidetta. Ja se on siinä, ikinä en ole kärsinyt finni-, ryppy, tms. ongelmista. Antaa ihon olla rauhassa liialta romplaamiselta.
t. mamma 35v.
En ole vielä alkanut käyttää ryppyvoiteita. Oesen kasvot yleensä pelkällä vedellä, joskus (pakkasella) jos kuivuu niin sipaisen vähän kosteusvoidetta.
Eli puhdistan kasvot aamuin illoin, käytän myös kasvovettä. Ja käytän kosteuttavia tuotteita, en ryppyvoiteita. Ihoni on herkkä sekaiho jota hoidan Avene sarjan voiteilla koska kärsin couperosta. Kavoni pesen miedoilla, mutta tehokkailla puhdistuaineilla. Nyt talvella ihoni saattaa ärsyyntyä jopa ihan voiteista joka taas johtuu talven aiheuttamasta kosteuden haihtumisesta iholta. Eli sen kosteuden pitäisi jäädä sinne ihoon eikä haihtua siitä pois. Ratkaisuksi tähän olen keksinyt, että lisään pari tippaa jojobaöljyä kasvovoiteen sekaan.
Sitä vastoin en ole reiluun kymmeneen vuoteen käyttänyt mitään ns. marketvoiteita, ainoastaan mökillä Garnierin puhdistusmaitoa ja silmämeikinpoistoainetta, joka on hyvää. Muuten käytän vaihdellen Diorin puhdistusaineita, Isabelle Lancrayn tuotteita, Biothermiä, Louis Widmerin voiteita ja joskus muita apteekin sarjoja. Vaihdan voidetta päivittäinkin ihon tilan mukaan.
Ryppyjä minulle tuli silmien ympärille yhdessä kesässä 25-vuotiaana, kun asuimme ulkomailla ja " grillasin" itseni tosi ruskeaksi helteiden ansiosta. Mutta nyt olen alkanut huomata, että posket alkavat pikku hiljaa valua alaspäin ja huuletkin tuntuvat nurkista jo katoavan. Se on kyllä aika kamalaa, kun sen huomaa itse!
mitä jos kävisit ihotautilääkärillä niin saisit sieltä varmimmin ja nopeiten apua!!
Aamuisin laitan normaalia päivävoidetta ja iltaisin yövoidetta. Ryppyjä ei vielä ole, mutta silmäkulmissa on hennot juonteet (ilmerypyt). Saunan jälkeen laitan ensimmäiseksi apteekin perusvoidetta, se kosteuttaa mielestäni parhaiten. Sen päälle sitten yöksi silmänympärysvoide ja yövoide. Kohottavia en ole käyttänyt.
Itselläni kanssa tuota couperosaa ja kesällä kosmetologi suositteli ostamaan Phytomerin voidetta (couperosa-iholle tarkoitettu, tarkempaa nimeä en muista). Oli sairaan kallis, mutta kestääkin pitkään, puolessa vuodessa pieni kolo purkkiin tullut. Mielestäni on pitänyt ihon hyvänä ja kosteuttaa mukavasti. Samaten suositteli nyt talvella ulkoillessa käyttämään suojana meikkivoidetta ja saunoessa naamiota. Mutta kannattaa varmaan ottaa johonkin ammattilaiseen yhteyttä, niin saa tarkemmat yksilölliset ohjeet =)
Iho on rasvainen ja rypytön, ainakin toistaiseksi. Finneihin käytän pojan finnivoidetta. Silmänympärysvoidetta olen käyttänyt varmaan 10 vuotta eikä ryppyjä silmäkulmissa tai silmien alla ole. Joitain marketista ostettuja voiteita heitän naamaan aamulla ja illalla kasvopesun jälkeen. Kasvopesua en unohda koskaan, sillä meikkaan päivittäin, vaikka kotiäiti olenkin.
Ihoni on rasvainen. Laiskanlaisesti olen kasvojani hoitanut, kalliita rasvoja ja pesuaineita en ole koskaan ostellut. Tällä hetkellä pesen kasvot aamuin illoin Oriflamen tea tree-puhdistusaineella, johon olen ihastunut :) ja rasvana Lidlin Q10-voide. Meikkailen harvoin ja " kausiluontoisesti" ja jos en ole meikannut, saatan hoitaa kasvojenpesun ihan pelkällä vedellä ja jättää kosteusvoiteenkin väliin.
