Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun näen kaupassa villistu juoksevia lapsia

Vierailija
10.09.2011 |

joita isät ja äidit yrittävät epätoivoisesti pyydystää kiinni, olen tavattoman onnellinen, että multa se aika on jo ohi! Selvisin siitä hengissä joten kuten. Mutta en arvannutkaan kuin suuren ilon läikähdyksen tunnen kun näen toisten juoksevan tukka hulmuten ja mä tiedän, et mun ei enää tarvii.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..osasi aina käyttäytyä...myös kaupassa..

Vierailija
22/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka yritti epätoivoisesti hoitaa kauppa-asioitaan marketissa kahden lapsen kanssa. Lapset eivät juosseet mutta tekivät muuten kaiken tosi hankalaksi. Molemmat kävelivät eri suuntiin (toinen oli ensin kärryssä mutta olisi tullut sieltä päälleen alas joten oli pakko ottaa pois) ja takertuivat kaikkeen mahdolliseeen: leluihin tietysti, karkkeihin, kalusteisiin... ja loppuhuipentumana lehtiin siinä kassalla. hirveä huuto kun äiti irrotti niitä sormia tavaroista ja samalla toinen karkasi karkkihyllylle jne...

äiti jaksoi kyllä hienosti, itsellä ei olisi pää kestänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Älkää juosko, muut mukaparemmatmammat saavat syyn siitä haukkua teidän äidin"

niin MUKA paremmat mammat? Totta kai lapsensa kasvattaneet ovat parempia ihmisiä kuin hälläväliä-ääliöt.

Et ole ikinä kuullut uupumuksesta, väsymyksestä, jne. Vanhempi voi väsyä vaikka miehen kuoleman jälkeen ja ei jaksa tarpeeksi johdonmukaisesti kasvattaa silloin lasta. Ja on sitten huono, kun on surunsa vuoksi kykenemätön esim. hakemaan apua. Tuskin kukaan ilkeyksissään lastaan kasvattamatta jättää.Mutta tällä palstalla ei tunnu sille riittävän ymmärrystä.

joten on aika selvää, ettei ymmärrystä voi herua.

tietääkään. ei vain tarvitse aina kaikkea ajatella niin mustavalkoisesti:)

Vierailija
24/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrnan äin kun penikat ravasi pitkin poikin käymälää ja myymälää housut kintuissa niin äiti ilmeisesti istui penkillä ja kampasi hiuksia, välillä oikein pöläytti tukkaansa pitkin poikin olkapäitä ja hieroi jotain rasvaa naamaansa mä jo ajattelin että helvetti pitääkö mun mennä sanomaan et nyt pennut housut jalkaan ja vessan ovi kiinni niin huomasin että ei se ollut edes niiden äiti vaan se oli joku rokkari, sillä oli huuliharppu ja soitti sitä, itsellä kun on huono näkö niin katoin että se kampaa päätään ja rasvaa naamaansa mutta ei ja kun jäin sitä ihmettelmään niin sillä aikaa ne pojatkin oli lähteneet johonkin.

Vierailija
25/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrnan äin kun penikat ravasi pitkin poikin käymälää ja myymälää housut kintuissa niin äiti ilmeisesti istui penkillä ja kampasi hiuksia, välillä oikein pöläytti tukkaansa pitkin poikin olkapäitä ja hieroi jotain rasvaa naamaansa mä jo ajattelin että helvetti pitääkö mun mennä sanomaan et nyt pennut housut jalkaan ja vessan ovi kiinni niin huomasin että ei se ollut edes niiden äiti vaan se oli joku rokkari, sillä oli huuliharppu ja soitti sitä, itsellä kun on huono näkö niin katoin että se kampaa päätään ja rasvaa naamaansa mutta ei ja kun jäin sitä ihmettelmään niin sillä aikaa ne pojatkin oli lähteneet johonkin.

Vierailija
26/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 3 lapsen äitee

Vierailija
27/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kaupassa peräjonossa ja tekevät mitä käsketään kun vihellän pilliin. Jos nään muiden kakaroita juoksemassa käyn jyräämässä ne mun kärryillä ja lapseni nauravat räkäisesti päälle.

t.5 lapsen äiti

Vierailija
28/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa ja minäpä tykkään minun villistä lapsesta ja juoksentelen sitten vaan perässä :)

Vierailija
29/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

villisti juoksevia vielä koskaan.

Lattialla kirkuvan ja huutavan olen nähnyt kerran, isän sylissä potkivan ja karjuvan kerran ja muutaman kauppakärryissä täyttä kurkkua parkuvan. Näiden vanhempia kohtaan tunnen myötätuntoa. En jaksa tuhlata aikaa tuomitsemiseen ja negatiiviseen ajatteluun. Olen varma, että se vanhempi on tehnyt parhaansa estääkseen tilanteen, joka on kaikin puolin nolo, ja jos oma käytös onkin sen aiheuttanut, oppii tuo vanhempi varmasti arvokkaan läksyn aika ikävällä tavalla.

Oma lapseni on nykyään kaupassa aika kivaa seuraa, mutta välillä haluaa innoissaan metsästellä maistiaisia ja häviää näkyvistä. Siinä on äidillä melkoinen paniikki, jos niitä maistiaispisteitä on monta, mutta toistaiseksi olen ollut vielä niin kurlaava vanhempi, etten ole jaksanut tuostakaan vetää pultteja. Kaikilla on mukavampi olla, kun ei aina jaksa kiillottaa sitä sädekehäänsä. Eihän me aikuisetkaan olla täydellisiä.

Vierailija
30/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoskoot sitten, ihan sama mitä niille tekee tai sanoo, juoksee ne kuitenkin ja omat hermot vain lopulta menee. Kyllä mä oon jo 5 vuotta jaksanut yrittää, enää en jaksa.

