Päässä jyskyttää ja pulssi noin 100
tuntuu siltä, että kohta poksahtaa verisuoni päästä. Mies on hermostuttanut minut niin perinpohjin, että kohta on ollut viikon jo tällainen olo...
Tänään on neuvola, jossa on pakko ottaa asia puheeksi. Vain satunnaisesti pulssini laskee lähelle 80, mutta muutoin on joko vähän yli tai alle 100. Verenpainemittari kotona kertoo pulssin, siksi helposti mitattavissa...
Pitäisikö yrittää saada sairaslomaa vai mitä pitäisi tehdä. Mikä auttaisi? Vedenjuominen??
Kommentit (4)
RV 24 eli tänään on 23+0.
Olen tosi stressaantunut ja mies teki vielä taloudellisen emähölmöyden, jonka johdosta jo ennestään stressaantunut oloni vaihtui lähes ahdistukseksi.
En mittaa pulssiani jatkuvasti, mutta päivittäin ja silloin, jos tuntuu, että pää meinaa juuri haljeta. Myös jatkuva päänsärky ilmestyi samaan aikaan tämän jyskytyksen kanssa....
ja jos verenpaineesi on normaali niin ei kannata huolestua suonien poksahtelemisestakaan, se on se paine mika niita saattaa poksauttaa (ja silloinkin puhutaan todella korkeista paineista, saa olla yli 190/120 ainakin, mulla on verenpainetautisena mm ollut tuollainen paine useamman paivan kun tuli verenpainekriisi eika mikaan poksahtanut edes silloin, vaarallinen oli tilanne kuitenkin) eika siihen pelkka pulssi riita. eli voit ottaa ihan rauhallisesti.
ja kylla noilla viikoilla voi jo pulssi tosiaan alkaa nousta jos varsinkin olet ollut stressaantunut niinkuin sanot. mutta kuten sanottu siina satasen hujakoilla ei oo viela mitenkaan halyyttavaa. mulla on viimeset kaksi kuukautta ollut aina yli satasen vaikka oon vuodelevossa, saan nimittain supistuksia estavaa laaketta joka nostaa pulssia, mutta sekaan ei ole kuulemma vaarallista. hetkittain pulssi on ollut jopa niinkin korkea kuin 144 (siis ihan naista laakkeista johtuen, jos mulla olisi noin korkea ilman laakitysta niin kylla menisin pikaisesti polille...) mutta sekin on laakareista ihan hyvaksyttavaa kunhan laskee tunnin sisaan eika toistu liian usein. ja viela paansarysta: mulle sanoi verenpainelaakarini kun viimeksi valitin paansarkya (pelkasin minakin juuri tuota aivoverenvuotoa) etta paansarkykin voi johtua niin monesta eri asiasta, sen ei tarvitse olla missaan yhteydessa verenpaineenkaan kanssa valttamatta. ja stressihan aiheuttaa tunnetusti paansarkya. otahan rauhallisesti ja varmasti kannattaa mainita neuvolassa stressista, paansarysta ja pulssista.
on ihan normaalia etta pulssi nousee n. toisesta raskauskolmanneksesta alkaen, voi hyvinkin olla pikkasen yli 100 lepopulssi, varsinkin jos ei ennen raskautta ole ollut ihan huippu-urheilija. sydan vaan joutuu tekemaan sen verran enemman toita kun veren maara (sinun ja vauvan) lisaantyy huomattavasti. vasta jos pulssisi on jatkuvasti yli 120 kannattaa huolestua, nain on mulle sanottu katiloiden taholta. pulssia saattaa nostaa myos jatkuva mittailu, eli ehka kannattaa jattaa mittaamiset vahemmalle.