Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VYÖHYKETERAPIASTA APUA?

16.01.2006 |

Hei, innostuin eilen masennuksissani surffaamaan oikein urakalla ja innostuin miettimään VYÖHYKETERAPIAA hoitomuotona tähän kk-kierron epäsäännöllisyyteen (tai pituuteen).

ONKOHAN TÄÄLLÄ KETÄÄN, KENELLÄ OLISI KOKEMUSTA VYÖHYKETERAPIASTA APUNA VAUVANHANKINNASSA??

Ainakin perheklubilta löysin (tosin keskustelu oli vuodelta 2004) keskusteluja joissa oli paljon positivisia tuloksia havaittavissa, mutta olisi kiva tietää tarkemmin kokemuksista?

Itse mietin kuumeisesti että olisinko sittenkin ottamatta tero-kuuria, ja luottaisin luontoon itseensä ja hakisin apua ainoastaan vyöhyketerapiasta!! Toisaalta nimittäin hirvittää alkaa napsimaan taas pillereitä ja ylimääräisiä hormoneja, vasta kun syksyllä 6 vuoden jälkeen e-pillerit ymmärsin lopettaa. Ja tässä nyt sitten tulos (4½ kk yritystä takan ja tuloksena menossa 3 yli-pitkittynyt kierto).

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Afternoonille kommenteistasi. Varasin itselleni juuri äsken ajan. MUTTA aloitin eilen myös tero-kuurin (7 pv jotta menkat alkaisi) eli jos PIPU-77 saat ennen minua selvyyttä, onko teroista ja vyöhyketerapiasta haittaa toisilleen, voitko informoida minuakin :) Yritän saada pikimiten soittoajan myös lääkärilleni, jolta voin asiaa kysyä.. mutta saa nähdä kuinka helposti noita soittoaikoja saa...

Joka tapauksessa vyöhyketerapiaa aion kokeilla, kyllä se kuulostaa sen verran hyvälle!!

Vierailija
22/31 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Suosittelen ehdottomasti vyöhyketerapiaa. Itse käyn vyöhyketerapiassa selkävaivojen vuoksi, viimeksi eilen.

Juuri eilen oli vyöhyketerapeuttini kanssa puhetta siitä että mm. vyöhyketerapia ja meridiaaniterapia auttavat hormoonien tasapainotuksessa. Mm. kuukautisvaivoja ja vaihdevuosia hoidetaan kyseisillä menetelmillä. Myös lapsettomuuteen on ilmeisesti saatu apua. Ja meridiaaniterapiassa kenties vyöhyketerapiaa enemmän.

Uskon että vyöhyketerapia tasapainoittaa hormonitoimintaa ja sitä kautta helpottaa huomattavasti raskaaksi tulemista.

En usko että teroluttien syönti ja vyöhyketerapia ovat ristiriidassa tai jopa haitallisia yhdistettynä. Mutta tämä kannattaa tarkistaa asiantuntevalta vyöhyketerapeutilta tai lääkäriltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans miettinyt tätä vaihtoehtoa. Mulla ei oo mitään suurempia ongelmia. Elokuussa jätin pillerit ja aktiivisesti ollaan yritetty raskautta sen jälkeen. Kierrot olleet 24-32 pituisia. Yhdessä kierrossa oli ihmeellinen välivuoto, joka kesti 10 päivää!

Mä tiedän pari ihmistä, jotka on hakenut vyöhyketerapiasta apua raskautumiseen. Omia lapsiani hoidettu vauvana takaisinvirtauksen vuoksi vyöhyketerapialla. Uskon, että se ei ole humpuukia!!!

Tuosta terojen ja terapian yhdistämisestä...

Vyöhyketerapeutithan suosivat kaikkea luonnonmukaista. Luulisin, että heidän suositus olisi ei lääkeaineille. En tiedä onko niistä mitään haittaa. AInakin tuntemani terapeutti ei suosittele hormonaalista ehkäisyäkään. Ei mielellään edes tavallisia särkylääkkeitä.

Osaako joku sanoa, missä vaiheessa kiertoa terapiaa suositellaan? Ainakin sen tiedän, että sitä pitäisi ottaa muutaman kerran säännöllisesti

Vierailija
24/31 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäänsä kai ei ole väliä missä vaiheessa kiertoa vyöhyketerapiaa annetaan, mutta sitä ei suositella raskauden aikana. Eli varminta se olisi kierron alkuvaiheessa. Ja mieluiten tosiaan useampi käyntikerta.

Vierailija
25/31 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bubbles:

Omia lapsiani hoidettu vauvana takaisinvirtauksen vuoksi vyöhyketerapialla. Uskon, että se ei ole humpuukia!!!

Kiitos Bubbles osanotostasi keskusteluun, tuo aina vaan vahvistusta

omalle ajatukselleni, kun kuulee lisää kokemusperäisiä kommentteja tai vain pelkästään mielipiteitäkin... Pitää vielä kysymäni, että mitä tuo takaisinvirtaus tarkoittaa??

Vierailija
26/31 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia, mä meen ens viikon keskiviikkona gynelle joten sitä ennen en varmaan varaa aikaa vyöhyketerapiaan! Mutta informoin heti jos saan lisätietoa asian tiimoilta!

Kiitos kaikkille asiasta kommentoineille!!

Vierailija
27/31 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaillaan tähän asiaan ensi viikolla, silloin mullekin pitäisi selvitä vähän lisätietoa... kiva kun en ole yksin tämän " kokeilun" kanssa :)

Vierailija
28/31 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on periaatteessa pulauttelua, mutta rajumpaa. Oksu lentää kaaressa ja sitä tulee paljon!

Aika pian vauvan syntymän jälkeen ihmettelin äitini kanssa pojan runsasta pulauttelua. Vyöhyketerapiassa kävimme terapeutin suosituksesta, pulauttelusta ei olllut mitään puhetta. Kun terapeutti sitten " käsitteli" pojan jalkoja, se sanoin aika pian, että " Pulautteleeko vauva paljon? On meinaan hieman ahdas mahanportti" Ja asiasta ei siis todella oltu puhuttu mitään.

Mä luulen, että JOS tulee vielä seuraava kierto, niin otan kans yhteyttä terapeuttiin.

Vierailija
29/31 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä " kuulin" myös jo aiemmin täältä vauva-lehden keskustelupalstoilta tuon vyöhyketerapia vinkin ja kiinnostuin asiasta. Netistä löytyy tosiaan jonkin verran tietoa ja keskusteluja/kokemuksia aiheesta. Kaikki tuntuivat olevan niin positiivisia, että päätin itsekin kokeilla moista. Varasin nyt aluksi 3 hoitokertaa ja ensimmäinen on jo tällä viikolla. Vielä en siis tiedä sen enempää, mutta eiköhän tässä vielä viisastuta.. ja toivottavasti se vauvakin vielä alulle saadaan tavalla tai toisella.. Mutta mukava olisi tosiaan vaihtaa kokemuksia ja tietoa aiheesta, joten palaamisiin...

T.Helmiina

Vierailija
30/31 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että uusia vyöhyketerapiasta innostuneita löytyy. Saitkin ajan nopeasti, itse vasta ensi viikolle. Tulehan sitten kertomaan kuulumiset, niin saan varmaan vinkkejä omaa ekaa kertaanikin varten (lähinnä mistä kannattaa jutella teraputin kanssa).

:) Olivia

Vierailija
31/31 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bubbles:

Mä luulen, että JOS tulee vielä seuraava kierto, niin otan kans yhteyttä terapeuttiin.

Toivotaan, ettei seuraava kierto ala ja onnellinen odotus saa alkunsa :)