Hakusessa minulla olisi hyvä silmänympärysvoide! Ryppyjä tai juonteita ei vielä ole, mutta silmänaluseni ovat tummat, olleet oikeastaan aina, ja sellaista silmänympärysvoidetta kaipaan, joka oikeasti vaalentaisi niitä ja vaikuttaisi toki myös silmäpusseihin. Olisiko teillä tällaista suositella? Hinta ei ole este -jos voide toimii niin olen valmis investoimaan (kerrankin!) enemmänkin! :)
päivävoidetta teini-ikäisestä asti. Ihan oikeita yövoiteita olen säännölliseti viime vuosista alkaen, sitä ennen laitoin päivävoiteita yöksikin. Olen hankkinut lähiaikoina ryppyvoiteita.
Lähinnä käytän Oriflamen tuotteita, koska saan hankittua niitä niin helposti. Puhdistukseen käytän kuitenkin ihan marketin Lorealin puhdistusvaahtoa, huipputuote! Arvosteltiin korkealla jossain kauneuslehdessäkin. Kasvovettä käytän satunnaisesti, mikä on kyllä virhe. Tuo puhdistusvaahto on vain niin hyvä, etten tunne tarvitseväni enää kasvovetta. Meikkaan aina arkisin.
Päivävoiteista tykkään Nanoelin 24 h voiteesta, se on vähän kalliimpi, mutta erittäin riittoinen. Joskus aamuisin, jos on huonosti nukuttu yö takana, laitan " ihmetippoja" (apteekin kosmetiikkavalikoimista, en muista merkkiä), jotka siloittavat kasvot silmänräpäyksessä.
Olen 29 ja ryppyjä on ollut jo monta vuotta. Ihoani hoidan säännöllisesti aamuin illoin, ja ryppyvoiteita ja silmänympärysvoiteita olen käyttänyt jo lähes kymmenen vuotta...
Ehkä mulla on sitten huonot geenit...
Vierailija:
Olen 29 ja ryppyjä on ollut jo monta vuotta. Ihoani hoidan säännöllisesti aamuin illoin, ja ryppyvoiteita ja silmänympärysvoiteita olen käyttänyt jo lähes kymmenen vuotta...Ehkä mulla on sitten huonot geenit...
Vierailija:
Sitä vastoin en ole reiluun kymmeneen vuoteen käyttänyt mitään ns. marketvoiteita, ainoastaan mökillä Garnierin puhdistusmaitoa ja silmämeikinpoistoainetta, joka on hyvää. Muuten käytän vaihdellen Diorin puhdistusaineita, Isabelle Lancrayn tuotteita, Biothermiä, Louis Widmerin voiteita ja joskus muita apteekin sarjoja. Vaihdan voidetta päivittäinkin ihon tilan mukaan.Ryppyjä minulle tuli silmien ympärille yhdessä kesässä 25-vuotiaana, kun asuimme ulkomailla ja " grillasin" itseni tosi ruskeaksi helteiden ansiosta. Mutta nyt olen alkanut huomata, että posket alkavat pikku hiljaa valua alaspäin ja huuletkin tuntuvat nurkista jo katoavan. Se on kyllä aika kamalaa, kun sen huomaa itse!
Garnier vs. Lancome. Kosmetologin ihomittari ei huomannut mitään eroa kk jälkeen (toiselle kasvonpuoliskolle oli käytetty kallista toiselle halpista). Että se niistä merkkituotteista...
En kuitenkaan mitään raskaansarjan tuotteita vaan kevyitä, hellävaraisia Oriflamen ja Dermosilin rasvoja.
Ihoni on pintakuiva ja kärsin v*ttumaisesta ruusufinnistä (johon ei tehoa kuin kovat antibiootit kuureina) Nuorena minulla oli täysin finnitön iho...
Kasvot pesen aamuisin vedellä (pitäis kai käyttää kasvovettä?) ja illalla puhdistan ne puhdistusmaidolla. Kuorin ihon kerran viikossa ja käytän välillä syväpuhdistavia/ kiinteyttäviä naamioita. Ryppyjä minulla ei juurikaan ole.
Mulla oli n. komekymppiseksi lähes ongelmaton, kaunis iho. Mutta viimeisen vuoden aikana (olen nyt 34 v.) ongelmia on alkanut tulla: iho on mielettömän herkkä (jopa perusvoide välillä kirvelee), on couperosaa, ihottumaa, finnejä, ihomatoja...
Varsinaisia " ryppyvoiteita" en ole alkanut käyttää. Luulen ettei ihoni kestäisi niitä tehoaineita.
Osaisiko kukaan antaa neuvoja, mitä mun pitäisi tehdä tän ongelmanassuni kanssa. Ahdistaa:-(