Todelliset haasteet on vasta tulossa.

Olisi hyvä valmistautua siihen murrosikään sillon kun ne lapset on pieniä.

Auktoriteettia!!!!!

Vierailija
31/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa ja minäpä tykkään minun villistä lapsesta ja juoksentelen sitten vaan perässä :)

Vierailija
32/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vanhemmat paljon lapsistaan nauti kun toivovat ajan kuluvan,että pääsee niitten hoitamisesta eroon.

Hyi kuinka ilkeitä muutenkin ootte.Lapset on lapsia eikä ne "osaa"kävellä.Iloisia pieniä,nauttivat elämästä toisin kuin vanhempansa.

Vierailija
33/43 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoskoot sitten, ihan sama mitä niille tekee tai sanoo, juoksee ne kuitenkin ja omat hermot vain lopulta menee. Kyllä mä oon jo 5 vuotta jaksanut yrittää, enää en jaksa.

Todelliset haasteet on vasta tulossa.

Olisi hyvä valmistautua siihen murrosikään sillon kun ne lapset on pieniä.

Auktoriteettia!!!!!

Enkä vain enää jaksa, kun millään ei ole mitään väliä kuitenkaan. Perheneuvolaan ollaan kyllä menossa lähiaikoina. Tosin en löydä nyt heti pätevää syytä, miksi minun (lopenuupuneen ja väsyneen äidin) pitäisi tehdä kauppareissuista helvettiä itselleni ja lapsilleni. Onnistuu ne ostokset näinkin, eikä mun tarvi itkeä autossa koko kotimatkaa.

Vierailija
34/43 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joka yritti epätoivoisesti hoitaa kauppa-asioitaan marketissa kahden lapsen kanssa. Lapset eivät juosseet mutta tekivät muuten kaiken tosi hankalaksi. Molemmat kävelivät eri suuntiin (toinen oli ensin kärryssä mutta olisi tullut sieltä päälleen alas joten oli pakko ottaa pois) ja takertuivat kaikkeen mahdolliseeen: leluihin tietysti, karkkeihin, kalusteisiin... ja loppuhuipentumana lehtiin siinä kassalla. hirveä huuto kun äiti irrotti niitä sormia tavaroista ja samalla toinen karkasi karkkihyllylle jne...

äiti jaksoi kyllä hienosti, itsellä ei olisi pää kestänyt

Painajaista! Oma äitini opetti kerran että poraamalla en saa karkkia tai mitään ja siitä opein. Onko nykyvanhemmat noin laiskoja opettamaan lapsiaan? Kaupassa on muitakin ihmisiä hoitamassa ostoksia,väsyneenä töistä tai kiireidensä lomassa tai sairaina viime voimillaan ja vanhemmat antavat äpäröidensä huutaa ja kiljua, juosta, olla tiellä jne häiritä muita ihmisiä!

Kasvattaminen kuuluu vanhempien vastuulle, vathaiskasvatukselle ja koululaitoksille! Isona tilee hankalaa jos luulee että karkkipussin saa kiljumalla, potkimalla ja ilman maksamatta sitä. 

Joka kerta kaupasta ei tarvitse lapsenkaan mankumalla saada mitään! Se on ihan miten lapsen opettaa! Juuri nyt kaupassa oli joku pieni tyttö jotkut keijusiivet selässä, vaaleanpunaisissa jonkun lasten salkun kanssa ja huusi äitiä ja isää. Vanhemmat eivät tehneet mitään, lohduttaneet tai sanoneet että kaupassa ei saa huutaa. 

Kerrasta tai parista opitaan. Hankalammat tarvitsevat hankalammat keinot. Ei koko muun yhteiskunnan tarvitse kärsiä, jos joku ä pärä huutaa  kurkku suorana karkkipussia tai lelua.

Näistä tulee vaikeita tapauksia aikuisina.

Vierailija
35/43 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tulee kaupassa peräjonossa ja tekevät mitä käsketään kun vihellän pilliin. Jos nään muiden kakaroita juoksemassa käyn jyräämässä ne mun kärryillä ja lapseni nauravat räkäisesti päälle.

t.5 lapsen äiti

Pillillä? Ootko miettinyt että se häiritsee muita ihmisiä. Kyllä ihmsiet ovat äpäröidensä kanssa itsekkäitä.

Vierailija
36/43 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse juosta lasten perässä kaupassa jos ei välttämättä halua. Siitä lapsesta voi pitää alun alkaenkin kiinni tai istuttaa sen vaikka kärryjen istuimeen. Tai voi käyttää lastenvaljaita ja talutushihnaa.

Vierailija
37/43 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tarvinnut juosta perässä. Hankalaa vain oli aina omille lapsille selittää, miksi muut saa juosta (hyppiä uimahallissa altaan reunalta, syödä jäätelöä kaupassa maksamatta sitä, heitellä hiekkaa kuivumassa olevien pyykkien päälle, heitellä kivillä toisia lapsia, juosta parkkipaikoille, naarmuttaa autoja jne.).

Missä ihmeen slummissa te asutte. Kun oikein "aina" saa omille lapsille selittää... 

Vierailija
38/43 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että omat eivät ole tuollaisia olleet :D.

Mä voisin vaikka varovasti kampata tuollaisen joku kerta :D

Joo eivät varmaan usjaltaneet, kun ovat traumatisoituneet väkivallalka lapsia uhkailevasta vanhemmastaan. Sairasta.

Vierailija
39/43 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään myyjä tekee niistä lasun ja sosiaalipäivystys hoitaa jahtaamispuolen.

Vierailija
40/43 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme