4,5 vuotiaalle reiät korviin?
Meidän tyttö kärttää reikiä korviinsa. En oikein tiedä miten suhtautua, kun olin ajatellut, että koulussa sitten vasta...Omasta turhamaisuudesta ei siis ole kyse vaan tyttö ites kovasti pyytää kun on miletynyt kaikkeen tyttöjuttuun, koruihin ja kauniisiin asioihin. Mitä miletä? Onko kokemuksia?
Kommentit (3)
Mun mielestä ei kannata laitattaa noin pienelle korvareikiä..
Annetaan lapsen olla lapsi, eikä ruveta tekemään niistä isoja, ku eihän ne viel oo aikoihin isoja.. Nyt nauttii lapsuudesta, ja miettii sitä sitte joskus... isompana! :)
Korvakorut ovat sitten sitäkin hauskemmat lapsesta, kun ne saa vaikkapa kymmenvuotiaana.
Tiedän, joissakin kulttuureissa lapsilla on jo taaperona korvakorut, mutta minusta ne eivät ole pienellä kovin turvalliset. Ne voivat tulehtua, repeytyä jne.
Pienille tytöille on kyllä korvakoruja, joita ei panna korvalehden läpi, jos tyttö siis halua sellaisilla leikkiä.
Meidan tytolla oli reiat ensi kertaa 3 vuotiaana, itse halusi kun kaikilla ystavilla ja serkuilla oli. (asumme ulkomailla)
Reijitys meni hyvin, mutta sitten tytto ei antanutkaan desifioida niita ja yksi korva tulehtui, taytyi ottaa korvikset pois.
Sen jalkeen en antanut laittaa uusia vaikka kuinka marisi. Sanoin etta sitten saa reiat korviin kun olet niin vanha etta itse menet laitattamaan reiat korviin ja hodat ne itse.
Tyttoni sai vihdoinkin korvakorut kun oli 16-vuotias ja hyvin meni.