Asiaa oululaisille!
Mikähän ois hyvä asuinalue lapsiperheelle, jossa leikki-ikäinen kohta 5-vuotias ja pikkuinen vauva? Katsellaan sieltä päin omakoti/paritaloa ja tärkeimpänä on hyvä ja rauhallinen asuinpaikka lapsillemme, jossa siis leikkikavereita lapsukaisille ja " vertaisseuraa" vanhemmille. :)
Kommentit (23)
Minäkin asun Rajakylässä, rauhallisella rivitalo alueella,suurin osa tämän alueen asunnoista ovat omistusasuntoja joten alue rauhallinen, ja paljon lapsiperheitä. Tiedän että tällä kyseisellä kaupungin osalla (Rajakylä) on myös toinen äärilaita, mutta levottomuudet kohdistuu lähinnä kauppojen taka kerrostaloalueelle ja niissä lähinnä kaupungin vuokra-asuntoihin. Kaverini käy siivoamassa kyseisten asuntojen rappukäytäviä ja on kertonu et siellä on meno toisilla aika hurjaa. Tälläkin alueella on kaksi erillaista näkökulmaa kuten yleensä muillakin asuinalueilla. Meitäkin varoiteltiin kovasti tänne muuttamasta mutta ainakin tällähetkellä olen tyytyväinen.
Tietääkseni Rajakylä on joskus ollu pahempiki nyttemmin meno vissii rauhoittunu....joku voi tarkentaa tämä minun mielipide!
Tulevaisuudessa olis tarkoitus ostaa tai rakentaa omakotitalo johonki lähikuntaan...
Tuttuni toimii kiinteistönvälittäjänä ja sanoo aina, että Rajakylässa olevien asuntojen kaupaksi saaminen on todella työlästä ja vaikeaa ja vie aikaa monin verroin enemmän kuin muualla olevien asuntojen kaupaksi saaminen. Ja hintoja joutuu siellä reilusti laskemaan. Eli tästä vinkkelistä sanoisin, että ainakin jos ette koko elämää halua siellä Rajakylässä viettää ja jos aikomuksena on sieltä vielä pois muuttaa, niin harkitsisin todella muuttamista, voi olla siis todella työlästä päästä sieltä pois ja saada asuntonsa kaupaksi!
Myös Meri-Toppilassa näyttää olevan vähän saman suuntainen trendi menossa. Ystäväni joutui todella pitkään kauppaamaan upeaa ja erikoista, lähes uutta rivitaloasuntoaan ja vaikka hinta oli muissa kaupunginosissa samanikäisiin asuntoihin verrattuna todella halpa.
Itse asun Meri-Toppilassa todella rauhallisessa talossa, jossa paljon lapsiperheitä. En oo tässä ympäristössä mitään pahaa nähnyt ja ihan hyvin olen viihtynyt. Mutta kuuleman mukaan Pubin läheisyydessä olevat talot ja muutenkin jotkut tietyt talot täällä Toppilassa ovat todella rauhattomia.